„Klíčovým trendem v posledních deseti letech se stala konvergence. Technologie, média a telekomunikace jsou nyní ještě více propojeny a vzájemně na sobě závislé než kdykoliv dříve,“ uvedl Jakub Sova, partner oddělení podnikového poradenství ve společnosti Deloitte ČR a dodává: „Přichází éra lehkých a přenosných zařízení s dotykovými displeji, které díky přístupu na mobilní internet zprostředkují uživatelům prakticky jakýkoliv digitální obsah.“
„Mezi smartphony a tablety budeme nadále svědky rozmanitosti operačních systémů. Stále totiž mezi nimi není definován standard. Spojuje je pouze fakt, že většina z nich používá podobný, méně výkonný procesor. Očekáváme také, že žádný z operačních systémů nebude mít do konce roku 2011 dominantní tržní podíl na trhu,“ uvedl Zdeněk Křížek, ředitel v oddělení řízení podnikových rizik ve společnosti Deloitte ČR.
V oblasti médií si bude televize nadále upevňovat pozici „super média“ a zdroje největších příjmů z reklamy. Naopak příjmy z reklamy na sociálních sítích budou spíše velmi skromné. Počet uživatelů sociálních sítí sice vzroste na více než jednu miliardu, nicméně příjmy z reklamy v této oblasti budou představovat stále méně než jedno procento celkových výdajů na reklamu.
Prognózy společnosti Deloitte, které obsahují hlavní trendy v oblasti technologií, médií a telekomunikací, jsou již v pořadí jubilejní 10. vydáním. Poprvé od svého vzniku vychází tyto prognózy v jedné přehledné publikaci, která rozděluje své hlavní závěry do 18 částí.
Studie vzniká jak z primárních, tak sekundárních zdrojů, z interních a externích informací získaných při jednáních s klienty, diskusí s analytiky jednotlivých odvětví a rozhovory s předními manažery z celého světa. Sleduje kvantitativní a kvalitativní údaje, zahrnuje stovky diskusí, tisíce příspěvků a desítky tisíc odpovědí z jednotlivých průzkumů
Více o aktuální studii na http://www.deloitte.com/tmt