Hlavní navigace

Android vs. iPhone, Windows vs. Linux: Kteří uživatelé utrácejí více?

[Tisková zpráva] Ukaž mi, co používáš, a já ti řeknu, kolik utrácíš. Platnost tohoto rčení ověřila internetová nákupní galerie MALL.CZ podrobným zkoumáním statistik svých prodejů. A výsledky potvrdily, že mezi uživateli jednotlivých zařízení a operačních systémů opravdu existují rozdíly, které nelze svést na statistickou chybu.

Oblíbené jsou flamewars mezi vyznavači Linuxu, Windows a OS Apple. Jak souboj dopadá z pohledu statistik velkého internetového obchodu? Uživatelé Linuxu hrají o dvě ligy výše, co se konverzního poměru týče. Ten je u nich totiž těžko uvěřitelných 15,55 %. Je vidět, že uživatelé Linuxu se brouzdáním po obchodech nezdržují, a nakupovat jdou až ve chvíli, kdy vědí, co chtějí.

Pro internetový obchod jsou ternem, i co se týče průměrné hodnoty objednávky. Ta je ve srovnání s uživateli Windows a Mac OS více než dvojnásobná – činí bezmála 8500 Kč. A jaké produkty uživatelé Linuxu ve sledovaném období nejvíce kupovali? Uzavřená sluchátka Sennheiser, blesk na fotoaparáty Canon a péřové papuče Joseph.

Klasikou se již stalo pošťuchování mezi uživateli jednotlivých internetových prohlížečů. Dá se říct, zda je „lepším zákazníkem“ uživatel Internet Exploreru nebo jeho největšího konkurenta, Mozilla Firefoxu?

Pokud budeme brát jako kritérium průměrnou hodnotu objednávky, rozdíly jsou poměrně zřetelné. Největší hodnota objednávky náleží uživatelům Firefoxu, těsně následovaným těmi, kteří surfují v Google Chrome (bezmála 5000 Kč). O tisíc korun méně průměrně utrácejí uživatelé Safari a Opery, nejméně si připisuje Internet Explorer (3500 Kč).

Na závěr nesmíme vynechat srovnání mobilních uživatelů – utrácejí více majitelé iPhonů nebo je překonávají „androidisté“? V souboji průměrných hodnot objednávek vítězí uživatelé mobilních zařízení od Applu – průměrně utratí při jednom nákupu 4300 Kč oproti 2800 Kč majitelů telefonů s OS Android. Konverzní poměr je u obou skupin přitom téměř stejný.