Hlavní navigace

Gábina a Gustav vás provedou novým webem Gambrinu

6. 8. 2007

[Tisková zpráva] Praha, 6. srpna 2007 – V uplynulých dnech byla spuštěna nová online prezentace nejoblíbenější české pivní značky Gambrinus. Stránky www.gambrinus.cz zaznamenaly nejen výrazný redesign, kterým vás provede moderátorská dvojice Gábina a Gustav, ale jsou také plné těch nejnovějších internetových technologií. Gambrinus se zároveň rozhodl nový web podpořit netradiční „údernou“ reklamní kampaní na zpravodajských, sportovních a komunitních serverech.

Online aktivity značky Gambrinus dlouhodobě zaštiťuje společnost 4Internet, která i tentokrát připravila většinu grafických prvků a zajistila kompletní programátorskou část celého projektu. O produkci a výrobu animovaných scének s Gustavem a Gábinou se postarala reklamní agentura Rust2.

Gábina, Gustav a nová grafika
První, co vás zaujme na aktuální podobě www.gambrinus.cz, bude nepochybně jejich nové vizuální ztvárnění. Web se opticky rozdělil na horní, více grafickou a spodní, spíše informační část. Nosným prvkem celého redesignu se stala virtuální obrazovka umístěná na levé straně. Zde se promítají krátké šoty s ústředními postavami moderátorů Gábinou a Gustavem.

Ti vás provedou nejen celým webem, ale přinášejí i řadu vtipných scének a hlášek. „Jsme přesvědčeni, že říz by mělo mít nejen naše pivo, ale také brouzdání našimi internetovými stránkami,“ vysvětluje snahu zaujmout netradičním pohledem na web jako na internetovou televizi Petr Božoň, Senior Brand Manager značky. To se v současnosti rozhodně daří.

S příchodem redesignu a podpůrné reklamní kampaně návštěvnost roste a prodlužuje se i doba, kterou jednotliví návštěvníci na webu stráví. Aby také ne, vždyť na webu je použito 80 atraktivních animací zachycujících moderátorskou dvojici v nejrůznějších situacích. Pokud byste už měli akcí v obrazovce dost, můžete „televizi“ jednoduše vypnout a věnovat se naplno aktuálním článkům, ke kterým vás dovede upravené hlavní menu. To prošlo také renovací a jeho sekce vás nyní rychle provedou stěžejními aktivitami Gambrinu v oblasti hudby, fotbalu či zábavy. Celý web se stal přehlednějším, ale zároveň přesně reflektuje hlavní myšlenku značky – „Dívat se na svět a věci kolem nás z jiného, netradičního a zábavnějšího úhlu pohledu“.

Nejnovější technologie
Když se v roce 2002 web Gambrinu oblékl do nového kabátu, ihned se katapultoval mezi to vizuálně nejpovedenější, co bylo možné na tehdejším českém Internetu vidět. Virtuální městečko G-City vás tehdy navedlo na nejdůležitější aktivity Gambrinu. Tento koncept byl postavený především na vzhledu a propracované grafice, to už však dnes zdaleka nemusí stránkám zaručit úspěch. „Tentokrát jsme zabrousili do vod těch nejnovějších technologií a troufnu si říci, že některé postupy jsme implementovali v ČR vůbec poprvé,“ říká Luděk Baumruk, Junior Brand Manager značky Gambrinus, který měl projekt na starost. „Nový web nabízí řadu vizuálních, efektových prvků, ale zároveň musí být přístupný i těm uživatelům, kteří mají pomalé internetové připojení nebo méně výkonný počítač,“ dodává Baumruk. Web dnes pochopitelně splňuje standardy XHTML 1.0 strict, CSS, zároveň využívá technologii AJAX (Asynchronous JavaScript and XML), jejíž dynamické prvky komunikují asynchronně se serverem. Naposledy zmíněná technologie umožnila webu také ověření plnoletosti způsobem, který je transparentní pro vyhledávače. Stránky proto bez problémů splňují tzv. SEO desatero a pozitivně reagují ve vyhledávačích na vybraná klíčová slova.

O přehrávání animací se stará dnes velmi oblíbená technologie Flash (tu využívá i populární Youtube.com).

Netradiční reklamní kampaň
Nový vzhled stránek se značka rozhodla podpořit velmi výraznou reklamní kampaní, během níž byly využity flash animace s transparentním pozadím (pohyblivá postava není umístěna ve čtvercovém nebo obdélníkovém okně, ale je obklopena skutečným prostředím webu). Implementace „video“ reklamy tak, že překrývá pouze nezbytně nutnou část aktuálního obsahu webu, je v České republice stále spíše výjimkou. Krátký video šot, ve kterém se moderátorka Gábina nejprve představí a pak Vás pozve na www.gambrinus.cz, je pochopitelně možné bez problému zavřít nebo pouze ztlumit jeho zvuk. Video reklama myslela také na uživatele s pomalým internetovým připojením. Po ověření rychlosti a kompatibility webového prohlížeče se systém automaticky rozhodne, zda přehraje kompletní animaci se zvukem nebo zda si návštěvník užije s Gábinou jen méně „legrace“ a pozvánka na www.gambrinus.cz se mu zobrazí v textové podobě umístěné v komiksových bublinách. Přibližně třítýdenní reklamní kampaň byla umístěna na nejnavštěvova­nějších zpravodajských severech. Virtuální moderátorce se však nevyhnuli ani hudební a sportovní fanoušci, které reklama zastihla na jejich oblíbených serverech a komunitních portálech.

DigiZone.cz: Mňam TV splnila slib a odešla z DVB-T

Mňam TV splnila slib a odešla z DVB-T

Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Vitalia.cz: To není kašel! Správná diagnóza zachrání život

To není kašel! Správná diagnóza zachrání život

Měšec.cz: Platby do zahraničí: pozor na tučné poplatky

Platby do zahraničí: pozor na tučné poplatky

Root.cz: Nová třída SD karet A1 s vysokým výkonem

Nová třída SD karet A1 s vysokým výkonem

Lupa.cz: Google měl výpadek, nejel Gmail ani YouTube

Google měl výpadek, nejel Gmail ani YouTube

120na80.cz: Bojíte se encefalitidy?

Bojíte se encefalitidy?

DigiZone.cz: Digi CZ výrazně zlevnila balíček HBO

Digi CZ výrazně zlevnila balíček HBO

Vitalia.cz: Znáte „černý detox“? Ani to nezkoušejte

Znáte „černý detox“? Ani to nezkoušejte

Lupa.cz: Avast po spojení s AVG propustí 700 lidí

Avast po spojení s AVG propustí 700 lidí

Vitalia.cz: Naučí vás péct kváskový chléb bez lepku i s lepkem

Naučí vás péct kváskový chléb bez lepku i s lepkem

Vitalia.cz: Tesco: Chudá rodina si koupí levné polské kuře

Tesco: Chudá rodina si koupí levné polské kuře

Měšec.cz: Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

DigiZone.cz: Milan Kruml: procházka TV historií

Milan Kruml: procházka TV historií

Podnikatel.cz: Přivýdělek u Airbnb nebo Uberu? Čekejte kontrolu

Přivýdělek u Airbnb nebo Uberu? Čekejte kontrolu

Měšec.cz: Vklad na cizí účet je draze zpoplatněn (přehled)

Vklad na cizí účet je draze zpoplatněn (přehled)

Podnikatel.cz: EET zvládneme, budou horší zákony

EET zvládneme, budou horší zákony

DigiZone.cz: Recenze Westworld: zavraždit a...

Recenze Westworld: zavraždit a...

120na80.cz: Rovnátka, která nejsou vidět

Rovnátka, která nejsou vidět

Lupa.cz: UX přestává pro firmy být magie

UX přestává pro firmy být magie