Hlavní navigace

Chytré telefony a tablety letos předstihnou klasické PC

[Tisková zpráva] Praha, 19. ledna 2011 – Letošní rok přinese v oblasti technologií, médií a telekomunikací řadu významných milníků. První z nich bude z oblasti prodeje počítačových zařízení. Celosvětově se v roce 2011 prodá více chytrých telefonů, tabletů a netbooků než tradičních počítačů. Prodej tzv. „počítačů do ruky“ tak výrazně překoná hranici 400 milionů kusů. Ke druhému milníku dojde v segmentu prodeje digitální hudby. Výnosy z digitální distribuce hudebních nahrávek převýší výnosy z klasického prodeje hudby na CD nosičích či vinylových deskách. Třetí milník je spojen s oblastí sociálních sítí. Objem komunikace uživatelů na sociálních sítích převýší v roce 2011 objem firemní komunikace. Vyplývá to z aktuální prognózy společnosti Deloitte pro oblast technologií, médií a telekomunikací v roce 2011.

Sdílet

„Klíčovým trendem v posledních deseti letech se stala konvergence. Technologie, média a telekomunikace jsou nyní ještě více propojeny a vzájemně na sobě závislé než kdykoliv dříve,“ uvedl Jakub Sova, partner oddělení podnikového poradenství ve společnosti De­loitte ČR a dodává: „Přichází éra lehkých a přenosných zařízení s dotykovými displeji, které díky přístupu na mobilní internet zprostředkují uživatelům prakticky jakýkoliv digitální obsah.“  

„Mezi smartphony a tablety budeme nadále svědky rozmanitosti operačních systémů. Stále totiž mezi nimi  není definován standard. Spojuje je pouze fakt, že většina z nich používá podobný, méně výkonný procesor. Očekáváme také, že žádný z operačních systémů nebude mít do konce roku 2011 dominantní tržní podíl  na trhu,“ uvedl Zdeněk Křížek, ředitel v oddělení řízení podnikových rizik ve společnosti Deloitte ČR. 

V oblasti médií si bude televize nadále upevňovat pozici „super média“ a zdroje největších příjmů z reklamy. Naopak příjmy z reklamy na sociálních sítích budou spíše velmi skromné. Počet uživatelů sociálních sítí sice vzroste na více než jednu miliardu, nicméně příjmy z reklamy v této oblasti budou představovat stále méně než jedno procento celkových výdajů na reklamu.  

Prognózy společnosti Deloitte, které obsahují hlavní trendy v oblasti technologií, médií a telekomunikací, jsou již v pořadí jubilejní 10. vydáním. Poprvé od svého vzniku vychází tyto prognózy v jedné přehledné publikaci, která rozděluje své hlavní závěry do 18 částí.  

Studie vzniká jak z primárních, tak sekundárních zdrojů, z interních a externích informací získaných při jednáních s klienty, diskusí s analytiky jednotlivých odvětví a rozhovory s předními manažery z celého světa. Sleduje kvantitativní a kvalitativní údaje, zahrnuje stovky diskusí, tisíce příspěvků a desítky tisíc odpovědí z jednotlivých průzkumů 

Více o aktuální studii na http://www.de­loitte.com/tmt

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).