Hlavní navigace

30 hodin na internetu, a to převážně z domova

[Tisková zpráva] Projekt měření návštěvnosti internetu a výzkum sociodemografického profilu návštěvníků představil první statistiky letošního roku. V lednovém meziročním srovnání kromě statistik návštěvnosti blíže rozebereme také některé změny v návycích internetových uživatelů v ČR. Výzkum sociodemografie návštěvníků totiž ukazuje, že již více než 90 % internetových uživatelů se připojuje z domova.

Velikost internetové populace ČR se stále těsně drží pod pětimilionovou hranicí, konkrétně čítala v lednu letošního roku 4 998 017 lidí. Počet reálných uživatelů meziročně vzrostl o 7,8 % na aktuálních 4 883 062, v počtech RU se tedy jedná o pokračující trend růstu.

Výraznější změnu můžeme pozorovat u počtu zobrazených stránek (PV), které meziročně v lednu 2009 narostly o 30 % a dosahují téměř 7,5 miliardy. Dalším ukazatelem, který má v průběhu roku velmi podobný vývoj jako počet zobrazených stránek, jsou návštěvy. Jejich počet vzrostl od loňského ledna téměř o 187 milionů (27,6 %) a v letošním roce čítá konkrétně 863 328 940.

Průměrně strávený čas českými uživateli na internetu historicky poprvé přesáhl hranici 30 hodin za měsíc a to hned o 2 hodiny. Meziročně se tedy průměrná doba, kterou uživatelé měsíčně stráví na internetu, prodloužila o 5 hodin (18,9 %). Průměrný čas strávený denním návštěvníkem (průměrně 2 499 695 RU) na měřených serverech tvoří 2 hodiny.

Mediaresearch

Odkud se připojujeme na internet?
Mezi všemi místy používání internetu jednoznačně dominuje domov. Doma se na internet v lednu 2009 připojovalo 93 % reálných uživatelů z ČR, meziročně se podíl tohoto místa navýšil o 8 %. Druhým nejvíce využívaným místem přístupu na internet je stále zaměstnání, odkud se připojuje přibližně třetina uživatelů z ČR. Meziročně podíl uživatelů připojujících se na internet ze zaměstnání klesl o 7 %. Míra užívání internetu ve škole a u dalších rodinných příslušníků či známých více měně stagnuje. Internetové kavárny jsou zřejmě díky všeobecné dostupnosti internetu v ostatních lokalitách, kde tráví lidé nejvíce času, k připojení využívány pouze okrajovou částí uživatelů. V lednu 2009 podíl uživatelů připojujících se na internet z internetových kaváren mírně klesl a této možnosti tak využívala pouze 2 % uživatelů.

Mediaresearch