Hlavní navigace

Alza.cz: Jsme největší internetový obchod v Česku

[Tisková zpráva] Ve středu 1. října 2008 proběhla v prostorách hotelu Josef na Starém Městě tisková konference společnosti Alza.cz a.s.. Ta je dlouhodobě bezkonkurenčně největším internetovým obchodem v Česku, ale nyní vůbec poprvé byly na tiskové konferenci zveřejněny výše obratů společnosti za posledních několik let. Představen byl také unikátní platební systém Alza PayBox a vybrané nadstandardní služby zákazníkům.

Ze zveřejněných dat jasně vyplývá vedoucí postavení společnosti mezi internetovými obchody na českém trhu. Obratem přes 2,2 miliardy korun za rok 2007 a předpokládaným obratem kolem 3 miliard v letošním roce společnost Alza.cz nechává ostatní konkurenci daleko za sebou. Díky stabilnímu meziročnímu růstu pohybujícímu se mezi 30% a 40% svůj náskok nejen drží, ale i zvyšuje. „Jedničkou na trhu se Alza.cz stala zejména díky dobrým cenám, bezkonkurenční skladové dostupnosti zboží, široké, ale pečlivě vybírané nabídce produktů a nadstandardním službám,“ řekl ředitel prodeje Lukáš Pospíšil.

Dalším tématem bylo představení unikátního platebního automatu Alza PayBox. Jde o přístroj vyvinutý přímo ve společnosti Alza.cz a následně i patentovaný. Slouží pro rychlejší a pohodlnější odbavení zákazníků, kterých jen do pražské prodejny zavítá až 2000 denně. Alza Paybox umožní lidem, kteří již mají zboží objednané například přes internet, vyřídit a uhradit na prodejně objednávku, a to v neuvěřitelně krátkém čase, aniž by se museli potkat s obchodníkem. Alza PayBoxy pomáhají zvládat návaly zákazníků nejen v Praze, ale již i v Brně a v Bratislavě.

Prezentovány byly i vybrané nadstandardní služby, které společnost Alza.cz zákazníkům poskytuje. Mezi ty nejzajímavější patří servisní služba „Alza Výjezdovka“, která dokáže za příznivou cenu vyřešit celou škálu problémů s elektronikou, od zapojení nové televize až po náročné problémy s výpočetní technikou, a to kdekoliv na území hlavního města Prahy. Představena byla i možnost sestavování počítačů přímo na míru s odbornými konzultacemi na vysoké úrovni pod názvem „Alza Individual“.

Závěrem byly zmíněny charitativní projekty společnosti. „Jak roste společnost Alza.cz, roste samozřejmě i naše snaha pomáhat potřebným,“ řekl marketingový ředitel Jan Samko. V minulosti byla například ve spolupráci s nadací Hand for Help vybavena a vyslána nemocnice do Pákistánu. Nejaktuálnější informací je podpora nadačního fondu Modrá kotva, který získává prostředky na výzkum a klinické zkoušky vakcín proti rakovině, probíhající na MU v Brně.