Hlavní navigace

Český startup SportCentral zaujal investory v USA - Startupy

Vznikající český internetový startup SportCentral.cz, který získal na začátku roku 2012 milionovou investici, letos na konci února zaujal americké investory. Zvítězil v akci Startup Funding EuroTour pořádané US Market Access Center a Czech ICT Alliance, ve které si řekl o investici 20 milionů korun.

SportCentralu, který vytváří marketingové nástroje pro sportovní zařízení, se podařilo prorazit v konkurenci desítek českých projektů. Od poroty složené ze 4 významných amerických investorů získal nejvyšší možné známky a stal se tak jednoznačným vítězem Startup Funding EuroTour.

Američtí investoři ocenili přístup k řešení problémů sportovišť, která potřebují získávat nové zákazníky a lépe pracovat se stávajícími. „Strategie, kterou jsme zvolili, je vytvořit internetový portál užitečný pro rekreační sportovce a týmy. Ty pak můžeme lépe směřovat na konkrétní sportoviště. Vezměte si například hráče squashe, který si u nás najde kurty, domluví protihráče, rovnou se zarezervují a po zápase zapíší výsledek. Sportovnímu zařízení neprodáváme rezervační systém, ale nové zákazníky,“ říká zakladatel projektu Roman Sterly.

Rezervační systém je jen jeden příklad z nástrojů pro získávání nových zákazníků, online prodej a CRM. Takový produktů, které budou mezi sebou propojené, plánuje SportCentral celou řadu. Ve výsledku pak bude jeden podporovat druhý a tím se zvýší celková hodnota pro sportoviště. Všechny budou navíc integrované jak do portálu SportCentral s vysokou návštěvností, tak do webových stránek sportoviště, mobilní aplikace a widgetů pro třetí strany.

„Skutečně se mi ten nápad líbí, i způsob, jakým jste nám jej prezentoval,“ prohlásil Max Shapiro, angel investor z Keiretsu Forum, ke kterému se přidal i Tom Cervantez, prezident Harvard Business Angels, „chci ihned váš email a chci se s vámi spojit.“ A investorům se líbil i obrovský potenciál trhu – polovina populace většiny zemí sportuje pravidelně a například v USA činí tržby sportovišť okolo 200 mld. amerických dolarů ročně.

SportCentral se od začátku svého vzniku stal největší českou databází sportovních zařízení a v počtu sportovišť překonal svoji konkurenci 2-3x. Stojí za ním zkušený tým, jehož členové obstáli např. v největší světové soutěži ve strategickém řízení firem Global Management Challenge (3. místo na světě), zvítězili v tuzemské Internet Effectivness Awards nebo vyvíjejí software na zakázku pro klienty z USA.

„Zatím si vystačíme se současným financováním, ale začínáme se poohlížet po větší investici, která by nám pomohla urychlit vývoj a expandovat do zahraničí“ uzavírá Roman Sterly. „Jestli přijde od některého českého investora nebo amerického fondu, kterých máme k jednání v USA zatím domluvených 5, to ještě nevíme. Rádi bychom se ale připojili k úspěchům tuzemských antivirových firem nebo vznikajícím významným hráčům v oblasti analýzy sociálních sítí či herním studiím, které jsou původem z Česka.“