Hlavní navigace

ČEZ spustil novou generaci korporátního webu

[Tisková zpráva] Praha, 6. srpna 2009 – Rychlejší cesta k informacím, kvalitní vyhledávání a více multimédií – to jsou jen některá z vylepšení, které přináší čerstvě spuštěná verze korporátního webu společnosti ČEZ (www.cez.cz), vítěze loňského ročníku soutěže WebTop100 o nejlepší firemní internetovou prezentaci.

Necelé dva roky po startu nové podoby své internetové prezentace přichází společnost ČEZ s tzv. druhou generací korporátního webu. Kompletní proměnou prošla titulní stránka i stránky sekcí. Uživatelé se rychle dostanou k nejčastěji hledanému obsahu pomocí systému tzv. multiboxů a kontextových odkazů. Vedle toho došlo k výraznému nárůstu multimediálního obsahu a podařilo se zlepšit relevanci výsledků vyhledávání.

„Nová podoba našich stránek vznikala několik měsíců. Změna vychází mj. z uživatelského testování stránek pomocí oční kamery, mnoho času jsme věnovali návrhu struktury a umístění obsahových prvků v rámci stránek. Obhajoba prvenství v soutěži WebTop100 nás zavazuje k trvalému zlepšování podoby webu a věřím, že se druhá generace stránek setká s podobně pozitivním ohlasem jako ta první,“ řekl Pavel Foršt, projektový manažer webu z oddělení Marketingu ČEZ Prodej. Webový portál ČEZ vyvíjí společnost FG Forrest, pod vizuálním stylem stránek je podepsáno Symbio Digital.

První generace stránek společnosti ČEZ postavená na publikačním systému Edee je v provozu od září 2007. Od té doby probíhá budování jednotně designovaných webů ve všech zemích, kde Skupina ČEZ působí. Od svého spuštění přilákal www.cez.cz více než 2,4 milionu unikátních uživatelů. Podle statistik společnosti Gemius návštěvníci stráví na webu v průměru 8 minut a zhruba 13 % jich přistupuje na stránky ČEZ ze zahraničí. Všechny webové stránky Skupiny ČEZ, včetně zahraničních projektů, pak měsíčně generují přes 400 tis. unikátních uživatelů.

Webové stránky společnosti ČEZ obhajují vítězství v loňském ročníku prestižní soutěže WebTop100 srovnávající kvalitu firemních internetových prezentací – jejich přínos pro uživatele, použitelnost, grafický design, technické řešení a marketingovou hodnotu. Současně internetová prezentace ČEZ dominovala také oborovému žebříčku v kategorii Energetika, kde pokořila mj. stránky konkurentů jako je Pražská energetika.

Také do budoucna se internetové stránky www.cez.cz chtějí držet zásad, které se setkaly s příznivým ohlasem odborné i širší veřejnosti – přehlednost, intuitivní struktura a rozšířený interaktivní obsah. V PR oblasti dochází např. ke většímu zastoupení multimédií, novou podobu má sekce věnující se vzdělávání a určená studentům, pedagogům a široké veřejnosti se zájmem o energetiku.

Nový koncept stránek www.cez.cz má ambici usnadnit uživatelům orientaci a pohyb ve struktuře stránek. Do budoucna se počítá s dalším posilováním interaktivních prvků, prohloubení povědomí uživatelů o spotřebě elektřiny a s tzv. multijazyčným konceptem stránek v rámci celé Skupiny ČEZ.