Hlavní navigace

Finanční krize specializované e-shopy zatím nezasáhla

[Tisková zpráva] Praha 17. 12. 2008 - Zatímco velké internetové obchodní domy se začínají potýkat s dopady finanční krize, malé a specializované e-shopy vykazují neustálý stabilní nárůst jak počtu zákazníků, tak obratů. U e-shopů provozovaných v prostředí Vltava 2000 společnosti ACTIVE 24 došlo oproti loňskému roku k 13% nárůstu počtu zákazníků a k více než 8% nárůstu obratu. A podle odhadů bude růst v tomto segmentu pokračovat i v příštím roce.

Malé a specializované internetové obchody krizi nepociťují právě díky tomu, že nabízejí omezený sortiment, který má své stálé zákazníky, a nedotýká se jich tolik cenová válka, svoje zboží tak obchodníci prodávají se zajímavými maržemi. „V těchto typech e-shopů je veliký potenciál do budoucna a očekáváme, že počet jejich zákazníků a obraty i nadále porostou. Nemusí se tolik věnovat neustálému sledování konkurence, snižování cen apod. a také nepodléhají tak moc různým módním nákupním trendům,“ shrnuje obchodní ředitel ACTIVE 24 František Grunt.

Celkový počet e-shopů vytvořených a provozovaných tržištěm Vltava 200 je kolem 500. Výhodou těchto menších a specializovaných obchodů spravovaných Vltavou 2000 jsou nízké náklady nejen na pořízení, ale také provoz. Významnou roli přitom hraje fakt, že provozovatel tržiště je zároveň webhosterem. Díky tomu se majitelé e-shopů již od 200,–Kč měsíčně nemusí vůbec starat o technické záležitosti, pouze plní obsah svých obchodů. Právě tyto náklady spojené s provozem jsou ve srovnání s obřími internetovými obchody nesrovnatelně menší. Stejně tak je mnohem menší časová náročnost – provozovat tento typ e-shopu nevyžaduje žádného extra zaměstnance, který by se o chod obchodu musel neustále starat.

Jak dále potvrdila analýza společnosti ACTIVE 24, vzrůstající trend obliby nakupování přes internet se nezastavil. Rovněž se nemění chování zákazníků, struktura nejoblíbenějších obchodů zůstala po oba roky prakticky stejná: mezi nejprodávanější zboží dlouhodobě patří hračky, krmení pro zvířata, auto doplňky a militaria. Nejsilnějšími měsíci v menších, specializovaných e-shopech jsou listopad, následovaný prosincem – i zde se projevuje předvánoční nákupní horečka.

Ke své propagaci využívají drobní obchodníci PPC reklamu na všeobecných vyhledávačích, která jim přinese přibližně 70% zákazníků. Pouze 16% návštěvníků těchto obchodů zadá do některého z vyhledávačů primární adresu obchodu.

Stejně jako v případě velkých obchodních internetových domů i zákazníci menších e-shopů preferují platby na dobírku. Svou roli zde hraje i fakt, že jde většinou o menší částky, průměrná objednávka má hodnotu 2.500,– Kč.

ACTIVE 24, s.r.o. – přední český registrátor domén a poskytovatel webhostingových služeb. Společnost se zaměřuje na malé a střední podniky i jednotlivce, kterým nabízí kompletní internetová řešení (www.active24.cz). Zároveň provozuje jedno z největších virtuálních obchodních center – Vltava2000 (www.vltava2000­.cz). Společnost ACTIVE 24, s.r.o., je součástí skupiny Active 24 ASA, celoevropského poskytovatele hostingových služeb s centrálou v norském Oslu a pobočkami v 15 evropských zemích. Od roku 2006 je stoprocentním vlastníkem skupiny Active 24 norská společnost Mamut.

DigiZone.cz: Česká televize mění schéma ČT :D

Česká televize mění schéma ČT :D

Měšec.cz: U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

DigiZone.cz: Kanál TA3 HD zahájil vysílání

Kanál TA3 HD zahájil vysílání

Měšec.cz: Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Root.cz: Nová třída SD karet A1 s vysokým výkonem

Nová třída SD karet A1 s vysokým výkonem

Root.cz: Kamery Sony se dají ovládnout na dálku

Kamery Sony se dají ovládnout na dálku

Podnikatel.cz: Vládu obejde, kvůli EET rovnou do sněmovny

Vládu obejde, kvůli EET rovnou do sněmovny

Podnikatel.cz: Alza.cz má StreetShop. Mall.cz více výdejních míst

Alza.cz má StreetShop. Mall.cz více výdejních míst

DigiZone.cz: Perspektivy TV v roce 1939 podle časopisu Life

Perspektivy TV v roce 1939 podle časopisu Life

120na80.cz: Popraskané rty? Některé balzámy stav zhoršují

Popraskané rty? Některé balzámy stav zhoršují

Root.cz: 250 Mbit/s po telefonní lince, když máte štěstí

250 Mbit/s po telefonní lince, když máte štěstí

Vitalia.cz: Když přijdete o oko, přijdete na rok o řidičák

Když přijdete o oko, přijdete na rok o řidičák

Měšec.cz: Sleva na dítě a manželku pro OSVČ je zpět. Ale..

Sleva na dítě a manželku pro OSVČ je zpět. Ale..

Vitalia.cz: Jmenuje se Janina a žije bez cukru

Jmenuje se Janina a žije bez cukru

Měšec.cz: Jak levně odeslat balík přímo z domu?

Jak levně odeslat balík přímo z domu?

DigiZone.cz: Recenze Westworld: zavraždit a...

Recenze Westworld: zavraždit a...

120na80.cz: Pánové, pečujte o svoje přirození a prostatu

Pánové, pečujte o svoje přirození a prostatu

Podnikatel.cz: Daňové úlevy s EET nestačí. Budou zdražovat

Daňové úlevy s EET nestačí. Budou zdražovat

Podnikatel.cz: K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

Podnikatel.cz: Chaos u EET pokračuje. Jsou tu další návrhy

Chaos u EET pokračuje. Jsou tu další návrhy