Hlavní navigace

Aukro – 7 let na českém internetu

[Tisková zpráva] Největší česká nákupní galerie Aukro.cz slaví v těchto dnech sedm let existence. Aukro zahájilo svou činnost v srpnu 2003 ve Zlíně jako internetový aukční portál a záhy se stalo jedničkou ve své oblasti. Dnes je to osmá nejnavštěvovanější stránka na českém internetu, komunitu Aukro.cz tvoří více než 1,8 milionu registrovaných uživatelů.

Prodejci se mění
Před sedmi lety byli prodejci zejména soukromé osoby, které se snažily prodat věci pro ně již nepotřebné. „Aukro však už dávno není v povědomí svých uživatelů, ale i širší veřejnosti vnímáno jako internetový bazar. Je to místo, kde je možné výhodně koupit cokoliv, a to i od renomovaných obchodníků,“ říká Lenka Hanušová. Aukro.cz využívají k prodeji stále častěji firmy a živnostníci, například za poslední rok vzrostl jejich počet více než čtyřnásobně. Lenka Hanušová shrnuje: „Právě příchod profesionálních prodejců výrazně změnil nabídku Aukro.cz a významně posílil prodej nového zboží.“

Od aukcí k nákupní galerii
Původní nákupní formát aukcí v současné době ustupuje do pozadí, více než 80 % zboží nabízejí prodejci prostřednictvím formátu Kup teď, tedy za pevnou cenu. „Dříve velmi populární aukce už prodejce ani kupující tolik nelákají. Prodejci mají zájem prodat co nejvíce, nakupující zase chtějí získat zboží rychleji a nečekat na konec aukce,“ říká Lenka Hanušová, tisková mluvčí Aukro.cz. Bezmála 60 % nakupujících pořizuje zboží za pevnou cenu.

Vzhledem k tomuto dlouhodobému trendu je cílem společnosti Aukro dokončení úspěšné transformace z aukční platformy. V současné době jsou v nabídce Aukro.cz k dostání více než 4 miliony položek a Aukro je tak největší online nákupní galerií v ČR. Ambicí pro další vývoj je posílení tržního podílu, mimo jiné díky vlastnímu platebnímu systému PayU. „Podle našeho posledního výzkumu už 90 % lidí vyzkoušelo nakupování přes internet, přitom 82 % uživatelů deklaruje osobní zkušenosti s dobírkou. Češi tedy v nakupování na internetu rozhodně nezaostávají za jinými zeměmi, využívají však zastaralé platební metody. To bychom rádi změnili a vyplnili mezeru na trhu s elektronickými platbami,“ vysvětluje Lenka Hanušová.

Aukro působí na českém internetu od srpna 2003 a od svých počátků je součástí polské skupiny Allegro. Spuštění českého Aukra bylo vůbec první expanzí této skupiny za hranice Polska. Po prvním roce existence se na Aukro zaregistrovalo 7 tisíc uživatelů. Od spuštění se na Aukro.cz prodalo přes 27 milionů předmětů. K nejprodávanějším artiklům dlouhodobě patří oblečení, sběratelské unikáty, vybavení pro dům a zahradu, dětské zboží a elektro.

Prodejci se mění Před sedmi lety byli prodejci zejména soukromé osoby, které se snažily prodat věci pro ně již nepotřebné. „Aukro však už dávno není v povědomí svých uživatelů, ale i širší veřejnosti vnímáno jako internetový bazar. Je to místo, kde je možné výhodně koupit cokoliv, a to i od renomovaných obchodníků,“ říká Lenka Hanušová. Aukro.cz využívají k prodeji stále častěji firmy a živnostníci, například za poslední rok vzrostl jejich počet více než čtyřnásobně. Lenka Hanušová shrnuje: „Právě příchod profesionálních prodejců výrazně změnil nabídku Aukro.cz a významně posílil prodej nového zboží.“ Od aukcí k nákupní galerii Původní nákupní formát aukcí v současné době ustupuje do pozadí, více než 80 % zboží nabízejí prodejci prostřednictvím formátu Kup teď, tedy za pevnou cenu. „Dříve velmi populární aukce už prodejce ani kupující tolik nelákají. Prodejci mají zájem prodat co nejvíce, nakupující zase chtějí získat zboží rychleji a nečekat na konec aukce,“ říká Lenka Hanušová, tisková mluvčí Aukro.cz. Bezmála 60 % nakupujících pořizuje zboží za pevnou cenu. Vzhledem k tomuto dlouhodobému trendu je cílem společnosti Aukro dokončení úspěšné transformace z aukční platformy. V současné době jsou v nabídce Aukro.cz k dostání více než 4 miliony položek a Aukro je tak největší online nákupní galerií v ČR. Ambicí pro další vývoj je posílení tržního podílu, mimo jiné díky vlastnímu platebnímu systému PayU. „Podle našeho posledního výzkumu už 90 % lidí vyzkoušelo nakupování přes internet, přitom 82 % uživatelů deklaruje osobní zkušenosti s dobírkou. Češi tedy v nakupování na internetu rozhodně nezaostávají za jinými zeměmi, využívají však zastaralé platební metody. To bychom rádi změnili a vyplnili mezeru na trhu s elektronickými platbami,“ vysvětluje Lenka Hanušová. Aukro působí na českém internetu od srpna 2003 a od svých počátků je součástí polské skupiny Allegro. Spuštění českého Aukra bylo vůbec první expanzí této skupiny za hranice Polska. Po prvním roce existence se na Aukro zaregistrovalo 7 tisíc uživatelů. Od spuštění se na Aukro.cz prodalo přes 27 milionů předmětů. K nejprodávanějším artiklům dlouhodobě patří oblečení, sběratelské unikáty, vybavení pro dům a zahradu, dětské zboží a elektro.
Podnikatel.cz: Dárkové poukazy. Vaše byznys výhra

Dárkové poukazy. Vaše byznys výhra

Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Root.cz: Mirai má nový cíl 5 milionů routerů

Mirai má nový cíl 5 milionů routerů

120na80.cz: Rovnátka, která nejsou vidět

Rovnátka, která nejsou vidět

Měšec.cz: Kdy vám stát dá na stěhování 50 000 Kč?

Kdy vám stát dá na stěhování 50 000 Kč?

Podnikatel.cz: Zavře krám u #EET Malá pokladna a Teeta?

Zavře krám u #EET Malá pokladna a Teeta?

120na80.cz: Stoná vaše dítě často? Upravte mu jídelníček

Stoná vaše dítě často? Upravte mu jídelníček

DigiZone.cz: Recenze Westworld: zavraždit a...

Recenze Westworld: zavraždit a...

Měšec.cz: Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

DigiZone.cz: Perspektivy TV v roce 1939 podle časopisu Life

Perspektivy TV v roce 1939 podle časopisu Life

Podnikatel.cz: Chaos u EET pokračuje. Jsou tu další návrhy

Chaos u EET pokračuje. Jsou tu další návrhy

Vitalia.cz: Pravda o přibírání na zimu

Pravda o přibírání na zimu

Vitalia.cz: Mondelez stahuje rizikovou čokoládu Milka

Mondelez stahuje rizikovou čokoládu Milka

Vitalia.cz: Analýza letáků: Na co lákají do prodejen?

Analýza letáků: Na co lákají do prodejen?

Vitalia.cz: Znáte „černý detox“? Ani to nezkoušejte

Znáte „černý detox“? Ani to nezkoušejte

Měšec.cz: Za palivo zaplatíte mobilem (TEST)

Za palivo zaplatíte mobilem (TEST)

120na80.cz: Popraskané rty? Některé balzámy stav zhoršují

Popraskané rty? Některé balzámy stav zhoršují

Root.cz: 250 Mbit/s po telefonní lince, když máte štěstí

250 Mbit/s po telefonní lince, když máte štěstí

Podnikatel.cz: Vládu obejde, kvůli EET rovnou do sněmovny

Vládu obejde, kvůli EET rovnou do sněmovny

Měšec.cz: U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte