Hlavní navigace

CA UVÁDÍ NOVOU VERZI SVÉHO ŘEŠENÍ UNICENTER SERVICE CATALOG

[Tisková zpráva] Praha, 28. srpna 2007 – Společnost CA oznamuje novou verzi svého řešení Unicenter Service Catalog, která pomáhá IT manažerům definovat a dodávat IT služby jako v podnikatelském prostředí.

Špatné propojení mezi IT službami a obchodními cíli snižuje návratnost technologických investic a podílí se na nespokojenosti a nižší produktivitě koncového uživatele. Aby se IT firmy vyvarovaly těchto problémů potřebují komunikovat s klíčovými obchodními manažery v pojmech, kterým snadno porozumí.

Unicenter Service Catalog r11.2 reaguje na tento požadavek a poskytuje centralizovaný zdroj informací o všech službách, čímž uživatelům umožňuje mít přesný a ucelený přehled o všech dostupných IT službách. IT oddělení tak získává informace o tom, kdo a jak často služby požaduje a Unicenter Service Catalog r11.2 těmito daty pomáhá při plánování a alokaci zdrojů.

„Katalog služeb je jedním z nejdůležitějších prvků řízení úrovně služeb (Service Level Management), protože umožňuje, aby IT pracovalo jako skutečný poskytovatel služeb,“ řekl Harry K. Butler, III, support center manager ve společnosti EFW, předního poskytovatele vojenské elektroniky. „Unicenter Service Catalog nám pomáhá zrychlit dodávku IT služeb, alokovat zdroje v souladu s obchodními potřebami a nabízet manažerům přesně vymezený seznam dostupných služeb a s tím spojených nákladů.“

Rozšířená role řešení Service Catalog v nové verzi ITIL
Unicenter Service Catalog r11.2 je navržený tak, aby vyhověl rozšířeným požadavkům na katalog služeb v nové verzi ITIL. Verze v3 používá katalog služeb jako samostatný proces, který vytváří primární rozhraní, přes které uživatelé poptávají služby, probíhá jejich správa a dodání.

Unicenter Service Catalog r11.2 dále umožňuje uživatelům definovat dohody o úrovni služeb, spustit manuální či automatické upozorňování na požadavky katalogu, připojovat příslušné dokumenty k požadavkům a vytvářet širokou škálu reportů pro management. Mezi další rozšíření patří:

  • rozhraní na bázi internetového obchodu, které se snadno používá a zjednodušuje procesy prohledávání katalogů, požadování služeb, správu existujících požadavků a prohlížení historie požadavků;
  • formuláře, které automaticky používají informace o uživateli, zjednodušují zadávání dat a tak urychlují proces zadávání požadavku, jeho schválení a splnění;
  • šablony, které lze nastavit podle určitých pravidel a zásad a tak zabránit, aby došlo k dodávce služeb, jež neprošly schvalovacím procesem.

„Jakožto poskytovatel řízených služeb hledá CompuCom Systems vždy způsoby, jak pomoci zákazníků, aby vytěžili maximum ze svých technologických investic,“ říká Josh Gervey, Enterprise Management practice director ve společnosti CompuCom. „S verzí CA Unicenter Service Catalog r11.2 můžeme tento úkol splnit a uživatelům usnadnit přístup ke službám, jež potřebují. A navíc současně pomůžeme IT personálu, který nebude investovat čas a úsilí do aktivit, jež by neměly žádný podstatný vliv na výkonnost podniku.“

Divize CA Technology Services nabízí analýzy kvality procesů CA Service Management Process Maturity Analyses a zhodnocení připravenosti CA Unicenter Service Catalog Readiness Assessments spolu s profesionálním implementačními službami. Tyto služby pomáhají zákazníkům naplánovat nasazení správy služeb podle nejlepších postupů.

Nová verze Unicenter Service Accounting podporuje ITIL v3
CA rovněž představila novou verzi řešení Unicenter Service Accounting, které kontroluje rozpočet a plány a vyčísluje náklady podle skutečného použití IT služeb. Verze 11.2 obsahuje detailní metriky sledující spotřebu IT zdrojů napříč celým podnikem a kvantifikuje ji jako přesné nákladové položky. Podniky mohou využít tyto údaje, aby sladily výdaje s obchodními prioritami a případně zpoplatnily vybrané služby. Unicenter Service Accounting r11.2 podporuje rovněž operační systémy ve francouzštině, němčině a zjednodušené čínštině spolu s kontrolou pro finanční schvalování.

Finanční řízení je zásadní složkou knihy Service Strategy ve verzi v3 systému ITIL. Podle ní musí být finanční model používaný v IT organizaci transparentní vůči zbytku firmy a musí se používat konzistentně po celý životní cyklus služby. Unicenter Service Accounting umožňuje IT organizacím určit, vyčíslit a umístit veškeré náklady na jakoukoliv službu přesně podle finančního modelu definovaného uživatelem a tak pomáhá naplnit požadavky ITIL v3.

Unicenter Service Catalog a Unicenter Service Accounting jsou součástí řešení Service Level Management společnosti CA, které zjednodušuje proces vyjednávání, definování, správy a zvyšování kvality IT služeb.

„Organizace potřebuji zajistit, aby jejich výdaje na IT mířily tam, kde přinesou nejlepší výsledky, ” říká David Hurwitz, vicepresident pro produktový marketing společnosti CA. „Unicenter Service Catalog a Unicenter Service Accounting jedinečným způsobem umožňují manažerům a IT personálu, aby společně nasadili ty nejlepší způsoby investic do IT.“