Seriál Rozhovory

Rozhovory s lidmi z internetové branže.

Petr Borkovec (BIG): Školy nevychovávají podnikatele, ale lidi pro korporace

„Určitě je zde hodně peněz. Ale horší je, že to jsou často peníze, které jsou k dispozici až v pozdějších fázích financování,“ říká majitel Brno Investment Group.

Jozef Papp (Stanton Chase): IT manažer dnes musí umět pomáhat s byznysem

IT manažeři tradičně rostli z programátorů, dnes už ani nemusí být informatiky, ale musí firmě umět pomoci s byznysem, říká headhunter Jozef Papp.

Petra Mikesková (ChciPráci.cz): Stížnosti nechápu, fungujeme podobně jako Google

Nový pracovní portál se od začátku pyšní tím, že nabízí nejvíce pracovních pozic na českém internetu. Konkurence to ale vidí jinak.

Michal Heisig (Seznam.cz): Do dvou let chceme mít 100 tisíc klientů

Rok 2015 byl nejlepší, jaký zatím v Seznamu pamatuju, říká v rozhovoru pro Lupu obchodní ředitel Seznamu. Jaké plány má firma pro ten letošní?

Jakub Karas (UpVision): Pravidla pro létání dronů se budou uvolňovat

Novelizace legislativy upravující létání dronů měla být v Česku hotová letos, čeká se ale na Evropskou unii. Do roku 2020 by měla platit jednotná pravidla.

Petr Liesner (Bibloo): Móda je jednou z nejrychleji rostoucích částí e-commerce

Nový český e-shop s módou Bibloo chce po nedávném vstupu na maďarský trh v úvodu příštího roku vstoupit do Rumunska. Do západních zemí se ale chystá také.

Jiří Hudeček (JIC): Peníze startupům ve Starcube automaticky dávat nechceme

Na tomto projektu v Jihomoravském inovačním centru pracovali několik let. Letos to vyšlo a Brňáci mají v JIC Ventures svůj vlastní investiční nástroj.

Michal Zámec (Parfums): Příští rok přesáhneme obrat 6 miliard korun

E-shop prodávající parfémy před měsícem vstoupil na britský trh, kde zřejmě v příštím roce postaví další sklad.

Jan Nehasil (Seduo): V offline vzdělávání už není kam jít dál

Online vzdělávání mělo ve světě špičku před třemi lety. V Česku se rozjelo letos. Kromě Sedua už své kurzy točí třeba slovenský Webrebel nebo Vímvíc.cz.

Petr Bína (Svět bedýnek): Lidé řeší spíš dopravu zdarma, než kvalitu

Lepší propojení s farmáři a zkrácení dodací doby přináší nový web Světbedýnek.cz – služby pro objednání a dovážku zejména farmářských výrobků.

Tomáš Čermák (eMan): Hodinky, chytré brýle a jiné gadgety nás baví

„Mít mobilní či responzivní web v dnešní době není pro provozovatele e-shopů otázka volby, je to nutnost,“ říká spolumajitel firmy eMan Tomáš Čermák.

Tomáš Turek (Day One): Nechceme stvořit Terminátora, spíš jen chytrý systém

Jejich v září rozjetá crowdfundinová kampaň už se zařadila hned za úspěšné průkopníky z Warhorse Studios. Projekt Angee posbíral skoro půl milionu dolarů.

Daniel Mareš (DPD): K reálnému použití dronů je ještě daleko

Češi jsou neobyčejně nároční zákazníci, kteří vyžadují zboží hned nebo brzy a nejlépe zadarmo, říká šéf české pobočky dopravní firmy DPD.

Peter Koubek (Tesco online): Orientujeme se na plánované nákupy

Tesco prodává v ČR potraviny online od roku 2012. Konkurenční řetězce se zatím nepřidaly. „Vstup do tohoto segmentu je nutné důkladně zvážit,“ říká šéf divize Peter Koubek.

Andrew Keen: Založit nový Facebook nebo Google? Radši si kupte los

Globální internetové firmy, které nemají větší konkurenci, jsou v řadě věcí mocnější než vlády, říká zahraniční hvězda letošního Czech Internet Fora.

Jiří Kubeš (Fler.cz): Nejde o cenu, lidé si u nás kupují zážitek

Internetové tržiště rukodělných výrobků Fler.cz vzniklo před sedmi lety a před nedávnem se mu podařilo prodat kulatý desetimiliontý výrobek.

Lada Kičmerová (Travelove): Z lehátka u pláže cizí zemi nepoznáte

Cestovatelský startup Travelove mění po první sezóně své existence název na MyTravelove a zároveň se chystá vydat novou aplikaci.

Roman Sysel (Taxify): Zakladatel firmy si vybral Prahu jako vlajkovou loď

Estonský startup Taxify v srpnu rozšířil počet aplikací v Praze, přes které si můžete objednat taxi. A na českou metropoli klade velký důraz.

Juraj Atlas (Liftago): Letos do černých čísel, příští rok začneme expandovat

Slovensko a Polsko. Nový investor. Překlopení do černých čísel. Plány Liftaga jsou odvážné, ale přesto budou potřebovat nového investora.

Matez Jindra (Bastard.cz): Redesign webu nám zvedl prodeje o 20 procent

„Když jsem to viděl, chytal jsem se za hlavu, proč jsme to neudělali dříve,“ říká o redesignu majitel webu Matez Jindra.

Jiří Urban (Maternia): Rusko počká. Na řadě je Chorvatsko a Bulharsko

K obsazení Evropy už chybí e-shopu s kontaktními čočkami jen pár zemí. VašeČočky se nezastavily ani potom, co loni přišly o svůj hlavní motor.

Ladislav Čapek (Geosense): V mapování terénu drony vidíme obrovský potenciál

Startup Geosense má dnes opravdu napilno. Spouští nový web a mobilní aplikaci zároveň, a také dostal povolení od Úřadu pro civilní letectví k mapování terénu pomocí dronů.

Martin Wallner (Mixit): Kanadu jsme v plánu neměli, ale už tam jsme

Online služba Mixit loni vykázala stomilionový obrat a dále roste. Začíná proto pracovat na novém skladu, který si nechá vybudovat přímo na míru.

Martin Kasa (Pilulka.cz): Padesát co nejdřív a příští rok chceme mít sto lékáren

Investici v řádu desítek milionů korun získal farmaceutický e-commerce byznys bratru Kasových. Skupině by měl pomoci v dalším rozšiřování sítě.

Miloš Endrle (Geewa): Nejdůležitější rozhodnutí děláte, když se vám nedaří

Miloš Enderle se snaží znovu nakopnout Geewu. Ještě letos chce rozjet pokračování svého globálního hitu a chce firmu vrátit do černých čísel.

David Eiselt (Cestujlevne.com): Cestovky nevymírají, ale stagnují

„Lidé jsou stále naučení kupovat si zájezd na pobočkách,“ říká zakladatel portálu Cestujlevne.com David Eiselt. Tento stav se podle něj musí změnit.

Josef Matějka (CZC.cz): Internet věcí není jen buzzword

E-shop CZC.cz se loni poprvé na tržbách přehoupl přes 2 miliardy korun a letos ho čeká stěhování do nového skladu. Firma také uvažuje o expanzi do zahraničí.

Petr Sýkora (Pepa.cz): Úspěšný prodej módy na slevových serverech byla fáma

Pepa.cz se přetahuje o pozici dvojky na českém trhu slevových serverů, kterému vládne Slevomat. Podle šéfa serveru Petra Sýkory chce být jedničkou v cestování.

Vít Endler (Netretail Holding): Budeme umět expedovat 150 000 kusů zboží denně

Skupina Netretail Holding, provozovatel českého Mall.cz, buduje nedaleko Prahy supermoderní sklad, jehož koncept chce přenášet i do dalších zemí.

David Nevečeřal (Ušetřeno.cz): U virtuálů dojde k pročištění trhu

Internetová skupina AdFinance patřící pod investiční společnost Chenen změnila svůj název na Ušetřeno.cz a osekala poskytování externích služeb.