Hlavní navigace

ANECT implementoval Elektronickou provozní dokumentaci na MPSV

[Tisková zpráva] Nový systém pomůže ministerstvu a jeho složkám lépe evidovat ICT majetek a sledovat jeho pohyb

Společnost ANECT implementovala na Ministerstvu práce a sociálních věcí novou aplikaci Elektronická provozní dokumentace (ePD) pro centrální evidenci, dokumentaci a vizualizaci ICT prostředí a majetku. Aplikace umožňuje ke každému evidovanému majetku navázat související informace technického, servisního a logistického charakteru.

„Správa ICT majetku je specifická a náročnější – jednotlivé komponenty se mohou často obměňovat a lze je snadno přenášet. Navíc je potřeba evidovat nejen položky hardwaru, ale i softwarové licence, které často tvoří podstatnou část ceny majetku. Běžné systémy pro správu majetku takovým požadavkům nestačí, proto se MPSV rozhodlo pro zavedení specializované aplikace ePD, díky které je evidence ICT majetku mnohem jednodušší,“ řekl Jaroslav Hloušek, generální ředitel ze společnosti ANECT.

Aplikace ePD na MPSV mimo jiné zajišťuje přehledný a jednotný systém pro evidenci majetku a sledování převodů mezi útvary ministerstva, které tvoří samostatné organizační a účetní celky. Díky tomuto nástroji mohou uživatelé minimalizovat prodlevy v publikování změn ve spravovaném majetku a souběžně tak poskytovat stejné a aktuální informace s minimální administrativní náročností všem zainteresovaným osobám resortu.

Nová aplikace zahrnuje majetkovou evidenci provozovaných i skladovaných komponent, dokumentaci provozovaných aktivních prvků ICT, přenosové infrastruktury a služeb sítě. Všechny tyto informace lze efektivně sdílet mezi všemi resortními složkami.

Pomocí ePD může MPSV sledovat životní cyklus daného zařízení od jeho zakoupení, uvedení do provozu, servisních zásahů, stěhování až po jeho vyřazení z evidence. Dále získá podrobnou a aktuální evidenci a popis vlastního ICT prostředí a tyto informace může následně využít například pro podporu plánování investic do ICT.

Aplikace ePD byla navržena a naprogramována tak, aby podporovala snadnou integraci dat z různých zdrojů do jednoho celku spolu s výkresovými a mapovými podklady. Současně poskytuje jednoduché a uživatelsky přívětivé webové rozhraní, které zajišťuje snadnou ovladatelnost a přístupnost funkcí pro vstup, prezentaci a analýzu dat.

O společnosti ANECT a.s.
ANECT je předním dodavatelem profesionálních řešení v oblasti informačních a komunikačních technologií. Od svého vzniku se společnost orientuje na komplexní dodávky v oblasti komunikačních systémů a výstavby multiprotokolových počítačových sítí pro středně velké a velké zákazníky. Nabídka služeb společnosti ANECT zahrnuje analýzy, konzultace, poradenství, technické návrhy, zpracování projektů, projektové řízení, instalace technologií, záruční a pozáruční servis, servisní pohotovost, technickou podporu a školení uživatelů. V rámci zajištění kvality komplexních služeb zákazníkům je ANECT partnerem předních světových firem, které se pohybují v oblasti informačních technologií a počítačových sítí. ANECT dosáhl významné pozice mezi IT firmami získáním nejvyšších úrovní certifikací u svých klíčových partnerů. K zákazníkům firmy ANECT patří velké společnosti a organizace jako ministerstva, banky, pojišťovny, poskytovatelé služeb a mnoho dalších.

Více informací o společnosti lze nalézt na stránkách www.anect.cz