Hlavní navigace

E-business Forum: Je nejvyšší čas vstoupit do internetového obchodování

29. 3. 2006

[Tisková zpráva] Praha, 29. března 2006 – V pražském BB Centru se uskutečnil první diskusní večer z cyklu E business Forum, který pořádají Asociace pro elektronickou komerci a TUESDAY Business Network. O konkurenci internetových obchodů a kamenných prodejen diskutovali Pavel Sláma z Datart International, Jiří Řízek z Electro World, Ondřej Fryc z Internet Mall a Josef Suchánek z InternetShops.

V úvodu E-business Fora porovnali vystupující kamenné prodejny s internetovými. Všichni se shodli, že ačkoliv internetový prodej představuje nyní jen 2 % celého trhu (v oblasti elektroniky 10 %), bylo by chybou jej podcenit. „Je nejvyšší čas vstoupit na internet. Pokud to neuděláme včas, vezme si ‚koláč‘ někdo jiný,“ řekl Jiří Řízek, generální ředitel Electro World, který internetový obchod teprve chystá.

O poznání tvrdší diskuse se vedla kolem cen na internetu a v prodejnách. „Neplatí dogma, že internet musí být levnější. Více než třetinu výrobků umíme prodávat levněji,“ tvrdil Jiří Řízek. „Kamenné prodejny umí pružněji pracovat s cenami než internetové. Každý den si děláme srovnání s konkurencí, takže můžeme okamžitě reagovat,“ dodal Pavel Sláma, výkonný ředitel Datartu, který internetový prodej spustil v prosinci 2005. Za internetové obchody kontroval předseda představenstva Internet Mall Ondřej Fryc: „O tom, kdo má pravdu, stejně rozhodne zákazník. Všichni hrajeme na jednom hřišti, ceny se postupně srovnají.“

Závěrečná část se zaměřila na budoucnost obchodu. „Internet se bude tlačit do oblastí, které si dnes nedokážeme představit. Například nákup léků přes internet bude během pár let běžnou záležitostí,“ řekl Josef Suchánek, generální ředitel InternetShops. Všichni se však shodli, že kamenné prodejny mají velký význam i pro internet. „Zákazníci chtějí více jistoty,“ dodal Ondřej Fryc.

E-business Forum podporují společnost Logos (www.logos.cz), časopis BIZ (www.casopis.biz) a Ministerstvo informatiky ČR (www.micr.cz).

Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

DigiZone.cz: Česká televize mění schéma ČT :D

Česká televize mění schéma ČT :D

Vitalia.cz: Analýza letáků: Na co lákají do prodejen?

Analýza letáků: Na co lákají do prodejen?

Vitalia.cz: Znáte „černý detox“? Ani to nezkoušejte

Znáte „černý detox“? Ani to nezkoušejte

120na80.cz: 5 poporodních problémů a jejich řešení

5 poporodních problémů a jejich řešení

Vitalia.cz: Pravda o přibírání na zimu

Pravda o přibírání na zimu

Podnikatel.cz: Zavře krám u #EET Malá pokladna a Teeta?

Zavře krám u #EET Malá pokladna a Teeta?

DigiZone.cz: Milan Kruml: procházka TV historií

Milan Kruml: procházka TV historií

Lupa.cz: UX přestává pro firmy být magie

UX přestává pro firmy být magie

Vitalia.cz: Naučí vás péct kváskový chléb bez lepku i s lepkem

Naučí vás péct kváskový chléb bez lepku i s lepkem

DigiZone.cz: Recenze Westworld: zavraždit a...

Recenze Westworld: zavraždit a...

Podnikatel.cz: Přivýdělek u Airbnb nebo Uberu? Čekejte kontrolu

Přivýdělek u Airbnb nebo Uberu? Čekejte kontrolu

120na80.cz: Rovnátka, která nejsou vidět

Rovnátka, která nejsou vidět

Vitalia.cz: Tesco: Chudá rodina si koupí levné polské kuře

Tesco: Chudá rodina si koupí levné polské kuře

Podnikatel.cz: Babiše přesvědčila 89letá podnikatelka?!

Babiše přesvědčila 89letá podnikatelka?!

Podnikatel.cz: EET zvládneme, budou horší zákony

EET zvládneme, budou horší zákony

Podnikatel.cz: Na poslední chvíli šokuje vyjímkami v EET

Na poslední chvíli šokuje vyjímkami v EET

Vitalia.cz: Spor o mortadelu: podle Lidlu falšovaná nebyla

Spor o mortadelu: podle Lidlu falšovaná nebyla

Podnikatel.cz: Udávání kvůli EET začalo

Udávání kvůli EET začalo

DigiZone.cz: Digi CZ výrazně zlevnila balíček HBO

Digi CZ výrazně zlevnila balíček HBO