Hlavní navigace

Dopisy Ježíškovi nahrazují SMSky

[Tisková zpráva] Praha, 13. prosince 2010 Více než třetina dospělých lidí stále píše Ježíškovi. Avšak „psát Ježíškovi“ pro dnešní Čechy nejčastěji znamená rozhlásit přání po svých blízkých. Pouze čtvrtina lidí pak stále píše dopisy a schovává je za okno. 11 % lidí s „Ježíškem“ komunikuje elektronicky – pomocí SMS, či MMS. Překvapení hraje o Vánocích v českých domácnostech velkou roli. Pod stromečkem si ho přeje až 69 % lidí. Většina proto blízkým ani vzdáleně nenaznačuje, co si přeje, ani se nesnaží najít již koupené a schované dárky.

Vyplývá to z průzkumu Vodafone Zoom, zaměřeného na internetovou populaci, který pro Vodafone mezi 700 respondenty realizovala agentura Data Collect.  

Ženy si nejčastěji k letošním Vánocům přejí oblečení a kosmetiku. Muži zase nejčastěji počítače a elektroniku.Naopak jídlo, cukrovinky a zahradní nářadí jsou dárkem, který pod stromečkem zklame až 37 % lidí. Nejcitlivějším dárkem jsou pak peníze v obálce. 27 % respondentů by si je přálo, zatímco 17 % by z nich bylo zklamaných. 

Vodafone letos zveřejnil telefonní číslo na Ježíška. Lidé mohou na jeho číslo 777 350 810 p­osílat pomocí MMS svá přání. Zvítězí-li v hlasování, dostanou to, co si přejí, v hodnotě 50 000 Kč.  
  

Další závěry průzkumu:  

  • Nejčastěji lidé utratí za dárky tři až pět tisíc, pouze 10 % respondentů pak utratí více než deset tisíc korun.
 
  • 80 % lidí o Vánocích obdarovává své domácí mazlíčky a čtvrtina sama sebe.
 
  • Blízcí se do tajného přání respondentů strefili až v 84 % případů.