Hlavní navigace

Českým drahám pomůže s vyhodnocováním efektivity internetového portálu společnost eMerite s využitím softwaru Yahoo! Web Analytics

[Tisková zpráva] České dráhy se po Českých aeroliniích a České poště stávají další státem vlastněnou organizací, která si pro monitoring a analyzování návštěvnosti webových stránek zvolila on-line software Yahoo! Web Analytics (YWA), implementovaný společností eMerite. Nabídku eMerite přitom upřednostnily ČD ve výběrovém řízení, jehož se zúčastnily výhradně firmy, které jsou v ČR partnerem společnosti Yahoo! Inc.

„Nasadit Yahoo! Web Analytics na portál osobní přepravy www.cd.cz jsme se rozhodli poté, co našim záměrům přestaly stačit možnosti Google Analytics, které jsme dosud používali,“ vysvětlil důvod přechodu k vyspělejšímu analytickému nástroji Roman Menc z oddělení marketingové produkce Českých drah. „Zvažovali jsme i využití nástroje Adobe (dříve Omniture) SiteCatalyst, ale nakonec jsme dali přednost YWA, a to vzhledem k vynikajícímu poměru cena/výkon a kvůli bezkonkurenčním zkušenostem a referencím společnosti eMerite,“ doplnil Menc.

eMerite, s.r.o., poskytuje software YWA od roku 2007, kdy tento všestranný nástroj pro webovou analytiku ještě nesl název „IndexTools“. Společnost se tehdy stala tzv. Strategickým aliančním partnerem IndexTools v ČR a později jediným českým zakládajícím členem světové sítě autorizovaných firem Yahoo! Web Analytics Consultant Network (YWACN). Uživateli analyticko-poradenských služeb eMerite založených na YWA jsou vedle ČD, ČSA a České pošty např. Úřad vlády ČR, Ministerstvo průmyslu a obchodu, Český rozhlas, krajské a městské úřady (magistráty), Komerční banka, E.ON, OREA Hotels a další klienti. Zásadní předností YWA proti podobným nástrojům jsou takřka neomezené možnosti kombinace všech dostupných funkcí, zejména křížové filtrace a segmentace dat.

Implementace YWA na www.cd.cz umožní mj. podrobně sledovat tržby při on-line prodeji jízdenek v eShopu ČD, analýzu nákupního cyklu a chování různých zákaznických segmentů, vyhodnocování vlivu reklamních kampaní na prodej jednotlivých produktů atd. Podstatnou součástí kontraktu eMerite u ČD bude celoroční technická podpora při nastavování unikátních funkcí YWA, interpretace naměřených dat a odborné konzultace. 

eMerite, s.r.o., člen skupiny FG Forrest, poskytuje e-marketingové analýzy a poradenství založené na internetových měřicích technologiích. Vyhodnocuje preference a motivy uživatelského chování návštěvníků webových stránek (monitoring a analýzy návštěvnosti), optimalizujeme strukturu (informační architekturu) www stránek a jejich propagaci. Aktuálně nejžádanější službou je eMerite VOBID – vyhodnocování obsahu internetových diskusí (zjednodušeně „monitoring sociálních sítí“).