Hlavní navigace

Dohoda společností Cisco a TANDBERG přináší novou éru podnikové spolupráce

[Tisková zpráva] Globální partner obou společností připravil hodnotící nástroj pro videokonferenční řešení

PRAHA – 19. dubna 2010 – Dnešní oficiální oznámení, že nabídka společnosti Cisco na odkoupení norské společnosti TANDBERG za 3,4 miliardy amerických dolarů byla dokončena, znamená vstup do nové éry podnikové spolupráce a urychlí přijetí vizuální komunikace v celosvětovém měřítku.

Ettienne Reinecke, CTO ze společnosti Dimension Data, která je globálním poskytovatelem IT řešení a služeb, říká, že uvedené spojení je přínosem pro organizace, které hledají rychlejší růst a vyšší produktivitu prostřednictvím video komunikace.

„Z této transakce jsme velmi potěšeni, jelikož jsme předním globálním partnerem obou společností Cisco i TANDBERG a disponujeme více certifikáty a zkušenostmi z integrací těchto technologií než jakákoli jiná organizace. Komplexní portfolio těchto dvou společností podporované silným marketingem společnosti Cisco znamená, že nyní můžeme oslovit širší spektrum zákazníků s jejich vizuálními potřebami a obchodními cíli,“ uvádí E. Reinecke

Reinecke říká, že společnost Dimension Data spolupracuje se společností TANDBERG při dodávkách řešení pro spolupráci, které zahrnují integraci a propojení s Microsoft OCS. Skupina Dimension Data také realizuje projekty i s řešením Collaboration Suite firmy Cisco. Pevně věří, že jejich partnerství urychlí rostoucí trend přechodu od základní hlasové komunikace k multimediální a video komunikaci, která přináší zcela nové zážitky.

„V našich zkušenostech s těmito projekty jsme nesrovnatelní. To nám dává silnou pozici pro poskytování nejobsáhlejší sady řešení pro sjednocenou komunikaci a podnikovou spolupráci na světě. Trh s řešeními pro podnikovou spolupráci se nyní rychle rozvíjí a jeho objem celosvětově činí již 34 bilionů dolarů. Se sítí jako zprostředkovatelem a videem jako obsahem, se mohou IT oddělení těšit na širší spektrum možností, které jim pomůže efektivně dosáhnout jejich obchodních cílů, stejně tak i bezproblémové integrace infrastruktury.“ říká E. Reinecke

Součástí transakce je otevření protokolu TIP (Telepresence Interoperability Protocol) používaného pro komunikaci mezi produkty Cisco TelePresence a videokonferenčními výrobky třetích stran. Reinecke věří, že Cisco a TANDBERG vytvoří a podpoří nové standardy pro použití v každé organizaci a následně připraví cestu pro nové obchodní modely na trhu podnikové spolupráce.

„Toto partnerství je dobré pro Dimension Data a zejména pro naše klienty. Společnost Dimension Data sama používá videokonferencí ke snížení cestovních nákladů. Jen v roce 2009 klesly cestovní náklady našeho vedení o 20%, aniž by se snížil důležitý kontakt tváří v tvář, který je nezbytný pro úspěšné vedení,“ říká E. Reinecke.

„V loňském roce jsme zaznamenali silný růst poptávky na videokonferenční řešení a vzhledem k uvedeným úsporám na cestovních nákladech tento zájem sílí i v letošním roce,“ říká Jindřich Rädisch, Country Manager ze společnosti Dimension Data Czech Republic. „Pro klienty je to rozhodně dobrá zpráva, spojení dvou hlavních výrobců jim poskytuje dlouhodobější jistotu a odstraní vzájemné konflikty. Také to usnadní interoperabilitu a integraci různých komunikačních systémů a umožní nasazení více komunikačních kanálů. Hladce integrovaný hlas, data a video jsou cíle každé společnosti,“ dodává J. Rädisch.

„Podle analytické zprávy společnosti Cisco – Visual Networking Index Forecast and Methodology 2008–2013 – bude do roku 2013 až 90 % veškerého spotřebitelského provozu tvořit video komunikace různých forem (TV, video na požádání, Internet, a peer to peer (P2P)). Během pěti let bude samotné internetové video představovat více než 60 % veškerého provozu. Předpovědi jsou velmi reálné, jelikož už nyní zde jsou videokomunikační řešení pro každého, pro notebook, pro desktop i do zasedací místnosti,“ dodává E. Reinecke.

Jako první krok k pochopení toho, jak mohou organizace těžit z vizuálních komunikačních řešení, připravila společnost Dimension Data hodnotící nástroj „Jak se setkáváte?“. Na základě osvědčené metodiky nástroj identifikuje a analyzuje, jak se zaměstnanci setkávají, pracují, komunikují a spolupracují. Analytici Dimension Data následně poskytnou doporučení, jak zvýšit produktivitu, dramaticky snížit cestovní náklady, zrychlit spolupráci, jak zjednodušit koordinaci mezi vzájemně propojenými týmy, a jak pomoci organizacím omezit jejich vliv a okolí a stát se šetrnější k životnímu prostředí.