Hlavní navigace

České IT firmy nastartovaly další vlnu expanze na trhy v západní Evropě a Spojených státech

[Tisková zpráva] Praha, 14. září 2006 – České firmy úspěšně konkurují zahraničním korporacím. Speciálně v oblasti informačních technologií se za posledních devět měsíců daří tuzemským společnostem prorazit na zahraniční trhy v anglosaském světě se stále většími zakázkami. Klišé o konkurenci nízkou cenou přitom už delší dobu neplatí.

Například konzultační a technologická společnost Logos získala zakázku na další rozšíření systému elektronického obchodování v luxusním londýnském obchodním domě Harrods. Mezi nejdůležitější faktory úspěchu tuzemských firem patří podle odborníků výborné reference z Evropy, vysoce kvalifikovaná pracovní síla a velmi dobrá jazyková vybavenost celého týmu.

„Společnost Logos zahájila spolupráci s obchodním domem Harrods díky pozitivním doporučením z evropské centrály korporace Microsoft a díky referenci na úspěšnou implementaci Content Management System v mladoboleslavské automobilce Škoda Auto. Tam se realizovala skutečně první implementace CMS v regionu EMEA,“ uvedl Pavel Šťovíček, ředitel konzultační a technologické společnosti Logos.

Logos tak navázal na úspěšné projekty z minulosti. Pro Harrods vypracoval dříve samotný web shop. Nový systém ovšem umožní přímé napojení na sklad, takže bude možné kdykoli sledovat stav zásilek. A to ať už prostřednictvím call centra nebo webových stránek. Nový systém zároveň rozšíří další možnosti nákupu o více platebních metod, umožní vytváření více zásilek v jednom nákupu či přidá možnost použití analytických služeb. Projekt potrvá minimálně do podzimu. Na upgrade je navázaný další rozvoj e-shopu obchodního domu Harrods.

„Harrods je prestižní obchodní dům s odpovídající klientelou. Svým zákazníkům chce Harrods poskytovat maximální služby a odpovídající komfort při jejich využívaní. K tomuto cíli směřují také současné aktivity. Fakticky se promítnou například v nových možnostech platebních nástrojů, komfortu při výběru zboží, rychlosti a efektivitě případných reklamací nebo korekcí objednávek,“ popsal Marek Otava, obchodní manažer zodpovědný za spolupráci s Harrods, z konzultační a technologické společnosti Logos.

Úspěch českých firem v zahraničí ovšem nese nároky na personální obsazení týmu. „IT profesionály se zkušeností v zahraničí, praxí na obdobných projektech a vysokou odborností, perfektními jazykovými předpoklady a kosmopolitním uvažováním je sice velmi komplikované najít, ale existují. Českým IT společnostem, které se stále častěji prosazují na evropských trzích, dělá vyhledání vhodných pracovníků spoustu vrásek. Firmy, které v této oblasti hrají prim, zpravidla sestavují mezinárodní týmy a své náborové aktivity nezaměřují pouze na střední Evropu, a tím dodržují stále častěji zmiňované pravidlo „globálně myslet, globálně žít,“ uvedl Jan Turek z S. T. UNITE consulting, agentury specializované na odborníky z oblasti IT.

Z hlediska řízení projektu se podle zkušeností renomovaných IT firem ukazuje jako efektivní alokace týmu mezi dodavatele a klienta. Proto i v případě společnosti Logos probíhají práce v týmu, který je částečně umístěný v Praze a částečně přímo u obchodního domu Harrods v Londýně. Zatímco v Praze jsou soustředěny především vývojové práce, v Londýně pracují zejména analytici.