Hlavní navigace

Digitální zrození: vítejte v online světě

23. 10. 2010

[Tisková zpráva] Studie společnosti AVG ukázala, že čtvrtina dětí má své online profily ještě předtím, než se narodí

AMSTERODAM – 18. října 2010 – Nahrávání prenatálních fotografií z ultrazvuku, sdělování zkušeností během těhotenství na Twitteru, online fotografická alba dětí od jejich narození a dokonce vytváření emailových adres pro nemluvňata – dnešní rodiče stále více zanechávají digitální stopy svých dětí již od jejich narození nebo dokonce před ním.

AVG Technologies, společnost zaměřená na internetovou ochranu, provedla průzkum mezi matkami v USA, Kanadě, Velké Británii, Francii, Německu, Itálii, Španělsku, Austrálii, na Novém Zélandě a v Japonsku, při kterém zjistila, že 81 procent dětí mladších než dva roky má nějaký druh digitálního profilu se svými fotografiemi zveřejněnými online. V USA je 92 procent dětí prezentováno online ještě předtím, než dosáhnou dvou let. V evropských zemích se toto číslo pohybuje kolem 73 procent.

Podle průzkumu dojde k digitálnímu zrození dítěte kolem šesti měsíců jeho věku, fotografie třetiny dětí (33 %) se ale objeví online již během prvních několika týdnů jejich života. Ve Velké Británii žije online životem 37 % novorozenců, v Austrálii a na Novém Zélandu je to dokonce 41 %.

Téměř čtvrtina dětí (23 %) začne žít digitálním životem ve chvíli, kdy jejich rodiče nahrají na internet prenatální fotografie ze z ultrazvuku. Toto číslo je vyšší ve Spojených státech, kde takové fotografie na internet umístilo dokonce 34 % rodičů. V Kanadě prenatální fotografie svých dětí na internet umisťuje až 37 % rodičů. Naopak nejnižší jsou tato čísla ve Francii, kde se o prenatální fotografie svých dětí dělí 13 % rodičů, v Itálii 14 % a v Německu 15 %. Podobně je tomu v Japonsku, kde fotografie zveřejňuje jen 14 % rodičů.

Sedm procent miminek a batolat má svou emailovou adresu, kterou jim zřídili rodiče, a pět procent má i vlastní profil na některé ze sociálních sítí.

Na otázku, co motivuje rodiče k tomu, aby uveřejňovali fotografie svých dětí na internetu, více než 70 % matek odpovědělo, že se o ně chtěly podělit se svými přáteli a rodinou. Nicméně více než pětina matek (22 %) ve Spojených státech uvedlo, že jen chtěly přidat další obsah na svůj profil na sociálních sítích a 18 % matek řeklo, že jen následovaly svoje vrstevníky.

Nakonec se společnost AVG matek dotázala, nakolik je znepokojuje (na škále od jedné do pěti, přičemž pět znamená „velmi znepokojuje“) množství informací, které se o jejich dětech na internetu v následujících letech objeví. Většina matek byla průměrně znepokojená (průměr 3,5), nejvíce znepokojené byly Španělky (3,9) a Kanaďanky nejméně znepokojené (3,1).

Generální ředitel společnosti AVG Technologies J. R. Smith řekl: „Pomyšlení, že většina dnešních třicátníků má svoje online profily staré maximálně 10–15 let, zatímco většina dnešních dětí bude mít bez vlastního přičinění své digitální stopy již od svých dvou let a svou online existenci bude dále rozvíjet po celý svůj život, je šokující. Náš výzkum ukazuje, že tento trend má rostoucí charakter, kdy k digitálnímu zrození dochází současně se skutečným narozením dítěte a v mnoha případech dokonce i dříve. Čtvrtina miminek má své prenatální fotografie zveřejněné na internetu ještě dříve, než fyzicky přijdou na tento svět. Je zřejmé, proč chtějí hrdí rodiče nahrát a sdílet fotografie malých dětí se svými přáteli a rodiči. Nicméně zároveň se snažíme rodiče upozornit na dvě věci.

Za prvé vytvoříte digitální historii jedince, která ho bude provázet po celý zbytek života. Jaké otisky ale doopravdy pro své dítě chcete vytvořit? Co si o informacích, které jste o něm nahráli na internet, bude posléze myslet? Za druhé by rodiče měli dbát větší pozornosti při nastavení soukromí svého profilu na sociálních sítích. Jinak se může stát, že fotografie miminka či další informace o něm nebudou sdílet jen s přáteli a rodinou, ale i s celým online světem.“

Výzkum byl proveden společností Research Now mezi 2200 matkami s malými dětmi do dvou let věku během týdne od 27. září. Matky pocházely z 5 zemí EU (Velká Británie, Německo, Francie, Itálie, Španělsko), Kanady a USA, Austrálie, Nového Zélandu a Japonska.

Hlavní výsledky:

1 – Matky s dětmi do 2 let věku, které nahrály na internet fotografie svého dítěte

Celkem – 81 %
USA – 92 %
Kanada – 84 %
Velká Británie – 81 %
Francie – 74 %
Itálie – 68 %
Německo – 71 %
Španělsko – 71 %
(EU 5 – 73 %)
Austrálie – 84 %
Nový Zéland – 91 %
Japonsko – 43 %

2 – Matky, které nahrály na internet fotografie svých novorozenců

Celkem – 33 %
USA – 33 %
Kanada – 37 %
Velká Británie – 37 %
Francie – 26 %
Itálie – 26 %
Německo – 30 %
Španělsko – 24 %
(EU 5 – 28,6 %)
Austrálie – 41 %
Nový Zéland – 41 %
Japonsko – 19 %

3 – Matky, které nahrály na internet prenatální fotografie svých dětí

Celkem – 23 %
USA – 34 %
Kanada – 37 %
Velká Británie – 23 %
Francie – 13 %
Itálie – 14 %
Německo – 15 %
Španělsko – 24 %
(EU 5 – 20 %)
Austrálie – 26 %
Nový Zéland – 30 %
Japonsko – 14 %

4 – Matky, které zřídily svému dítěti emailovou adresu

Celkem – 7 %
USA – 6 %
Kanada – 9 %
Velká Británie – 4 %
Francie – 7 %
Itálie – 7 %
Německo – 7 %
Španělsko – 12 %
(EU 5 – 7 %)
Austrálie – 7 %
Nový Zéland – 4 %
Japonsko – 7 %

5 – Matky, které svému dítěti zřídily profil na sociální síti

Celkem – 5 %
USA – 6 %
Kanada – 8 %
Velká Británie – 4 %
Francie – 2 %
Itálie – 5 %
Německo – 5 %
Španělsko – 7 %
(EU 5 – 5 %)
Austrálie – 5 %
Nový Zéland – 6 %
Japonsko – 8 %

Odkazy

  • Pro aktuální zprávy sledujte AVG na Twitteru: http://twitter­.com/officialAV­Gnews
  • Nové trendy a analýzy ze světa bezpečnosti sledujte na AVG blozích: http://blogs.av­g.com
  • Staňte se fanouškem AVG na Facebooku: http://www.fa­cebook.com/AV­GFreeCZ

O společnosti AVG Technologies
www.avg.cz
AVG Technologies je přední mezinárodní poskytovatel bezpečnostních řešení. Produkty se značkou AVG chrání 110 milionů počítačů v domácnostech i firmách v celkem 170 zemích světa před stále rostoucím objemem různých typů škodlivého kódu. Společnost se sídlem v nizozemském Amsterdamu má téměř dvě desetiletí zkušeností s bojem proti internetovému zločinu a také jednu z nejmodernějších laboratoří pro detekci internetových hrozeb. AVG Technologies nabízí i volně dostupnou verzi, kterou lze bezplatně stáhnout z internetu, čímž umožňuje začínajícím uživatelům získat základní antivirovou ochranu. Zvýšit úroveň bezpečnosti ve verzi pro jednoho nebo více uživatelů je jednoduché a bez velkých nákladů. Společnost disponuje celosvětovou sítí téměř 6 000 prodejců, partnerů a distribučních týmů včetně Amazon.net, CNET, Cisto, Ingram Micro, Play.com, Wal-Mart a Yahoo!

Měšec.cz: Kdy vám stát dá na stěhování 50 000 Kč?

Kdy vám stát dá na stěhování 50 000 Kč?

Vitalia.cz: Pečete cukroví a zbyl vám bílek?

Pečete cukroví a zbyl vám bílek?

Měšec.cz: Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Měšec.cz: Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Podnikatel.cz: Na 3. prosince se chystá protest proti EET

Na 3. prosince se chystá protest proti EET

DigiZone.cz: Perspektivy TV v roce 1939 podle časopisu Life

Perspektivy TV v roce 1939 podle časopisu Life

120na80.cz: Pánové, pečujte o svoje přirození a prostatu

Pánové, pečujte o svoje přirození a prostatu

Lupa.cz: Google měl výpadek, nejel Gmail ani YouTube

Google měl výpadek, nejel Gmail ani YouTube

Vitalia.cz: Znáte „černý detox“? Ani to nezkoušejte

Znáte „černý detox“? Ani to nezkoušejte

Vitalia.cz: Spor o mortadelu: podle Lidlu falšovaná nebyla

Spor o mortadelu: podle Lidlu falšovaná nebyla

120na80.cz: Stoná vaše dítě často? Upravte mu jídelníček

Stoná vaše dítě často? Upravte mu jídelníček

120na80.cz: Rakovina oka. Jak ji poznáte?

Rakovina oka. Jak ji poznáte?

DigiZone.cz: HD programy ČT i v UPC Horizon

HD programy ČT i v UPC Horizon

Vitalia.cz: Dáte si jahody s plísní?

Dáte si jahody s plísní?

Vitalia.cz: Naučí vás péct kváskový chléb bez lepku i s lepkem

Naučí vás péct kváskový chléb bez lepku i s lepkem

Podnikatel.cz: Dárky v podnikání. Jak je uplatnit v daních?

Dárky v podnikání. Jak je uplatnit v daních?

Měšec.cz: Finančním poradcům hrozí vracení provizí

Finančním poradcům hrozí vracení provizí

DigiZone.cz: ČT má dalšího zástupce v EBU

ČT má dalšího zástupce v EBU

Měšec.cz: Jak levně odeslat balík přímo z domu?

Jak levně odeslat balík přímo z domu?