Hlavní navigace

CRM systémy používá 56 % velkých společností

[Tisková zpráva] Studie Forrester Wave analyzovala aktuální trendy v řízení vztahů se zákazníky a porovnávala kvality CRM systémů

Informační systém určený pro řízení vztahů se zákazníky (CRM) využívá 56 % velkých společností v Evropě a Severní Americe, 17 % firem plánuje jeho pořízení do dvou let. Vyplývá to z nedávné studie společnosti Forrester Research, The Forrester Wave™: CRM Suites For Large Organizations, Q2 2010, která analyzovala situaci na trhu CRM systémů vhodných pro velké společnosti. Studie zároveň potvrdila vedoucí roli systému SAP CRM na tomto trhu.

Vztahy se zákazníky – jaké jsou priority?
Analýza Forrester Wave rovněž mapovala priority, které mají velké společnosti v oblasti řízení vztahů se zákazníky. Firmy působící na B2B trhu nejčastěji uváděly získání nových zákazníků (uvedlo 66 % respondentů), udržení stávajících zákazníků a zvýšení jejich loajality (63 %) a prodej více produktů či služeb stávajícím zákazníkům (50 %). V případě společností, které se orientují na koncové spotřebitele (B2C), je nejdůležitější prioritou udržení stávajících zákazníků a zvýšení jejich loajality (72 %), následuje zlepšování zkušeností zákazníků s výrobkem či službou (62 %) a získání nových zákazníků (45 %).

„Zákazníci jsou bezpochyby tím nejcennějším bohatstvím každé společnosti. Firmy neustále hledají cesty, jak získat nové zákazníky, jak u stávajících zvýšit loajalitu a jak zároveň udržet náklady na marketing, prodej a obsluhu zákazníků na udržitelné úrovni. Je proto poměrně překvapující, že systém pro řízení vztahů se zákazníky využívá v dnešní době jen 56 % velkých společností – právě CRM systém totiž pomáhá uvedené priority prakticky naplňovat. V České republice je míra využívání CRM nástrojů podle existujících odhadů ještě mnohem nižší, což tuzemské firmy bohužel v boji o zákazníky znevýhodňuje,“ řekl Ján Ferjo, Business Development Manager společnosti SAP pro region CEE.

CRM systémy – aktuální trendy
Analýza Forrester Wave ukázala, že mnoho společností se s nástupem krize rozhodlo zrušit nebo minimálně odložit své investice do CRM – nyní si však uvědomují, že to nebyl nejvhodnější krok a opět tyto investice plánují. Od CRM však nyní vyžadují více – postupně se tak rozšiřují možnosti nových systémů a přibývají nové funkce.

Jedním z aktuálních trendů je tlak na podporu mobilního přístupu k informacím. Společnosti vyžadují, aby k CRM systému bylo možno přistupovat kdykoliv, odkudkoliv a pomocí jakéhokoliv zařízení od smartphonů až po domácí počítače. Díky tomu mohou i obchodníci v terénu získat ty nejpodrobnější informace například o minulých objednávkách zákazníka, s nímž se právě chystají jednat.

Důležitým faktorem při výběru CRM je jeho dostupnost formou SaaS (Software-as-a-Service), je to jedna z prvních věcí, kterou zájemci o nový CRM systém sledují. Dokonce mnozí z nich uvažují o přechodu ze stávajícího systému na ten, který využívá principu SaaS.

Nejnovějším trendem v oblasti CRM je pak takzvané „social CRM“, tedy propojování zákaznických systémů s možnostmi sociálních sítí. Ty používá stále větší množství stávajících i potenciálních spotřebitelů a často si jejich prostřednictvím vyměňují i zkušenosti s konkrétními výrobky či službami. Jak ovšem konstatuje analýza Forrester Wave, skutečná hodnota sociálních médií v podnikání je zatím nejasná.

SAP CRM zůstává vedoucím řešením na trhu
Výzkumu Forrester Wave™ se zúčastnilo 455 velkých společností z Evropy a Severní Ameriky. Do výzkumu bylo zařazeno osmnáct CRM systémů, které byly porovnávány podle 516 kritérií odrážejících požadavky firemních uživatelů. Po důkladné analýze všech systémů se potvrdilo, že na jejich špičku stále patří SAP CRM, který nabízí jedno z nejkomplexnějších řešení s největší užitnou hodnotou. SAP podle hodnocení studie stále pracuje na vylepšování své nabídky, celkové užitné hodnoty a snižování TCO (total cost of ownership). Forrester Wave také oceňuje jeho kvalitní uživatelské rozhraní a možnost přizpůsobení zobrazení požadavkům uživatele. Studie posuzovala nejnovější SAP CRM ve verzi 7.0.

O společnosti SAP
SAP je největším světovým poskytovatel aplikačního softwaru pro podniky a organizace všech velikostí. Subjektům působícím ve více než 25 oborech umožňují řešení SAP být nejlépe řízenými organizacemi svého druhu. Společnost SAP má více než 97 tisíc zákazníků ve 120 zemích a její akcie jsou obchodovány na několika světových burzách – včetně Frankfurt Stock Exchange a NYSE – pod kódovým označením „SAP“. V České republice působí společnost od roku 1992 a dosud získala přibližně 900 zákazníků z oblasti podniků, finančních institucí a organizací veřejné správy.

Portfolio SAP BusinessObjects mění způsob fungování organizací prostřednictvím propojení lidí, informací a podnikání. Díky otevřeným řešením, která pracují v heterogenních prostředích a v oblastech jako jsou „business inteligence“, řízení informací, řízení výkonnosti firem a kontrola, řízení rizik a dodržování standardů, umožňuje portfolio SAP BusinessObjects organizacím každodenně uskutečňovat jejich vytýčené strategie.

Více informací najdete na www.sap.com.