Hlavní navigace

Integrované a kombinované služby

Sdílet

Čím dál tím častější strategií vůči firemním zákazníkům je kombinovat hlasové služby se službami datovými a internetovými. Výhodou je možnost společného technického řešení (jedné platformy, většinou datové) pro poskytování všech tří služeb, ale hlavně pak možnost generovat určité výnosy alespoň na jedné službě, s možností poskytovat ostatní služby již bez zisku, resp. jen za režijní cenu.

Vůči menším zákazníkům se tato strategie projevuje hlavně kombinováním jinak samostatných hlasových a internetových služeb – nejčastěji ADSL a hlasových služeb skrze volbu operátora. Koncový zákazník tak může dosáhnout relativně nízké ceny ADSL, ovšem za podmínky, že se zaváže k určitému minimálnímu odběru hlasových služeb. Obdobnou, byť formálně opačnou kombinaci nabízí i Český Telecom, když každému, kdo má na své pevné lince zřízeno ADSL (ne nutně od Českého Telecomu), nabízí hlasový tarif Universal za výhodnější cenu (za 279 korun bez DPH, místo za standardních 495 korun měsíčně).

Tzv. integrované služby jsou určeny spíše větším firemním zákazníkům, pro které se vyplatí realizovat samostatné přímé připojení. Aby se ale vyplatilo, je využíváno pro poskytování více služeb současně (hlasových, datových a internetových). Fungování této společné přípojky bývá nejčastěji postaveno na „datovém základě“ (nejčastěji na protokolu IP), s tím že hlasové služby jsou realizovány na bázi „Voice over IP“ (VoIP, resp. IP telefonie).

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).