Seriál Rozhovory

Rozhovory s lidmi z internetové branže.

Jakub Karas (UpVision): Pravidla pro létání dronů se budou uvolňovat

Novelizace legislativy upravující létání dronů měla být v Česku hotová letos, čeká se ale na Evropskou unii. Do roku 2020 by měla platit jednotná pravidla.

Petr Liesner (Bibloo): Móda je jednou z nejrychleji rostoucích částí e-commerce

Nový český e-shop s módou Bibloo chce po nedávném vstupu na maďarský trh v úvodu příštího roku vstoupit do Rumunska. Do západních zemí se ale chystá také.

Jiří Hudeček (JIC): Peníze startupům ve Starcube automaticky dávat nechceme

Na tomto projektu v Jihomoravském inovačním centru pracovali několik let. Letos to vyšlo a Brňáci mají v JIC Ventures svůj vlastní investiční nástroj.

Michal Zámec (Parfums): Příští rok přesáhneme obrat 6 miliard korun

E-shop prodávající parfémy před měsícem vstoupil na britský trh, kde zřejmě v příštím roce postaví další sklad.

Jan Nehasil (Seduo): V offline vzdělávání už není kam jít dál

Online vzdělávání mělo ve světě špičku před třemi lety. V Česku se rozjelo letos. Kromě Sedua už své kurzy točí třeba slovenský Webrebel nebo Vímvíc.cz.

Petr Bína (Svět bedýnek): Lidé řeší spíš dopravu zdarma, než kvalitu

Lepší propojení s farmáři a zkrácení dodací doby přináší nový web Světbedýnek.cz – služby pro objednání a dovážku zejména farmářských výrobků.

Tomáš Čermák (eMan): Hodinky, chytré brýle a jiné gadgety nás baví

„Mít mobilní či responzivní web v dnešní době není pro provozovatele e-shopů otázka volby, je to nutnost,“ říká spolumajitel firmy eMan Tomáš Čermák.

Tomáš Turek (Day One): Nechceme stvořit Terminátora, spíš jen chytrý systém

Jejich v září rozjetá crowdfundinová kampaň už se zařadila hned za úspěšné průkopníky z Warhorse Studios. Projekt Angee posbíral skoro půl milionu dolarů.

Daniel Mareš (DPD): K reálnému použití dronů je ještě daleko

Češi jsou neobyčejně nároční zákazníci, kteří vyžadují zboží hned nebo brzy a nejlépe zadarmo, říká šéf české pobočky dopravní firmy DPD.

Peter Koubek (Tesco online): Orientujeme se na plánované nákupy

Tesco prodává v ČR potraviny online od roku 2012. Konkurenční řetězce se zatím nepřidaly. „Vstup do tohoto segmentu je nutné důkladně zvážit,“ říká šéf divize Peter Koubek.

Andrew Keen: Založit nový Facebook nebo Google? Radši si kupte los

Globální internetové firmy, které nemají větší konkurenci, jsou v řadě věcí mocnější než vlády, říká zahraniční hvězda letošního Czech Internet Fora.

Jiří Kubeš (Fler.cz): Nejde o cenu, lidé si u nás kupují zážitek

Internetové tržiště rukodělných výrobků Fler.cz vzniklo před sedmi lety a před nedávnem se mu podařilo prodat kulatý desetimiliontý výrobek.

Lada Kičmerová (Travelove): Z lehátka u pláže cizí zemi nepoznáte

Cestovatelský startup Travelove mění po první sezóně své existence název na MyTravelove a zároveň se chystá vydat novou aplikaci.

Roman Sysel (Taxify): Zakladatel firmy si vybral Prahu jako vlajkovou loď

Estonský startup Taxify v srpnu rozšířil počet aplikací v Praze, přes které si můžete objednat taxi. A na českou metropoli klade velký důraz.

Juraj Atlas (Liftago): Letos do černých čísel, příští rok začneme expandovat

Slovensko a Polsko. Nový investor. Překlopení do černých čísel. Plány Liftaga jsou odvážné, ale přesto budou potřebovat nového investora.

Matez Jindra (Bastard.cz): Redesign webu nám zvedl prodeje o 20 procent

„Když jsem to viděl, chytal jsem se za hlavu, proč jsme to neudělali dříve,“ říká o redesignu majitel webu Matez Jindra.

Jiří Urban (Maternia): Rusko počká. Na řadě je Chorvatsko a Bulharsko

K obsazení Evropy už chybí e-shopu s kontaktními čočkami jen pár zemí. VašeČočky se nezastavily ani potom, co loni přišly o svůj hlavní motor.

Ladislav Čapek (Geosense): V mapování terénu drony vidíme obrovský potenciál

Startup Geosense má dnes opravdu napilno. Spouští nový web a mobilní aplikaci zároveň, a také dostal povolení od Úřadu pro civilní letectví k mapování terénu pomocí dronů.

Martin Wallner (Mixit): Kanadu jsme v plánu neměli, ale už tam jsme

Online služba Mixit loni vykázala stomilionový obrat a dále roste. Začíná proto pracovat na novém skladu, který si nechá vybudovat přímo na míru.

Martin Kasa (Pilulka.cz): Padesát co nejdřív a příští rok chceme mít sto lékáren

Investici v řádu desítek milionů korun získal farmaceutický e-commerce byznys bratru Kasových. Skupině by měl pomoci v dalším rozšiřování sítě.

Miloš Endrle (Geewa): Nejdůležitější rozhodnutí děláte, když se vám nedaří

Miloš Enderle se snaží znovu nakopnout Geewu. Ještě letos chce rozjet pokračování svého globálního hitu a chce firmu vrátit do černých čísel.

David Eiselt (Cestujlevne.com): Cestovky nevymírají, ale stagnují

„Lidé jsou stále naučení kupovat si zájezd na pobočkách,“ říká zakladatel portálu Cestujlevne.com David Eiselt. Tento stav se podle něj musí změnit.

Josef Matějka (CZC.cz): Internet věcí není jen buzzword

E-shop CZC.cz se loni poprvé na tržbách přehoupl přes 2 miliardy korun a letos ho čeká stěhování do nového skladu. Firma také uvažuje o expanzi do zahraničí.

Petr Sýkora (Pepa.cz): Úspěšný prodej módy na slevových serverech byla fáma

Pepa.cz se přetahuje o pozici dvojky na českém trhu slevových serverů, kterému vládne Slevomat. Podle šéfa serveru Petra Sýkory chce být jedničkou v cestování.

Vít Endler (Netretail Holding): Budeme umět expedovat 150 000 kusů zboží denně

Skupina Netretail Holding, provozovatel českého Mall.cz, buduje nedaleko Prahy supermoderní sklad, jehož koncept chce přenášet i do dalších zemí.

David Nevečeřal (Ušetřeno.cz): U virtuálů dojde k pročištění trhu

Internetová skupina AdFinance patřící pod investiční společnost Chenen změnila svůj název na Ušetřeno.cz a osekala poskytování externích služeb.

Martin Petrášek (eMerite): Agresivní bannery mají jen firmy bez invence

Zadavatele reklam zajímá jen to, kolik získali zákazníků, ale už ne to, kolik agresivní formáty štvou, říká Martin Petrášek. Jak moc dnešní reklamy iritují lidi?

Filip Kahoun (H1.cz): Příliš mnoho náčelníků a málo indiánů

Méně šéfů, méně oddělení, rozšíření služeb. První velký krok nového šéfa největší české online marketingové agentury má dát „přemanažerované“ firmě nový směr.

Michal Šmída (Twisto): Chceme spojit nákupy zákazníka do jedné platby

Platební systém Twisto se více než rok prezentoval jako služba „vyzkoušej, pak zaplať“. Jeho šéf Michal Šmída ale teď vidí potenciál jinde.

Václav Štrupl (Bonami): Ztrojnásobili jsme obrat a po Polsku míříme na Slovensko

Online prodejce designového nábytku a bytových doplňků Bonami loni utržil 100 milionů Kč a letos chce vyrůst na dvojnásobek. Účet na něm má na 800 tisíc zákazníků.