Hlavní navigace

ADSL UŽ MÁ V ČESKÉ REPUBLICE 300.000 ZÁKAZNÍKŮ

[Tisková zpráva] Počet uživatelů připojených k vysokorychlostnímu internetu prostřednictvím pevné telefonní linky překračuje další významný milník. Společnost ČESKÝ TELECOM právě dnes ohlásila zákazníka s pořadovým číslem 300.000. Stal se jím zákazník z Prahy. Společnost mu jako prémii darovala jeden rok připojení službou INTERNET EXPRES MAXI zdarma a notebook Dell Precision M70 s procesorem Pentium M.

„Zatímco prvních 100 000 uživatelů ADSL měla Česká republika až za 22 měsíců, druhou stovku již za 8, třetí se podařilo získat jen za pouhých 5 měsíců. Nebojím se říci, že to je velký úspěch a my jsme rádi, že jsme k tomuto dobrému výsledku mohli hodně přispět,“ neskrývá optimismus Simon Burckhardt, výkonný ředitel pro prodej a marketing ČESKÉHO TELECOMU a dodává: „Je velmi pozitivní, že v porovnání s připojením přes kabel či wi-fi nebo mobilní telefon se technologie ADSL drží v oblibě na prvním místě. Sami zákazníci potvrzují, že je to dobrá volba.“ Tohoto úspěchu bylo dosaženo pouhých 8 měsíců po akvizici ČESKÉHO TELECOMU společností Telefónica. ČESKÝ TELECOM nyní těží z osvědčených zkušeností Telefóniky a může tak plně využít potenciálu dalšího rozvoje služeb vysokorychlostního internetu v České republice.

Nyní je vysokorychlostní internet přístupný v 1354 lokalitách České republiky, což pokrývá více než 90 procent všech telefonních linek ČESKÉHO TELECOMU (viz mapa v přiložené prezentaci). „Maximální rozšiřování počtu lokalit, kde je možné využívat INTERNET EXPRES, je stále naší hlavní prioritou,“ říká tiskový mluvčí společnosti Martin Žabka. ČESKÝ TELECOM zahájil poskytování vysokorychlostního internetu 3. března 2003. Tento typ připojení (ADSL) byl tehdy dostupný pouze v Praze, Brně a Ostravě, což znamenalo necelých 44 procent všech telefonních linek v České republice.

O oblíbenosti vysokorychlostního připojení svědčí vedle nárůstu počtu lokalit a klientů také poslední průzkum mezi samotnými uživateli. Ten prokázal, že zákazníci, kteří mají doma vysokorychlostní internet, u něj tráví v průměru skoro čtrnáct hodin týdně. Naopak domácí uživatelé vytáčeného připojení se s internetem „mazlí“ průměrně jen 4 a půl hodiny týdně. Obě tyto skupiny pak na internetu převážně posílají maily (92 %) a hledají různé informace (98 %). Vzhledem k současnému zrychlování očekávají představitelé ČESKÉHO TELECOMU v nadcházejícím období razantní příklon k využívání počítače a internetu jako skutečného multimediálního prostoru, kde lze jednoduše poslouchat on-line rádia, dívat se na filmy a hrát složité on-line hry s krátkou odezvou.

Největší český telekomunikační operátor sám před dvěma týdny u svého vysokorychlostního připojení navýšil rychlost až čtyřnásobně. Základní připojení INTERNET EXPRES IMPULS zrychlil ze 128/64 kb/s na 512/128 kb/s a u připojení INTERNET EXPRES IDEAL zvýšil rychlost na 2 Mb/s a to při zachování cen. Ve srovnání s ostatními evropskými zeměmi patří vysokorychlostní internet od ČESKÉHO TELECOMU v poměru rychlost-cena k absolutní špičce (viz grafy v přiložené prezentaci).