Hlavní navigace

Češi pomohli Vodafonu nastartovat mobilní reklamu

[Tisková zpráva] Praha, 20. května 2009 Skupina Vodafone ohlásila, že se jí podařilo rozšířit mobilní reklamní služby během 18 měsíců do 18 zemí. Mobilní reklamu přitom Vodafone začal před 18 měsíci testovat v České republice a český trh i nyní patří mezi ty, kde se mobilní reklamě daří nejlépe.

Skupina Vodafone v minulém roce realizovala přes 2000 mobilních reklamních kampaní pro stovky světových značek po celém světě. Tyto značky slaví úspěch s mobilními bannerovými kampaněmi, ale zároveň se snaží využívat i nové mobilní reklamní formáty jako je třeba sponzorovaný obsah, sponzorované notifikace, nebo reklama v textových a MMS zprávách.

„V současném ekonomickém klimatu se značky mnohem více soustředí na své rozpočty a na to, jak je utrácejí. Mobilní reklama nabízí kombinaci skvělé odezvy a zároveň příležitosti, jak se mohou inzerenti dostat mnohem blíže ke svým zákazníkům,” říká Rick Frant, vedoucí oddělení Internet Discovery skupiny Vodafone.

„Mobilní reklama konkuruje klasické a internetové zejména tím, že nabízí možnost přesného zacílení kampaně a možnost zprostředkovat přímou interakci mezi zadavatelem a zákazníkem. Lidé totiž mají k mobilnímu telefonu velmi osobní vztah. Jeho displej bývá často první i poslední věcí, kterou denně vidí a proto i informace, které skrz mobil obdrží, vnímají s náležitou pozorností,” říká Tomáš Mátl, vedoucí oddělení Media Solutions Vodafone Česká republika.

Vodafone Česká republika inzerentům nabízí následující reklamní kanály:

  • Mobilní portál Vodafone live!
    cílené interaktivní bannery (click to browse, click to call, click to sms)
    sponzorované odkazy
    platební metoda M-peněženka
  • Web SMS brána
    bannery
    620 000 reálných uživatelů měsíčně, přes 26 milionů shlédnutých stránek měsíčně (zdroj NetMonitor)
  • Reklamní SMS
    textová reklama na zákazníky,
    kteří se přihlásili k jejímu odběru
    60 000 uživatelů
  • SMS Grátis
    Brána pro odesílání až 600 SMS denně zdarma do všech mobilních sítí
    80 000 zaregistrovaných uživatelů

Trendem mobilní reklamy v nastávajícím roce budou kompletní mediální řešení propojená s mobilními platbami. Jako první tuto spolupráci prověřil hudební server i-legalne.cz. Zákazníci tak nyní mohou za jednu cenu stahovat hudbu z tohoto serveru do počítače i do mobilu a platit za ni odečtem z kreditu, či v rámci měsíčního vyúčtování. Součástí této spolupráce je i reklama, kterou Vodafone serveru i-legalne.cz poskytuje na svých serverech Vodafone live!, www.vodafone.cz, www.internetdo­mobilu.cz, www.cilichili.cz, na svém blogu a v rámci zacílené externí bannerové kampaně.