Hlavní navigace

Cesta z garáže k jednomu z předních inovátorů

27. 5. 2009

[Tisková zpráva] Praha, 26. května 2009 – Psal se rok 1969, když Reid Anderson zahájil v garáži v americkém Silicon Valley úspěšný příběh jedné společnosti, jejíž jméno je dnes po celém světě synonymem kvalitních úložných médií. V roce svého 40. výročí je Verbatim třetí nejsilnější značkou na evropském trhu digitálních úložných disků a světovým lídrem v oblasti optických úložných disků. Evropskou pobočku Verbatim EUMEA vede Gary Milner, který letos převzal pozici prezidenta z rukou Jürgena Fritze, který ji úspěšně zastával předchozích 20 let.

Vše začalo v roce 1969, kdy si Anderson uvědomil tržní potenciál počítačových úložných nosičů, a založil proto firmu, kterou pojmenoval Information Terminals Corporation (ITC). Při výrobě svých prvních produktů firma nejprve vkládala vlastní záznamové pásky do kazetových pouzder, později však začala vyvíjet vlastní magnetofonové kazety, které se vyznačovaly mimořádnou stabilitou a polykarbonátovým pouzdrem. V roce 1973 vylepšili inženýři z ITC první 8-palcový floppy disk firmy IBM, který vložili do speciálního pouzdra a ten jej chránil před nečistotami či mechanickým poškozením. Cesta strmého růstu pokračovala a v roce 1976 vedla k výstavbě první továrny ITC na výrobu médií, kde byly disky za použití inovativního výrobního procesu poprvé opatřeny teflonovým povrchem. Již pod značkou „Verbatim“ – latinsky „doslova“ – byl tento floppy disk uveden na trh, později se vyráběl i v 5,25-palcovém formátu.

V roce 1976, kdy společnost změnila název na Verbatim, měla již přes tisíc zaměstnanců, její produkty se skvěle prodávaly. Již od roku 1979 se její akcie začaly obchodovat na burze. Představením disket DataLifePlus o dvě léta později firma pokračovala v posilování své mezinárodní pověsti výrobce kvalitních úložných médií. Verbatim pak s cílem expandovat na japonský trh vstoupil do společného podniku s Mitsubishi Kasei. Obě firmy se v roce 1994 sloučily s Mitsubishi Petrochemical a vytvořily Mitsubishi Chemical Corporation. V dnešní době tato mateřská společnost působí pod názvem Mitsubishi Kagaku Media.

V průběhu devadesátých let ovládl Verbatim trh floppy disků, nicméně trend se již pomalu přesouval k magneto-optickým úložným médiím a později k CD médiím – a i zde se stal předním hráčem na trhu. Od roku 2003 se Verbatim drží ve špičce mezi výrobci CD a DVD médií, což potvrzují nezávislé analýzy trhu, ale i mnoho produktových ocenění, které Verbatim získal.

V uplynulých letech Verbatim rozšířil své portfolio o USB klíče, flash karty a počítačové příslušenství a současně velmi dobře zakotvil na dynamickém trhu externích pevných disků, na nějž vstoupil teprve v roce 2007. Nedávno společnost vstoupila také na trh inovativních flashových solid state disků (SSD) a to se svou řadou SSD ExpressCard karet.

Výzkum a vývoj jako cesta k (budoucímu) úspěchu
„Zákazníci požadují hlavně spolehlivost a kvalitu. My jejich přání plníme nikoli pouze prostřednictvím našeho sloganu „Technologie, které můžete věřit“, ale zejména díky pečlivému vývoji v kombinaci s nejlepšími komponentami a precizními výrobními procesy,“ vysvětluje Gary Milner. „Sázíme na inovace, neboť právě kvůli nim jsme vždy byli vedoucím hráčem na trhu úložných médií. Naše produktová strategie stojí na čtyřech pilířích – optické úložné nosiče, externí pevné disky, flash paměti a počítačové příslušenství. Nabízíme tedy atraktivní a velmi široký výběr kvalitních produktů. Usilujeme také o upevnění našeho postavení v oblasti optických úložných médií a budeme se snažit proniknout na všechny nové trhy úložných médií, abychom posílili náš produktový mix,“ dodává Milner.

Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

DigiZone.cz: Mňam TV splnila slib a odešla z DVB-T

Mňam TV splnila slib a odešla z DVB-T

Měšec.cz: Platby do zahraničí: pozor na tučné poplatky

Platby do zahraničí: pozor na tučné poplatky

Měšec.cz: Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

120na80.cz: Popraskané rty? Některé balzámy stav zhoršují

Popraskané rty? Některé balzámy stav zhoršují

Podnikatel.cz: Víme první výsledky doby odezvy #EET

Víme první výsledky doby odezvy #EET

Vitalia.cz: Znáte „černý detox“? Ani to nezkoušejte

Znáte „černý detox“? Ani to nezkoušejte

Vitalia.cz: Tesco: Chudá rodina si koupí levné polské kuře

Tesco: Chudá rodina si koupí levné polské kuře

Vitalia.cz: Spor o mortadelu: podle Lidlu falšovaná nebyla

Spor o mortadelu: podle Lidlu falšovaná nebyla

Vitalia.cz: Naučí vás péct kváskový chléb bez lepku i s lepkem

Naučí vás péct kváskový chléb bez lepku i s lepkem

Podnikatel.cz: EET zvládneme, budou horší zákony

EET zvládneme, budou horší zákony

Lupa.cz: Avast po spojení s AVG propustí 700 lidí

Avast po spojení s AVG propustí 700 lidí

Lupa.cz: Google měl výpadek, nejel Gmail ani YouTube

Google měl výpadek, nejel Gmail ani YouTube

Lupa.cz: Babiš: E-shopů se EET možná nebude týkat

Babiš: E-shopů se EET možná nebude týkat

Vitalia.cz: Vláknina: Rozpustná, nebo nerozpustná?

Vláknina: Rozpustná, nebo nerozpustná?

Měšec.cz: U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

Podnikatel.cz: K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

Měšec.cz: Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

DigiZone.cz: Digi CZ výrazně zlevnila balíček HBO

Digi CZ výrazně zlevnila balíček HBO

Lupa.cz: UX přestává pro firmy být magie

UX přestává pro firmy být magie