Hlavní navigace

Asiana prodala letenky do 1000 destinací

[Tisková zpráva] Cestovní a dopravní agentura ASIANA prodala v roce 2007 letenky do bezmála tisíce cílových destinací na všech kontinentech, z toho přes 35 procent online prostřednictvím svých portálů Letuška.cz a Superletuška.cz. Její zákazníci létali jak na tradiční, tak i značně exotická místa, průměrná cena letenky včetně všech poplatků činila 11 401 Kč. Zavedla automatické vystavení letenky i odbavení z domova a létala s ní také česká hokejová reprezentace. O úspěchu Asiany vypovídá i fakt, že díky implementaci nových technologií a neustálému důrazu na efektivitu a kvalitu došlo k navýšení obratu služeb o 40% při konstantním počtu pracovníků.

Praha, 24. ledna 2008 – Cestovní a dopravní agentura ASIANA, provozovatel portálu Letuška.cz, oznámila bilanci prodeje letenek za rok 2007. Její klienti navštívili téměř 1000 destinací po celém světě, za letenku utratili v průměru 11 401 Kč včetně poplatků. Nejvíce létali do Bruselu, Moskvy, New Yorku, Šanghaje a Pekingu za obchodem, soukromě pak nejčastěji mířili do Paříže, Londýna, Amsterodamu a Bangkoku. Cestovní agentura Asiana se může pochlubit také oceněním za 1. místo v prodeji letenek všech jedenácti leteckých dopravců sdružených v alianci Sky Team. Tím obhájila svoji pozici jedničky na trhu letenek a navazuje tak na loňské prvenství v anketě TTG – Nejlepší IATA agentura 2007.

Nebyla nouze ani o novinky: počátkem roku 2007 Asiana představila na portálu Letuška automatické vystavování letenek, její zákazníci měli také poprvé možnost automatického odbavení před odletem přímo z domova a v polovině roku přibyly do portfolia služeb lowcost letenky společností Sky Europe a Click4Sky. Superletuška nabídla platby kreditní kartou a Letuška dosáhla na 20 tisíc webových stránek s informacemi o světových letištích, které jsou na ni navedeny. Přes oba portály se prodalo 35.3 procent z celkového počtu letenek online.

„Ze zámořských cílů byl například extrémní zájem na podzim o Bangkok, po Evropě se nejvíce létalo do Londýna, Paříže a Barcelony v letních měsících, zatímco v říjnu a listopadu mířilo nejvíce cestujících do Bruselu a Moskvy,“ bilancuje obchodní ředitel Asiany Josef Trejbal. „Kromě obecně známých a frekventovaných destinací jsme našim zákazníkům zprostředkovali cestu i na tak neznámá a exotická místa, jako např. Whakatane na Novém Zélandu, Saginaw v USA, Cuiaba v Jižní Americe nebo asijského Khajuraho.“

Asiana rovněž zajišťuje letenky pro české hokejové týmy. V loňském roce s ní létali jak reprezentanti, např. do Švédska, Finska a Ruska, tak i národní tým žen do Tokia, junioři do Helsinek a Moskvy a veteráni do Minsku.