Hlavní navigace

Cesta z garáže k jednomu z předních inovátorů

[Tisková zpráva] Praha, 26. května 2009 – Psal se rok 1969, když Reid Anderson zahájil v garáži v americkém Silicon Valley úspěšný příběh jedné společnosti, jejíž jméno je dnes po celém světě synonymem kvalitních úložných médií. V roce svého 40. výročí je Verbatim třetí nejsilnější značkou na evropském trhu digitálních úložných disků a světovým lídrem v oblasti optických úložných disků. Evropskou pobočku Verbatim EUMEA vede Gary Milner, který letos převzal pozici prezidenta z rukou Jürgena Fritze, který ji úspěšně zastával předchozích 20 let.

Vše začalo v roce 1969, kdy si Anderson uvědomil tržní potenciál počítačových úložných nosičů, a založil proto firmu, kterou pojmenoval Information Terminals Corporation (ITC). Při výrobě svých prvních produktů firma nejprve vkládala vlastní záznamové pásky do kazetových pouzder, později však začala vyvíjet vlastní magnetofonové kazety, které se vyznačovaly mimořádnou stabilitou a polykarbonátovým pouzdrem. V roce 1973 vylepšili inženýři z ITC první 8-palcový floppy disk firmy IBM, který vložili do speciálního pouzdra a ten jej chránil před nečistotami či mechanickým poškozením. Cesta strmého růstu pokračovala a v roce 1976 vedla k výstavbě první továrny ITC na výrobu médií, kde byly disky za použití inovativního výrobního procesu poprvé opatřeny teflonovým povrchem. Již pod značkou „Verbatim“ – latinsky „doslova“ – byl tento floppy disk uveden na trh, později se vyráběl i v 5,25-palcovém formátu.

V roce 1976, kdy společnost změnila název na Verbatim, měla již přes tisíc zaměstnanců, její produkty se skvěle prodávaly. Již od roku 1979 se její akcie začaly obchodovat na burze. Představením disket DataLifePlus o dvě léta později firma pokračovala v posilování své mezinárodní pověsti výrobce kvalitních úložných médií. Verbatim pak s cílem expandovat na japonský trh vstoupil do společného podniku s Mitsubishi Kasei. Obě firmy se v roce 1994 sloučily s Mitsubishi Petrochemical a vytvořily Mitsubishi Chemical Corporation. V dnešní době tato mateřská společnost působí pod názvem Mitsubishi Kagaku Media.

V průběhu devadesátých let ovládl Verbatim trh floppy disků, nicméně trend se již pomalu přesouval k magneto-optickým úložným médiím a později k CD médiím – a i zde se stal předním hráčem na trhu. Od roku 2003 se Verbatim drží ve špičce mezi výrobci CD a DVD médií, což potvrzují nezávislé analýzy trhu, ale i mnoho produktových ocenění, které Verbatim získal.

V uplynulých letech Verbatim rozšířil své portfolio o USB klíče, flash karty a počítačové příslušenství a současně velmi dobře zakotvil na dynamickém trhu externích pevných disků, na nějž vstoupil teprve v roce 2007. Nedávno společnost vstoupila také na trh inovativních flashových solid state disků (SSD) a to se svou řadou SSD ExpressCard karet.

Výzkum a vývoj jako cesta k (budoucímu) úspěchu
„Zákazníci požadují hlavně spolehlivost a kvalitu. My jejich přání plníme nikoli pouze prostřednictvím našeho sloganu „Technologie, které můžete věřit“, ale zejména díky pečlivému vývoji v kombinaci s nejlepšími komponentami a precizními výrobními procesy,“ vysvětluje Gary Milner. „Sázíme na inovace, neboť právě kvůli nim jsme vždy byli vedoucím hráčem na trhu úložných médií. Naše produktová strategie stojí na čtyřech pilířích – optické úložné nosiče, externí pevné disky, flash paměti a počítačové příslušenství. Nabízíme tedy atraktivní a velmi široký výběr kvalitních produktů. Usilujeme také o upevnění našeho postavení v oblasti optických úložných médií a budeme se snažit proniknout na všechny nové trhy úložných médií, abychom posílili náš produktový mix,“ dodává Milner.