Hlavní navigace

Avaya vede světový trh kontaktních center podle příjmů i počtu dodávek

[Tisková zpráva] Přední analytická firma vydala výroční zprávu o trhu kontaktních center a Avaya je číslem 1 na trhu o velikosti 2,4 miliardy USD

Praha, 15. července 2008 – Společnost Avaya je podle zprávy agentury Gartner vedoucí světovou firmou trhu kontaktních center, která ovlivňuje služby zákazníkům pro firmy po celém světě. Zpráva měřila podíl na globálním trhu kontaktních center v roce 2007 a uvádí, že „Avaya je číslo jedna“ v příjmech i počtu dodávek kontaktních center ve všech sledovaných kategoriích a ve všech regiónech, včetně trhu kontaktních center založených na protokolu IP.

Podle agentury Gartner činí podíl společnosti Avaya na trhu kontaktních center 38 procent podle příjmů a 40 procent podle počtu dodávek – v obou případech je tento podíl o zhruba 25 procentních bodů vyšší něž má nejbližší konkurent. V Evropě, na Blízkém východě a v Africe (EMEA) činí tržní podíl společnosti Avaya 32 procent podle příjmů, což je o 14 procentních bodů více než nejbližší konkurent.

Na severoamerickém trhu kontaktních center (včetně USA a Kanady) vede Avaya se 43 procenty trhu podle příjmů. I v dalších oblastech dosahuje Avaya podobných výsledků, zatímco v asijsko-pacifické oblasti vede se 35 procenty, v Latinské Americe zvýšila své tržby o více než 100 procent a patří jí polovina trhu, což je zhruba trojnásobek nejbližšího konkurenta.

Podle agentury Gartner činí velikost trhu kontaktních center téměř 2,4 miliardy USD. Gartner definuje kontaktní centra jako počítačové systémy, které přesměrovávají a přiřazují priority telefonním hovorům a dalším kontaktům pro telefonii ve vysokých objemech a pro multimediální transakce. Podporují důležité funkce zákaznických center po celém světě prostřednictvím speciálních odpovídacích „agentů“ a používají sofistikovanou správu kontaktů v reálném čase a reportovací systémy.

Gartner rovněž zdůraznil výrazný růst kontaktních center založených na protokolu IP, jejichž dodávky vzrostly meziročně o 37 procent a jejich podíl nyní dosahuje 49 procent celosvětového trhu kontaktních center (při započtení technologií TDM a IP). Pro příští rok očekává Gartner přesun na technologii IP, protože mnoho firem ji využije kvůli možnostem práce z více míst a virtuálním službám zákazníkům. Podle zprávy agentury Gartner vede Avaya trh kontaktních center založených na protokolu IP s 36% tržním podílem, což je o 16 procentních bodů více než nejbližší konkurent.

Portfolio řešení Avaya pro kontaktní centra obsahuje širokou škálu funkčností a aplikací, které splňují požadavky na poskytování veškerých služeb zákazníkům. Patří mezi ně software pro správu kontaktů, inteligentní přesměrování, samoobsluha, odchozí hovory, domácí agenti a další. Více informací o řešeních kontaktních center Avaya naleznete na http://www.ava­ya.com/gcm/mas­ter-usa/en-us/pillars/con­tactcenters/in­dex.htm.