Hlavní navigace

Filtrujeme nevyžádanou poštu přes greylisting v ostrém provozu -- OnLine Solutions s.r.o.

[Tisková zpráva] Nevyžádaná pošta, nebo-li spam trápí milióny uživatelů e-mailu na celém světě. Existují více i méně spolehlivé metody, jak se mu bránit. Podle našich údajů tvoří nevyžádaná pošta přes 95% počtu e-mailů vůbec.

Zásadní nevýhody běžných filtrů nevyžádané pošty jsou nízká účinnost a možnost, že jako spam bude označen i normální e-mail.

Aplikované řešení – greylisting
Po důkladném testování a zvážení všech pro a proti jsme se rozhodli nasadit do ostrého provozu způsob filtrování nevyžádané pošty, který je od těch standardních odlišný v tom, že neanalyzuje příchozí e-maily podle jejich obsahu, ale blokuje nevyžádanou poštu na systémové úrovni.

Jak greylisting funguje? Metoda greylistingu počítá s tím, že mailservery rozesílající spam se chovají jinak, než servery normální. Pokud normální mailserver nedokáže doručit e-mail, pokusí se o to později znovu. Mailservery rozesílající spam se o opětovné doručení nepokusí. Není tedy nic jednoduššího, než první pokus o doručení mailu zamítnout a přijmout e-mail až na druhý pokus. Jak by řekl klasik: „Jak primitivní, ale jak účinné!“

Nevýhoda greylistingu je ta, že první e-mail z každého mailserveru přijde s mírným zpožděním. Běžně se uvádí desítky minut, první e-mail odeslaný ze schránky na portále Centrum.cz dorazil opožděn o 4 minuty. Po úspěšném doručení je mailserver zapsán na tzv. bílou listinu a další e-maily chodí okamžitě.