Hlavní navigace

Alcatel – lídr v outsourcingu v oblasti telekomunikací

[Tisková zpráva]

Alcatel – lídr v outsourcingu v oblasti telekomunikací

Důvody pro outsourcing v oblasti telekomunikací a jeho výhody pro operátory

Praha, 1. 9. 2004 – V dnešní době se pevné i bezdrátové telekomunikační sítě stávají stále a stále složitějšími, integrují více technologických platforem, včetně produktů a aplikací od celé řady dodavatelů. Operátoři stojí stále častěji před úkolem udržet krok s vývojem, optimalizovat a se ziskem řídit své telekomunikační sítě v narůstajícím konkurenčním podnikatelském prostředí. Deregulace a konkurenční tlaky je nutí poskytovat svým koncovým zákazníkům služby se stále vyšší přidanou hodnotou, služby lepší kvality ovšem při stávajících či dokonce nižších nákladech.

Outsourcing v oblasti telekomunikací tak znamená, že se externě najatá společnost začne starat o některé, či dokonce veškeré funkce sítě operátora, počínaje její správou a řízením a konče její fyzickou údržbou. Outsourcing v tomto případě může také znamenat převedení určitých zdrojů operátora na externího dodavatele (personálu, skladů náhradních dílů apod.). Díky tomuto může operátor lépe využít své zdroje na to, co je pro něj stěžejní, na vlastní tzv. core business – kontakt s jeho zákazníky, uspokojování jejich požadavků, orientaci na poskytování dokonalejších služeb, správně načasovaných, na správném místě.

Při správné aplikaci outsourcingu je výsledkem redukce fixních nákladů a úspora provozních výdajů díky tomu, že dodavatel služeb je zajišťuje díky své specializaci nejen efektivněji ale také současně pro více zákazníků.

Outsourcing správy sítí nebyl ještě donedávna běžnou praxí. V posledních dvou letech se ale situace radikálně mění, a o tyto služby začíná být čím dále větší zájem.

Výhody outsourcingu lze shrnout takto:

snížení provozních výdajů – až o 15% v porovnání s původním stavem snížení nákladů na modernizaci sítě – při přechodu na nové technologie uplatní dodavatel know-how, které již vlastní (znalosti, zkušenosti, proškolený personál)

soustředění se na vlastní core-business – management, který předal operativu externímu dodavateli se může zcela soustředit na řízení společnosti a rozvoj obchodních záměrů

Proč si pro služby outsourcingu operátoři volí Alcatel

Alcatel je dnes největším světovým dodavatelem služeb outsourcingu v oblasti telekomunikací disponuje největšími zkušenostmi v tomto mladém, ale rychle se rozvíjejícím odvětví je schopen nabídnout své služby bez ohledu na technologie použité v síti a dodavatele, který ji postavil

Vybrané outsourcingové projekty svěřené společnosti Alcatel

Rakousko – outsourcing pro společnost ONE

Alcatel získal sedmiletý kontrakt pro rakouského mobilního operátora ONE na řízení, správu a údržbu jeho sítě GSM, která byla dodána několika dodavateli a obsluhuje 1,4 milionů uživatelů. Podle kontraktu bude Alcatel síť dále rozšiřovat a povede její přechod na novou UMTS infrastrukturu. Součástí kontraktu je rovněž facility management centrály společnosti ONE, jejích regionálních kanceláří a obchodů. Alcatel při té příležitosti převzal 200 zaměstnanců společnosti ONE.

Nový Zéland – outsourcing pro Telecom New Zealand Group (TNZ)

Alcatel byl pověřen managementem rozvoje sítě provozované na Novém Zélandu a v Austrálii a její správou. Smlouva zahrnuje přechod 100 zaměstnanců operátora v Austrálii a 200 na Novém Zélandu do společnosti Alcatel.

Rakousko – údržba sítě společnosti tele.ring

Alcatel provádí údržbu všech součástí sítě tele.ring, včetně částí, které dodali jiní dodavatelé. Alcatel se rovněž zajišťuje dodávky náhradních dílů. I zde Alcatel převzal některé zaměstnance společnosti tele.ring.