Hlavní navigace

AdOcean zavádí na český trh službu retargetování

[Tisková zpráva] 15. prosince 2010, Praha – Společnost AdOcean rozšiřuje služby svého reklamního systému a zavádí na český trh retargetování. Tato funkce umožňuje oslovit vybrané uživatele internetu speciálně připravenou online reklamní kampaní za účelem připomenout jim propagovanou značku, s kterou již někdy přišli do kontaktu prostřednictvím online reklamy nebo webové stránky, ale dosud nezrealizovali nákup nebo jinou sledovanou akci. Reklama určená pro opětovné zaslání internetovému uživateli je tedy zacílena behaviorálně a zasahuje potenciálního zákazníka ve fázi předběžného rozhodování před nákupem zboží.

Trh internetové reklamy se stále vyvíjí a s ním i způsoby jak oslovit potenciální zákazníky a přesvědčit je k nákupu. Nicméně většina uživatelů internetu, navštěvujících webovou stránku se zbožím anebo službami, o které mají zájem, ji opouští bez provedení žádané akce, tedy objednávky anebo registrace. Tito potencionální zákazníci neprovedou objednávku zboží či služeb z různých důvodů, například potřebují více času pro rozhodnutí anebo je láká výhodná nabídka v konkurenčním obchodě. Existuje ovšem možnost, jak tyto nerozhodnuté uživatele internetu přilákat zpět na danou webovou stránku a snažit se je přesvědčit k nákupu zboží. Tuto možnost nabízí retargetování, tedy proces opětovného reklamního oslovení potencionálního zákazníka, který již má povědomí o dané značce a předběžný zájem o její výrobky či služby. Retargetingová reklamní kampaň je připravena speciálně pro tohoto internetového uživatele a může navazovat například na jeho první návštěvu konkrétních webových stránek anebo mu nabízí speciální slevy či jiný motivační program.

Jak přesně funguje retargetování? Představme si, že uživatel internetu, který má zájem například o letenky nabízené vybranou leteckou společností, klikne na její reklamu  zobrazenou na internetovém portálu. Po přesměrování na cílovou stránku (landing page) této letecké společnosti si prohlédne nabídku letenek a jejich ceny, ale žádnou si neobjedná a webovou stránku opustí. Pokud následně navštíví nějakou z webových stránek, která zobrazuje reklamu tohoto zadavatele (v tomto případě letecké společnosti), je možné ho opětovně oslovit reklamou na tuto vybranou společnost.

“Důležitou výhodou tohoto reklamního sdělení je to, že retargetingová reklamní kampaň je dobře zacílená a zobrazuje se pouze těm uživatelům internetu, kteří projevili předběžný zájem o dané výrobky či služby. Proto existuje vysoká pravděpodobnost, že se tito potenciální zákazníci vrátí na dané webové stránky a provedou akci, kterou předtím nedokončili – objednají si zboží. Proto bychom mohli retargetování stručně popsat jako zacílení online reklamy na nerozhodnuté klienty za účelem přesvědčit je k objednání zboží či služeb.” říká Tomáš Gregor, ředitel společnosti Gemius pro český a slovenský trh.