Hlavní navigace

Google pokračuje v edukační kampani „Život je hledání“

[Tisková zpráva] Po úspěšné loňské outdoorové kampani pod stejným názvem „Život je hledání“ Google poprvé přichází s reklamní kampaní formou videospotů, jejichž základem jsou příběhy ze života. Kampaň se objeví na internetu a v kinech, podpořena bude promotion a PR projektem s mezinárodním Festivalem spisovatelů Praha.

Celá kampaň, která se skládá z komunikace v kinech po celé ČR a propagace na internetu, promotion a PR projektu, využívá různých formátů. Externí komunikace letošní kampaně začala už 3. března vyhlášením literární soutěže s Festivalem spisovatelů Praha (PWF) na téma Život je hledání. Komunikace s využitím tří tématických příběhů odstartuje 5. dubna na internetu.

„Celá letošní kampaň navazuje na loňské vzdělávání uživatelů a vychází z toho, že život je především o hledání. Možnosti vyhledávání chceme uživatelům přiblížit jednoduchými audiovizuálními příběhy, jejichž cílem je inspirovat a ukázat konkrétní způsob, jak si usnadnit každodenní život nebo splnit sen,“ říká Kateřina Holcmanová, marketingová manažerka Google ČR.

Témata jednotlivých videopříběhů v ATL kampani:

  • Láska z Paříže – „Zamilovat se můžete kdekoliv“
  • iNováček – „Jak rodiče objevují svět internetu“
  • Na cestě – „Potkat vás může cokoliv“

Online komunikace (YouTube.cz/zi­votjehledani)
Internet je pilířem celé komunikace a reklamní kampaň, která odstartuje 5. dubna, proběhne jak na externích webových stránkách, tak i v rámci obsahové sítě Google (partnerských webových stránek) a videoportálu YouTube. Na YouTube bude mít celá kampaň vlastní kanál, který je hlavní stránkou, kde uživatelé najdou nejenom příběhy, ale také další zajímavá edukační videa a tipy pro chytré hledání. Součástí kampaně budou i kreativní příspěvky na sociálních sítích a vytvoření Fun page v profilu Festivalu spisovatelů Praha v rámci Facebooku. Kampaň bude komunikovaná také prostřednictvím blogu českého Googlu.

Promo v kinech
V kinech se spoty Googlu objeví od 8. dubna a návštěvníci je budou moci zhlédnout ve vstupních halách jednotlivých kin i multikinech (Cinestar a Palace Cinemas). Na spoty je napojené promotion, jehož součástí je sampling. Konkrétně půjde o distribuci samolepek ke kampani a promo letáčků rozdávaných cílové skupině za účelem zapojení do literární soutěže.

PR a partnerství
Základem PR komunikace je společný projekt Googlu a Festivalu spisovatelů Praha (PWF) – literární soutěž pod názvem „Život je hledání“. Soutěž je určena pro mladé autory (studenty středních škol a mladší 21 let), kteří mají za úkol napsat povídku na téma Život je hledání. Součástí komunikace literární soutěže je i indoor (na školách) a outdoor (citylighty) kampaň s PWF, jak i stránka na blogu českého Googlu www.googleblog­.cz/zivotjehle­dani a na www.pwf.cz v rámci sekce „Soutěž“.

Tvůrce kreativy: Creative Lab, Google New York
Lokalizace kampaně: Symblaze
Mediální plán: Mindshare a Google

Kampaň navazuje na první reklamní kampaň spuštěnou loni v prosinci, zaměřenou zejména na outdoorová média. Vyhodnocení kampaně potvrdilo její 80% úspěšnost (cílové skupině se líbila a pochopili jí).

Více informací najdete na YouTube.cz/zi­votjehledani.