Hlavní navigace

České byznysové novinky na YouTube: Startuje prodej reklamy na domovské stránce za předem stanovené ceny

[Tisková zpráva] Praha, 13. září 2010: Vedoucí video portál v Čechách YouTube (zásah 75 % českých uživatelů, TNS Infratest, červen 2010) nabídne od 15. září nové možnosti reklamy i českým inzerentům. Největší novinkou je reklama na domovské stránce portálu YouTube s téměř milionem a půl impresí za den. Ke standardnímu nákupu reklamy přes Google AdWords přibude i nový rezervační systém za předem stanovené ceny, který inzerentům zpřístupní celé portfolio nových i původních reklamních formátů.

Sdílet

Povědomí o YouTube mezi českými uživateli je velmi silné, jelikož až 98 % respondentů zná YouTube alespoň podle jména, téměř 70 % ho zná dokonce velmi dobře (TNS Infratest, červen 2010). Ve srovnání s listopadem 2008 vzrostl zásah portálu YouTube v Čechách o 20 % (zdroj: Google). Již v červnu letošního roku mělo YouTube vysokou míru odezvy, když 4 z 10 respondentů potvrdili, že navštívili webovou stránku inzerenta, kterou zhlédli na YouTube.

Inzerenti teď budou mít ještě širší možnosti, jak reklamu na YouTube přizpůsobit vlastním potřebám a cílům, a to jak v oslovení zákazníků, tak i cílení a výběru nejvhodnějšího reklamního formátu. Kromě reklamních formátů na domovské stránce, YouTube nově nabídne i reklamu na stránce výsledků vyhledávání (2. největší vyhledávač na světě), kterou relevantně přiřadí k dotazu uživatele podle 211 různých kategorií. Přibudou i zcela nové multimediální formáty na stránce zhlédnutí videa, jež uživatele intenzivněji vtáhnou do komunikace.

„YouTube měl v Česku vysokou odezvu již na stávající reklamní formáty, teď naši inzerenti mohou využít i tak exkluzivní plochu, jakou je domovská stránka YouTube, jejíž denní zásah je srovnatelný se zásahem reklamy uvedené v průběhu reality show v prime time,“ říká Daniel Nohel, obchodní manažer českého Googlu a dodává: „Průzkumy potvrdily, že YouTube v Čechách používá převážná většina uživatelů a my teď inzerentům nabízíme několik zcela nových a zároveň již ověřených způsobů, jak s nimi efektivně navázat kontakt.“

Inzerenti budou nadále moci využívat nákup přes samoobslužný reklamní systém Google AdWords s využitím aukčního formátu, k dispozici ale budou mít omezenou nabídkou formátů (sedm typů). Celé portfolio včetně novinek budou mít možnost využít pomocí nového rezervačního systému za předem stanovené ceny (přes síť agentur nebo napřímo přes Google). Důvodem je nabídnout inzerentům další způsob nákupu, který umožní přesnější plánování rozsahu i délky kampaně.

Zatímco u stránek s výsledky vyhledávání i zhlédnutí videa je cena stanovená za imprese, u domovské stránky je stanovená cena za jeden den. V případě formátů dostupných pro oba nákupní systémy bude mít reklama z rezervačního systému přednost před reklamou ze systému aukce.

Inzerenti mohou v rámci nového rezervačního systému cílit různými způsoby, buď podle kategorií (kategorií vyhledávání i témat videí), nebo podle jejich chování či zájmů. Pro ty, pro něž je důležitá demografie, YouTube nabídne i doplňující demografické cílení dle věku a pohlaví.

I když je YouTube platforma, na kterou je každou minutu nahráno přes 24 hodin nového video materiálu různého typu a zaměření, inzerenti se mohou spolehnout na garanci kvality obsahu videí, u nichž se jejich reklama objeví. Na stránce zhlédnutí videa se bude reklama zobrazovat pouze u partnerského obsahu, tj. u prověřeného a kvalitního obsahu. Zároveň mohou inzerenti v rámci cílení vybrat pro ně vhodné kategorie a pomocí nové funkce „vyloučení“ také označit konkrétní videa, u kterých vyhodnotí, že se k jejich značce nebo kampani nehodí.

Více informací o nových reklamních možnostech, včetně ukázek, najdete na www.googleblog­.cz/youtube.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).