Hlavní navigace

Český Telecom získal další prestižní certifikát kvality ISO 9001:2000

[Tisková zpráva]

Český Telecom získal další prestižní certifikát kvality ISO 9001:2000

Společnost ČESKÝ TELECOM, a.s., rozšířila certifikát kvality řízení procesů dle normy ISO 9001:2000 na celou společnost. Získání certifikátů je pro společnost dalším významným krokem k úspěchu v tržním prostředí. Díky jeho implementaci dochází k prokazatelné podpoře a zvyšování spokojenosti a loajality zákazníků. Společnost ČESKÝ TELECOM tak může nabídnout svým klientům a zákazníkům garanci stability a trvalého zlepšování kvality poskytovaných služeb, pravidelně ověřovanou renomovaným nezávislým auditorem.

Úspěšný certifikační audit celé společnosti provedli britští auditoři renomované společnosti Lloyd´s Register Quality Assurance v rozsahu: Vývoj a poskytování elektronických komunikačních produktů, komplexních zákaznických řešení a zřizování a provozování veřejné komunikační sítě. Audit prokázal, že systém kvality řízení procesů je plně funkční a splňuje požadavky normy ISO 9001:2000.

„ČESKÝ TELECOM klade trvale důraz na zvyšování kvality svých služeb a kvalita řízení činností je nezbytnou podmínkou trvalého růstu,“ říká Vlastimil Sršeň, tiskový mluvčí společnosti. „Certifikace kvality dle normy ISO 9001:2000 je dnes jednou z podmínek pro získání či udržení zákazníka nebo je vstupenkou do vyhlašovaných výběrových řízení. Jeho vlastnictví vyžaduje trh, zákazník a legislativa. Jde o další krok ČESKÉHO TELECOMU na cestě k posílení své konkurenceschop­nosti,“ dodává.

První systémy managementu kvality (QMS) byly v ČESKÉM TELECOMU implementovány v polovině roku 2001. Zároveň s přibývajícími zkušenosti s tímto systémem docházelo k jeho rozvíjení a byly postupně zdokonalovány všechny používané nástroje QMS. QMS byl vybudován jako zákaznicky orientovaný systém řízení, jehož základem je procesní řízení splňující požadavky normy ISO 9001:2000.

K přínosům implementace QMS lze zařadit:
1. Garance stability a zlepšování kvality služeb
2. Zmapování a řízení všech procesů
3. Poskytnutí informací pro analýzy efektivnosti a účinnosti procesů
4. Přímou deklaraci kvality zákazníkům, konkurenci i okolí firmy;
5. Posílení dobrého jména firmy;
6. Příležitost k udržení a rozšíření trhů;
7. Možnosti zabránění poklesu tržeb;
8. Jasné určení pravomocí a odpovědností zaměstnanců;
9. Zefektivnění procesů zlepšování;
10. Popsání know-how firmy;
11. Standardizace rutinních činností;
12. Využívání preventivních opatření, evidence neshod a jejich řešení;
13. Zpřehlednění dokumentace a záznamů;
14. Vytvoření báze pro další analýzy a zlepšování.

ČESKÝ TELECOM, a. s., je vedoucí telekomunikační společností v České republice. Prostřednictvím své dceřiné společnosti Eurotel Praha, spol. s r. o., se významně podílí také na trhu mobilních služeb. Podrobné informace o firmě a nabídce jejich služeb jsou k dispozici na www.telecom.cz, která byla oceněna jako BestWeb 2003 v anketě WebTop100.
Mimořádnou pozornost věnuje ČESKÝ TELECOM využití růstového potenciálu datových a internetových služeb. Podle výzkumu agentury GfK považují IT manažeři ČESKÝ TELECOM za nejlepšího poskytovatele datových služeb v ČR. Společnost se hodlá stát rovněž předním poskytovatelem komplexních služeb v oblasti e-commerce.
ČESKÝ TELECOM se pravidelně umísťuje na předních místech v soutěži o cenu za informačně nejotevřenější firmu domácího kapitálového trhu Signum Temporis. Na základě hlasování odborné veřejnosti, zástupců tisku a devítičlenné komise obsadil ČESKÝ TELECOM v roce 2003 opět první místo, stejně jako v roce 2001.
ČESKÝ TELECOM, a. s., patří podle své tržní kapitalizace a objemu obchodů k nejvýznamnějším firmám na českém kapitálovém trhu. Akcie společnosti jsou ve formě GDR obchodovány i na London Stock Exchange. Rating ČESKÉHO TELECOMU, a. s., patří trvale k nejvyšším, které mohou české společnosti získat od významných mezinárodních ratingových agentur.

O Telefónice

Z hlediska tržní kapitalizace je Telefónica třetím největším operátorem na světě. Své obchodní aktivity směřuje zejména na trhy pevné a mobilní telefonie. Širokopásmového připojení využívá jako klíčový nástroj pro rozvoj obou těchto technologií.

Společnost je výrazně zastoupena v 17 zemích a má více než 131 milionů zákazníků. Telefónica má významný podíl na trzích v Latinské Americe, kde koncentruje podstatnou část své růstové strategie.

Telefónica je ze 100% obchodovatelná na burze a má více než 1,5 milionů přímých akcionářů. Její vydaný akciový kapitál zahrnuje 4 921 130 397 běžných akcií obchodovatelných na španělské burze (Madrid, Barcelona, Bilbao a Valencia) a na burzách v Londýně, Paříži, Frankfurtu, Tokiu, New Yorku, Limě, Buenos Aires, Sao Paulu a na SEAQ International Exchange v Londýně.