Hlavní navigace

Český Telecom nepolevuje v boji proti podvodným přesměrování

[Tisková zpráva]

Sdílet

Český Telecom nepolevuje v boji proti podvodným přesměrování

„ČESKÝ TELECOM v posledních třech měsících zaznamenal mírný pokles problematických hovorů na linky se zvýšeným tarifem,“ informuje Jan Wenke, manažer ČESKÉHO TELECOMU. „Je to pro nás signál, že náš tlak na jiné operátory a osvěta uživatelů přináší výsledky. Nesmíme ho však rozhodně přeceňovat a posuzovat odděleně od ostatních ukazatelů. Proto naše práce nekončí a musíme pokračovat v prosazování bezpečnostních opatření, které dále ochrání naše zákazníky,“ dodává Wenke.

ČESKÝ TELECOM se zaměřil při boji proti podvodným hovorům a připojením na linky se zvýšeným tarifem na jednání s operátory v rámci APVTS (Asociace provozovatelů veřejných telekomunikačních sítí) a osvětu uživatelů. Telekomunikační operátoři se dohodli v rámci APVTS na společném postupu v boji proti podvodným hovorům. Dohoda mezi operátory platí od 1. července 2005.

„Dohodu mezi operátory považujeme za začátek, následně chceme prosazovat další kroky, jako jsou například legislativní změny a případně certifikované dialery,“ říká Wenke a dodává: „Současná legislativa a chybějící závazný kodex nám brání efektivněji zasáhnout ve prospěch zákazníků, a proto musíme složitě jejich ochranu dojednávat s dalšími hráči na trhu. Zkušenosti ze zahraničí ukazují, že po změně legislativy se situace s podvodnými přesměrováními mění radikálně k lepšímu, ku prospěchu zákazníků.“

Linky se zvláštním tarifem slouží k provozu speciálních služeb, soutěží nebo speciálního zpravodajství. Hlasové linky začínají předčíslím 90×, internetové pak 976. Připojení k internetu podvodníci zneužívají tak, že pomocí škodlivého software nebo skriptů přesměrují klasické modemové připojení na linky se zvýšeným tarifem, kde zákazník namísto 18 korun za hodinu zaplatí až 5940 korun za hodinu.

Více informací o ochraně připojení k internetu a telefonních linek zákazníků ČESKÉHO TELECOMU najdete na adrese www.telecom.cz/di­alery.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).