Hlavní navigace

HITACHI konsoliduje výrobu pevných disků s cílem uspořit

3. 4. 2007

[Tisková zpráva] Podniká přitom kroky k vytvoření center kompetence pro výrobu klíčových součástek pevných disků; jde o hlavní iniciativu plánu na zlepšení podnikání pro rok 2007

SAN JOSE, Kalifornie, 2. dubna 2007 – Společnost Hitachi Global Storage Technologies (Hitachi) ohlásila řadu konsolidačních opatření ve výrobě a vývoji, která budou tvořit základ plánu společnosti na dosažení a udržení vynikajících hospodářských výsledků. Očekává se, že v příštích pěti letech tyto změny přinesou potenciální úspory téměř 300 mil. USD díky zjednodušení provozních operací a maximalizaci účinnosti pracovních procesů.

Prostřednictvím plánované konsolidace Hitachi vytvoří „centra kompetence“ pro vývoj a výrobu závěsů, ramének pro hlavičky HGA (head-gimbal assemblies) a médií – tří nejdůležitějších součástek potřebných pro výrobu pevných disků. Moderní výrobní závody Hitachi, umístěné především v Asii, budou přizpůsobeny tak, aby dosáhly ještě vyšší úrovně specializace a rentability těchto součástek pevných disků. Centralizovaný vývoj navíc urychlí implementaci budoucích technologií pro pevné disky.

„Konsolidace výroby a vývoje je jedna z našich nejdůležitějších iniciativ. Tento krok podnikáme proto, abychom dosáhli dlouhodobé hospodářské stability firmy a prohloubili angažmá Hitachi v segmentu pevných disků,“ řekl Hiroaki Nakanishi, CEO společnosti Hitachi Global Storage Technologies. „Tento strategický výrobní plán nejen zlepší konkurenceschopnost Hitachi, ale také prospěje našim zákazníkům, kteří budou mít prospěch z větší flexibility dodávek, pokročilejší technologie a rychlejší doby uvedení novinek na trh.“

Nová výrobní a vývojová strategie Hitachi, která by měla být ukončena do konce roku 2008, se skládá z následujících konsolidací:

Konsolidace výroby
Laguna, Filipíny – zvýšení existující výroby závěsů a přeměna továrny na centrum kompetence pro produkci závěsů. Zároveň Hitachi ukončí do poloviny roku 2008 provoz své výrobny ramének v mexické Guadalajaře.

Šenžen, Čína – zvýšení existující výroby médií a přeměna továrny na centrum kompetence pro produkci médií. Výsledkem bude uzavření továrny Hitachi na média v japonské Odawaře ve čtvrtém čtvrtletí 2007. Výrobní kapacity Hitachi v Šenženu se také stanou centrem kompetence pro výrobu HGA ramének.

Pračinburi, Thajsko – továrna bude nově vyrábět 2,5palcové automobilové pevné disky a zvýší produkci HGA součástek.

San Jose, Kalifornie – v továrně zůstane výroba médií, která doplní výrobní kapacity v Šenženu.

Konsolidace vývoje
Odawara, Japonsko – závod se stane centrem kompetence pro vývoj závěsů.

San Jose, Kalifornie – závod se stane centrem kompetence pro vývoj médií.

Rozvoj megavýroby
Umístění těchto center kompetence blízko továren Hitachi pro finální montáž pevných disků v Thajsku a Číně zjednoduší provoz a posílí koncept megavýroby Hitachi. Tento koncept je založen na předpokladu, že lze dosáhnout vyšších úrovní účinnosti umístěním celého výrobního dodavatelského řetězce do centra.

Krátká vzdálenost mezi továrnami na výrobu komponent a na finální montáž pevných disků zkracuje dobu výrobních cyklů a minimalizuje náklady na dopravu – obojí může mít značný dopad na schopnost Hitachi dodávat produkty s nejkratší dobou pro uvedení na trh a nejkratší dobou pro dosažení žádoucího objemu dodávek. Strategie megavýroby Hitachi také zlepšuje efektivitu práce odběratelů, jejichž továrny jsou rovněž v převážné míře umístěny v Asii.

Výkonnost, produktivita a snížení nákladů
Díky plánovaným změnám výroby a vývoje ušetří Hitachi téměř 300 milionů dolarů. Přispějí k tomu snížení počtu zaměstnanců, omezení kapitálových výdajů a dalších provozních nákladů.

Hitachi očekává, že uzavřením své továrny v Guadalajaře sníží počet svých pracovníků – jak zaměstnanců, tak externistů –, který v globálním měřítku dnes dosahuje zhruba 40 000 lidí, o asi 11 procent.

Další nenákladové výhody plynoucí z konsolidačního plánu Hitachi se projeví v zefektivnění a zproduktivnění výrobního procesu – od výroby součástek po finální montáž pevných disků. Tyto výhody lze očekávat díky zkrácení výrobního procesu, vyšším produktovým výnosům, menší zmetkovitosti a vyšší spokojenosti zákazníků.

*) V pevném disku je head-gimbal assembly raménko, které nese závěs, na němž je umístěna čtecí/zapisovací hlavička. Médiem je disk nebo plotna, na níž jsou zapisována data.

Vitalia.cz: Pravda o přibírání na zimu

Pravda o přibírání na zimu

Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Měšec.cz: Kdy vám stát dá na stěhování 50 000 Kč?

Kdy vám stát dá na stěhování 50 000 Kč?

DigiZone.cz: Mňam TV splnila slib a odešla z DVB-T

Mňam TV splnila slib a odešla z DVB-T

Vitalia.cz: To není kašel! Správná diagnóza zachrání život

To není kašel! Správná diagnóza zachrání život

DigiZone.cz: Digi CZ výrazně zlevnila balíček HBO

Digi CZ výrazně zlevnila balíček HBO

120na80.cz: 5 poporodních problémů a jejich řešení

5 poporodních problémů a jejich řešení

Vitalia.cz: Chtějí si léčit kvasinky. Lék je jen v Německu

Chtějí si léčit kvasinky. Lék je jen v Německu

120na80.cz: Rovnátka, která nejsou vidět

Rovnátka, která nejsou vidět

Vitalia.cz: Vláknina: Rozpustná, nebo nerozpustná?

Vláknina: Rozpustná, nebo nerozpustná?

Podnikatel.cz: Pozor, pojišťovny mění čísla účtů

Pozor, pojišťovny mění čísla účtů

Podnikatel.cz: Zavře krám u #EET Malá pokladna a Teeta?

Zavře krám u #EET Malá pokladna a Teeta?

Lupa.cz: Babiš: E-shopů se EET možná nebude týkat

Babiš: E-shopů se EET možná nebude týkat

120na80.cz: Bojíte se encefalitidy?

Bojíte se encefalitidy?

120na80.cz: Rakovina oka. Jak ji poznáte?

Rakovina oka. Jak ji poznáte?

Root.cz: Telegram spustil anonymní blog Telegraph

Telegram spustil anonymní blog Telegraph

Podnikatel.cz: Přivýdělek u Airbnb nebo Uberu? Čekejte kontrolu

Přivýdělek u Airbnb nebo Uberu? Čekejte kontrolu

Měšec.cz: Vklad na cizí účet je draze zpoplatněn (přehled)

Vklad na cizí účet je draze zpoplatněn (přehled)

Vitalia.cz: Tesco: Chudá rodina si koupí levné polské kuře

Tesco: Chudá rodina si koupí levné polské kuře

Lupa.cz: UX přestává pro firmy být magie

UX přestává pro firmy být magie