Seriál Rozhovory

Rozhovory s lidmi z internetové branže.

reklama

Jakub Vrána: Proč jsem opustil Facebook? Nechci řídit lidi, mě baví psát kód

Na podzim 2011 nastoupil jako vůbec první český vývojář do Facebooku. Ale už na jaře 2013 z něj odešel. Po krátkém vyzkoušení práce ve startupu se dostal do Googlu.

Michal Koch (Supraphon): Prodej hudby meziročně roste o 30 % a Werich prodává víc než Gott

Supraphonline a iTunes nám přinášejí zhruba stejné obraty. Celkově generují tyto prodejní kanály okolo 90 procent příjmů z prodejů digitálních nahrávek, říká Michal Koch.

Kimon Zorbas (IAB Europe): Omezení cookies by podkopalo reklamní trh

Viceprezident evropské Interactive Advertising Bureau (IAB) Kimon Zorbas v Bruselu lobuje proti přísnější regulaci cookies. Při jeho návštěvě Prahy jsme s ním mluvili také o mobilní reklamě.

Martin Černohorský (Etnetera): o výši odměn si rozhodují sami zaměstnanci

Většina inovací a převratných nápadů vzniká mimo firmy, chybí v nich totiž prostor pro fantazii. Co se týče startupů, peníze zabíjejí nápad, uvedl v NetClubu Martin Černohorský.

Milan Kučera (Aukro.cz): Aukce jsou důležité, ale růst vidím v přímém prodeji

Za deset let své existence se Aukro.cz v ČR stalo synonymem pro aukce. Budoucnost ale vidí hlavně v přímém prodeji – třeba i digitálního obsahu, říká jeho ředitel Milan Kučera.

Ralf Wenzel (Foodpanda): Jednou si lidé budou objednávat jídlo i přes Playstation

Konkurence se nebojíme, český trh je dostatečně velký, aby na něm mohli působit dva či tři velcí hráči, říká Ralf Wenzel, ředitel služby Foodpanda, která v pondělí vstoupila do ČR.

Jitka Dvořáková (CZC.cz): Česko má nejrozvinutější online trh s technikou v Evropě

Pracovala pro Panasonic, Philips i Mall.cz a od června řídí e-shop CZC.cz. Jaké plány s ním Jitka Dvořáková má, jak se dívá na trh s elektronikou a co si myslí o vstupu Amazonu do ČR?

Na změně vyhledávání obrázků není nic neférového, říká šéf Googlu pro copyright

Fred von Lohman brání lednovou změnu ve vyhledání obrázků. Podle Vladana Rámiše ze SPIRu by měl ale Google zohlednit i zájmy autorů obsahu.

Václav Štrupl (Bonami.cz): V „nákupech očima“ se dá uspět i vedle Amazonu

Pět tisíc objednávek, 80 tisíc uživatelů, obrat v řádu jednotek milionů korun. Taková je půl roku po spuštění bilance Bonami.cz. „Nákupy očima“ míří i na Slovensko a do Polska.

Ondřej Malý (ČTÚ): Z peněz za kmitočty by se měl postavit broadband do vesnic

Stát by měl z výnosů aukce podpořit stavbu otevřených optických sítí v odlehlých lokalitách. Budování sdílených mobilních sítí je nevyhnutelné, uvedl v NetClubu Ondřej Malý.

Uldis Leiterts (Infogr.am): Neúspěch neexistuje, kreativita vás posouvá vpřed

V Lotyšsku je malý domácí trh, proto mají tamní startupy v krvi globální ambice, říká jeden ze zakladatelů služby Infogr.am Uldis Leiterts. Jaký je jeho recept na úspěch?

Jiří Srstka (Dilia): Uložto.cz nám jednostranně vypovědělo smlouvu

Ředitel Dilie vysvětluje, proč agentura vyvolala arbitrážní řízení o doménu xtrance.info. A jak skončila spolupráce s úložištěm Uložto.cz. Doplněno o vyjádření Uložto.cz.

David McLaughlin (Google): Vývojáři zažívají zlatý věk, nikdy na tom nebyli lépe

V Silicon Valley je cool být vývojářem, rád bych, aby to tak bylo na celém světě, říká Developer Relations manažer Googlu David McLaughlin, který nedávno poprvé navštívil Prahu.

Robert Haas (SYMBIO): Imponují nám agentury ze Švédska, zkoumají je i v USA

Hostem dubnového Netclubu byl Robert Haas, zakladatel digitální kreativní agentury SYMBIO. S moderátorem Petrem Koubským mluvil o kreativitě, vztahu s klienty i animovaných GIFech.

Václav Kadlec (Albatros Media): polovinu knih budeme vydávat i jako e-booky

Nový majoritní vlastník chce z eReading.cz do dvou let udělat jedničku mezi distributory e-knih. A do roku 2015 chce Albatros Media získat až 30 % tuzemského trhu e-knížek.

Marek Antoš: Kdysi jsme zapomínali, Google si na vás ale pamatuje vše

Jak v roce 1998 Lupa vznikla, jak přišla ke svému jménu a jak se jako právník dívá na současnou podobu Internetu? Přečtěte si speciální narozeninový rozhovor s Markem Antošem.

J. R. Smith (AVG): Z vyhledávání získáváme přes 40 procent našich příjmů

Šéf antivirové společnosti AVG J. R. Smith je na odchodu. Jak se dívá na šest let, které v čele firmy strávil? Co si myslí o českých vývojářích? A jak se AVG za tu dobu změnilo?

Ondřej Filip: Nečekejme, že při útoku přiběhnou chlapíci z CSIRTu a vše vyřeší

Čím více Internet chráníte, tím víc zmenšujete svobodu uživatelů, varuje šéf CZ.NIC Ondřej Filip. Obrana proti útokům podle něj vždy bude hlavně na provozovatelích webů.

Vlastimil Pečínka (Seznam.cz): Anomálie v trafficu nás dovedly do Ruska

Šéf provozu měl právě dovolenou, a tak obranu před DDoS útoky odřídil sám CTO Seznamu. Byla to cenná zkušenost, říká. Za týden ale může přijít odlišný typ útoku a vše bude jinak.

CSIRT: DDoS útoků v poslední době přibývá, obrana je složitá

Vznikl v České republice „český botnet“? A jaké cíle si útočníci využívající DDoS útoky nejčastěji vybírají? Ptali jsme se členů bezpečnostního týmu CSIRT.

Marek Prokop: 90 procent těch, co nabízejí SEO služby, je dělá špatně

Pokud chcete být první v Googlu, dejte si reklamu do televize. Marek Prokop v únorovém NetClubu mluvil nejen o SEO, ale i o copywritingu nebo o zpoždění Seznamu za Googlem.

Michal Bláha (Doporučím.cz): Firmy se zbláznily do Facebooku, zákazník je ale jinde

Většina firem má dojem, že jim stačí se zákazníky pracovat jen na sociálních sítích. To je omyl, říká Michal Bláha, který na získávání připomínek klientů založil své podnikání.

Tomáš Baránek (Jan Melvil Publishing): péče o e-knihy vydáním nekončí

E-kniha není jen soubor, chápu ji jako službu. Nakladatel i autor mají možnost ji po vydání udržovat, doplňovat, rozvíjet, říká v rozhovoru ředitel Jan Melvil Publishing.

Josef Matějka (CZC.cz): náš model je možná dál než ten zahraniční

Proč e-shop CZC.cz na rozdíl od konkurence neúčtuje poplatky za osobní odběr? A proč se v něm nedá platit kartou přes Internet? Na naše otázky odpovídal spolumajitel Josef Matějka.

Michal Klíma (Tablet Media): nebudeme vydávat nové Euro ani Ekonom

Bývalý šéf vydavatelství Economia se vrací na český mediální trh. S vydavatelstvím Tablet Media chce začít vydávat tituly určené jen pro tablety. Jakou má projekt šanci na úspěch?

Jan Koutný (Tesco): potraviny u nás přes web pravidelně kupuje už 25 tisíc lidí

Češi si rychle zvykli kupovat potraviny online. V obchodech, kde Tesco online prodej testuje, už nákupy přes web činí 15 % prodejů. Služba se má rozšířit do Brna či Hradce Králové.

Martin Troják (Jota): Nemůžeme prodávat e-knihy o moc levněji než tištěné

Brněnské nakladatelství Jota prodává více než tisíc e-knih měsíčně. Letos chce výrobu e-knih výrazně urychlit. E-knížky by tak měly vycházet zároveň s tištěnou verzí.

Miroslav Motejlek: Novináři v Česku jsou špatně placení, chybí jim sebevědomí

Vlivný novinář a vydavatel serveru Motejlek.com byl hostem lednového NetClubu. Jaké jsou podle něj největší problémy českých médií? A jak se mu podařilo uspět s placeným obsahem?

Hana Žáková (Kosmas): Zákazníci jsou na ceny e-knih citlivější než u papíru

V malých městech začnou mizet knihkupectví, prodej knížek se přesouvá na Internet, předpovídá pro letošní rok Hana Žáková. Kosmas.cz podle ní brzy vstoupí i do velkodistribuce e-knížek.

Lucie Tvarůžková (Economia): Noviny budou elitním médiem, pro méně čtenářů a za vyšší cenu

Média nejsou potápějící se loď, hájila noviny v prosincovém NetClubu zástupkyně šéfredaktora Hospodářských novin Lucie Tvarůžková. Lidé dnes konzumují informace více než kdy předtím. Novináři jim je ale musí umět nabízet jinak a lépe, protože čtenáři jsou stále náročnější.