Hlavní navigace

Hospodářská krize v internetovém retailu ustupuje

[Tisková zpráva] Dle zpráv předních českých internetových obchodů KASA.cz a Obchodní-dům.cz dochází k postupnému oživení spotřebitelského trhu, které se projevuje především zesíleným zájmem zákazníků o dříve okrajové segmenty.

Internetové obchody si u zákazníků získaly oblibu především kvůli širšímu sortimentu a nižším cenám než v kamenných prodejnách. Dokazuje to i průzkum portálu Heuréka.cz, který mapuje chování zákazníků eshopů. Právě nízké ceny jsou hlavním důvodem skutečnosti, že etablované a silné internetové obchody nezaznamenaly s příchodem hospodářské krize tak razantní změnu nákupních preferencí či pokles prodejů jako jejich kamenní kolegové. V internetových obchodech KASA.cz a Obchodní-dům.cz totiž naopak došlo v posledních měsících k růstu tradičně silných segmentů, mezi něž patří například bílá technika nebo spotřební elektronika. „Velmi dobře se prodávají domácí spotřebiče, především lednice a pračky. Velký nárůst registrujeme především u spotřebičů energetické třídy A. Za poslední 2 měsíce jsme prodali 6× více lednic než ve stejném období loňského roku. Jen za minulý týden to bylo více jak 120 lednic,“ dokládá Petr Šebek, ředitel nákupního centra Obchodní-dům.cz.

S příchodem léta eshopy KASA.cz i Obchodní-dům.cz zaznamenaly růst i v oblasti dříve okrajového zboží, jako jsou sportovní či hobby potřeby. „V této oblasti aktuálně vidíme meziroční růst o 35 %,“ říká Martin Kasa, ředitel portálu KASA.cz. „Nejvíce zákazníci kupují stany, spacáky a vybavení do přírody. Zajímavostí letošního léta jsou termoelektrické chladicí boxy s možností napájení v automobilu. Zdá se, že letos vyměnila celá řada zákazníků dovolenou u moře za dovolenou pod stanem,“ dodává Martin Kasa. Zákazníci tedy pomalu upouštějí od nákupů výhradně praktických potřeb, a opět se zaměřují i na svůj volný čas a zábavu.

Tržby holdingu internetových obchodů KASA.cz a Obchodní-dům.cz v prvním pololetí 2009 mírně klesly a kopírovaly tak situaci na celém trhu, významné oživení od počátku léta však dává předpokládat úspěšné zakončení roku. „Silnější růst očekáváme tradičně zejména ve čtvrtém kvartálu, kdy se lidé i přes horší ekonomickou situaci odváží k větším nákupům. Výdaje pravděpodobně nebudou na trhu tak velké jako loni, ale věříme, že snaha ušetřit přivede větší podíl lidí do internetových obchodů a ty porostou jako poslední roky. Příští rok přepokládáme stabilizaci trhu. Internetový obchod i v příštím roce zaznamená nárůst na úkor kamenných prodejen. Průměrný růst očekáváme v řádu několika procent, avšak ty úspěšné zaznamenají i v roce 2010 dvouciferný růst,“ uzavírá Martin Kasa.

O internetovém obchodu KASA.cz
Přední český internetový obchod KASA.cz nabízí kompletní sortiment od audio-video techniky, přes bílé zboží, spotřební elektroniku, sportovní potřeby, auto-moto či zahradní techniku až po kosmetiku, dětské vybavení, hračky a další. Celkem zahrnuje více než 1 000 světových značek. KASA.cz již 10 let poskytuje zákazníkům řadu nadstandardních služeb.

Podrobnosti získáte na www.kasa.cz.

O internetovém obchodu Obchodní-dům.cz
Internetové nákupní centrum Obchodní-dům.cz v ČR působí již od roku 1998 a soustředí se zejména na prodej domácích spotřebičů a elektroniky. Zákazníci mohou využívat rozšířené služby včetně komfortního doručení a profesionálního poradenství. Pro další informace navštivte www.obchodni-dum.cz.

O holdingu Kasa.cz a Obchodní-dům.cz
Skupina internetových obchodů Kasa.cz a Obchodní-dům.cz je s obratem přesahujícím 2,2 miliardy korun a s více než 800 000 registrovanými zákazníky jedničkou maloobchodního internetového prodeje v České republice. Kromě toho úspěšně působí také na Slovensku, v Německu, Polsku, Rakousku a Maďarsku. Více informací naleznete na www.kasa.eu.