Hlavní navigace

Český Google se blíží ke 40 %

[Tisková zpráva] Reklama ve vyhledávání Google roste v České republice ve dvouciferných číslech

Sdílet

Česká pobočka Googlu se dle lokálního průzkumu Nurago/Insights Consulting (červenec 2009) letos přiblížila 40% podílu na trhu v rámci počtu dotazů ve vyhledávači (38 %). Společně s partnerem Centrum Holdings má dle srpnových statistik Navrcholu.cz (počet přístupů na stránky z vyhledávačů) 35% podíl na českém trhu vyhledávání. Již loni označilo Google za svůj primární vyhledávač 39 % českých uživatelů (Factum Branding Study, 2008). Google reklama ve vyhledávání zároveň mezikvartálně roste, a to dvouciferným tempem.

Google je po třech letech v České republice dle průzkumu Insights Consulting nejznámějším vyhledávačem (spontánní znalost značky 84 %) a respondenty nejčastěji považovaným vyhledávačem budoucnosti (63 %). V současné době jej kromě jiných českých vyhledávačů používá 76 % českých uživatelů (Nurago, červenec 2009).

V rámci kvantitativního průzkumu Insights Consulting dostal vyhledávač Google od místních uživatelů nejvyšší známku spokojenosti (8,3 z 10), a to zejména vzhledem k rychlosti a přesnosti výsledků, které respondenti zmínili. Je zároveň nejčastěji doporučovaným vyhledávačem (77 %) a až 70 % respondentů by Google doporučilo českým firmám.

Místním firmám nabízí Google kromě lokálního i mezinárodního vyhledávání i 10 lokalizovaných byznysových služeb a silný zásah v rámci obsahové sítě Google (73 % internetové populace), do které patří i YouTube (jednička na českém trhu online videa).

„Přestože Google začal na českém trhu vyhledávání jako ne příliš rozšířený vyhledávač, dnes ho zná téměř každý Čech a až 3/4 uživatelů jej používají paralelně s jinými vyhledávači,“ říká Taťána le Moigne, ředitelka české pobočky Google, a dodává: „Pozitivní je jistě i skutečnost, že Google reklama ve vyhledávání v České republice roste dvouciferným tempem. Vzhledem k tomu, že většina českých uživatelů považuje Google za vyhledávač budoucnosti, předpokládáme, že porosteme dál.“

Za poslední rok došlo k dalšímu rozšíření českého týmu a přesunu inženýrského týmu do evropské Mekky vývojářů, Curychu. Zároveň se navýšil i počet lokalizovaných služeb a funkcí pro uživatele i firmy na 52, což představuje jedno z nejsilnějších produktových portfolií v Evropě.

Za výsledky lokální pobočky stojí zejména tyto tři hlavní pilíře: 1. neustále inovované produkty pro české uživatele a péče o ně, 2. kvalitní, otevřené technologie a zdarma dostupné nástroje pro byznysové klienty, a konečně 3. péče o lokální komunity, jakými jsou čeští vývojáři, školy a neziskové organizace.

Již na konci letošního roku se uživatelé mohou těšit na spuštění prvních panoramatických fotografií v aplikaci Street View s tím, že další místa České republiky přibudou v nadcházejícím roce. Google zároveň plánuje uvést nový operační systém Google Chrome a novou službu Google Wave. Prioritou českého Googlu nyní bude spolupráce s českými firmami všech velikostí, kterým může nabídnout profesionální technologii, díky níž mohou najít a oslovit svoje zákazníky doma i v zahraničí a dál tak rozvíjet svůj byznys.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).