Hlavní navigace

DPD CZ zavádí nový systém on-line objednávek

[Tisková zpráva] Praha, dne 14. října 2008 - DPD CZ, česká pobočka evropského lídra v oblasti expresních zásilkových služeb, zavádí nový on-line systém objednávání, který je určen pro střední a menší zákazníky, systém umožňuje klientům zadávat a libovolně upravovat své objednávky. Jedná se o další krok v oblasti automatizace distribučních procesů.

Vzhledem k vysokému počtu přepravovaných zásilek a nárůstu klientů se stala nutností automatizace přenosů a sdílení dat s klienty, ať jsou to objednávky, informace o dobírkách, předané zásilky či reklamace. Vše musí probíhat co nejvíce automatizovaně bez zásahu lidského faktoru a s minimalizací chyb, které by lidský faktor mohl zavinit.

„V rámci zlepšení kvality služeb zavádíme systém, který je určen zejména pro klienty, kteří využívají službu sběrný balík. Cílem zavedení on line objednávek, je umožnit zadávání údajů přímo klientům, celý proces zrychlit a automatizovat, umožnit klientům zjistit číslo balíku a sledovat jeho cestu systémem, dále také ulehčit pracovní zatížení dispečinkům a zákaznickému servisu od strojové práce. Tím se usnadňuje a urychluje komunikace mezi DPD a zákazníkem. “ říká Daniel Mareš , ředitel DPD pro střední Evropu.

Klient do systému zadává objednávky. Primární službou je sběrný balík. Sběrný balík je služba, kdy přepravu – vyzvednutí zásilky u odesilatele, objednává a platí příjemce. Je možné objednat také svoz balíků se štítky vytištěnými u klienta, doplňkovou službou je objednání normálního balíku. Webové rozhraní vytváří z údajů zadaných klientem datový soubor. Po přenosu do DPD dochází k importu těchto dat, vytváření objednávek a podkladů pro tisk štítků. Zpět je přenášena informace o čísle balíku ve webovém rozhraní, klient u svých objednávek vidí číslo balíku jako potvrzení realizace přepravy a podle tohoto čísla může sledovat zásilku na webu. Adresa nového sytému: http://www.dpd­.cz/objednavkys­vozu

„Cílovou skupinou pro on-line objednávky jsou střední a menší klienti. U velkých klientů se předpokládá vlastní tvorba datového souboru s objednávkami z vlastních informačních systémů. Zatímco u většiny typů přepravy si může klient připravit přepravní štítky sám, pouze objednat svoz, u sběrných produktů to možné není a objednávku je třeba evidovat přímo v systémech DPD, aby mohla být realizována.

Dosavadní způsob zpracování spočíval v manuálním zadávání mailových nebo faxových objednávek od klienta do interního systému pro evidenci objednávek přepravy a tisk štítků. Tento způsob je stále plně funkční, on-line objednávkový systém naše služby klientům rozšiřuje a usnadňuje. Zkušební provoz nového on-line zadávání objednávek trval šest týdnů a ohlasy od klientů byly pozitivní. Zákazníci zejména ocenili možnost zadávat či měnit objednávky podle svých potřeb a sledovat realizovanou přepravu ve službě DELIStrack, “ dodává Oldřich Kaláb, výkonný ředitel DPD CZ.

Společnost DPD je součástí nadnárodní skupiny GeoPost, lídra na světovém trhu zásilkových a expresních služeb, a působí ve více než 220 zemích. Kromě DPD působí v různých zemích například pod názvy Chronopost, Parceline a Direct Parcel Distribution. Firma GeoPost je třetím největším poskytovatelem expresních a balíkových služeb v Evropě, její celosvětový obrat v roce 2005 činil 2,5 miliardy EUR. GeoPost je plně vlastněnou dcerou francouzské národní poštovní služby Groupe La Poste.

Společnost DPD byla založena v roce 1976 jako první soukromá balíková služba v Německu. V dnešní době je jedním z předních poskytovatelů přepravních služeb v Evropě. Rozsáhlou síť společnosti tvoří více než 750 dep, v nichž pracuje přes 17 500 zaměstnanců. Síť DPD ročně přepraví téměř 450 milionů balíků pro více než 220 000 podnikových zákazníků. V České republice společnost působí od roku 1994 jako Direct Parcel Distribution CZ s.r.o. Počátkem roku 1995 se stala plnohodnotným členem mezinárodní sítě DPD.