Hlavní navigace

Cestování po internetu - Turistika.cz v novém kabátě, s novými funkcemi

[Tisková zpráva] Jeden z nejvíce navštěvovaných turistických webů převlékl svůj kabát. S re-designem, na kterém pracoval tým zkušených programátorů po celý letošní rok, přišlo na svět i mnoho nových funkcí pro turisty a cestovatele. Testování projektu za účasti dobrovolníků zkušených uživatelů webu probíhalo v Technologickém Centru v Hradci Králové.

 „Největší předností webu jsou mapy. Lidé se zde mohou vyhledat tipy na výlety, zajímavá místa a trasy. Vše jsou články zkušených turistů a na mapy jich je aktuálně umístěno okolo 25 000. Praktické mohou být i galerie, kterých zde na mapě najdete téměř 15 000. Nabídka ubytování je samozřejmostí, bohužel to majitelé hotelů a penzionů zatím moc nevyužívají, což je při průměrné obsazenosti turisty okolo 30% až s podivem. Velkou novinkou je umístění akcí na mapě. Díky webu Akce.cz máme 10.000 aktuálních akcí na každý týden a ty přehledně zobrazujeme i na mapách“ doplňuje ředitel projektu Jiří Pilnáček

Přehlednější grafika umožnila snadnější vyhledávání informací z Čech i ze zahraničí, třídění dle kvality příspěvku, hodnocení místa lidmi, které jej navštívili. Velký důraz u nového webu byl kladen na vyhledávání aktivit pro rodiny s dětmi i další zájmové skupiny: sběratele turistických známek, milovníky lyžování a cykloturisty.

Další významné novinky jsou zaměřeny na registrované členy klubu Turistika.cz. Těch je už více než 22 000. Každý autor článku má přehled o čtenosti i výdělcích svých článků a komentářích u článků od ostatních turistů. Nově zde mohou lidé hodnotit místa, které navštívili a dávat si je do své malé kroniky, že zde už byli. Pro plánování výletu mají turisté novou technologii. Když se jim místo nebo výlet líbí, uloží si jej jedním klinutím mezi místa, které chtějí navštívit a v době plánování výletů se sem vrátí a vyberou podle počasí nebo vzdálenosti od domova cíl aktuálního výletu.

Váš prohlížeč možná nepodporuje zobrazení této zprávy. Sami turisté na webu sdílí své zážitky a zkušenosti. Téměř 2 000 přispěvatelů už napsalo více než 50 000 článků a z reklamy si rozdělili mezi sebe 360.000,– Kč. Turistika.cz je ojedinělé medium, kde si jeho uživatelé oblíbili reklamní plochy. Z každé reklamy zobrazené u článku, dostane jeho autor 0,01 – 0,1 Kč jako podíl z reklamy. Tak se psaní na Turistika.cz vyplatí lidem mnohem více, než psát na svůj blog nebo osobní web a využívat PPC reklamy. Z 1 000 zhlédnutí článku si autor vydělá na Turistika.cz od 10,– Kč do 100,– Kč. Když si dá na svůj web PPC reklamu, tak při průměrném prokliku 0,1% (spíš i méně) vydělá max. 1,– Kč – 3,– Kč.