Hlavní navigace

I V ROCE 2006 KLESÁ POČET PODVODNÝCH PŘESMĚROVÁNÍ

[Tisková zpráva] Pozitivní trend snižování počtu podvodných přesměrování na linky s předčíslím 976 pokračoval i v posledních třech měsících. Vyplývá to z posledních únorových statistik ČESKÉHO TELECOMU. Zatímco lednové průzkumy roku 2005 vykazovaly téměř 500 sporných případů, v listopadu 2006 poklesly na téměř 300 sporných případů. Na začátku roku 2006 jich ČESKÝ TELECOM řešil méně než 250 (viz přiložená prezentace níže).

„Nejen počty, ale i celková délka jednotlivých připojení přes vytáčený přístup k internetu se v průměru neustále snižuje,“ říká Otto Karsch, manažer pro bezpečnost ČESKÉHO TELECOMU.

Linky se zvláštním tarifem slouží k poskytování informačních služeb, soutěží, loterií nebo jiných speciálních služeb. Datové linky začínají předčíslím 976, hlasové pak 90×. Klasické vytáčené připojení k internetu (dial-up) zneužívají podvodníci. Pomocí škodlivého software nebo skriptů totiž přesměrují klasické modemové připojení na linky se zvýšeným tarifem bez upozornění zákazníka. On pak namísto 18 korun za hodinu může v některých případech zaplatit až 4200 korun za hodinu.

„Proti nekalým pokusům těchto podnikavců se dlouhodobě snažíme bojovat. To, že se nám naše úsilí vyplácí, potvrzují právě i lednové statistiky,“ poznamenává Otto Karsch. ČESKÝ TELECOM k boji proti podvodným hovorům a přesměrováním na linky se zvláštním tarifem vyzval v létě 2004 ostatní operátory v rámci Asociace provozovatelů veřejných telekomunikačních sítí (APVTS).

Nejčastěji volanými linkami s předčíslím 976, kam se zákazníci pevných telefonních linek připojovali a kde cena za minutu hovoru činila více než 50 Kč, byly linky v síti společností České radiokomunikace a GTS Novera.

Jedním z nejdůležitějších kroků ČESKÉHO TELECOMU je vedle maximální osvěty uživatelů internetu poskytování bezplatné doplňkové služby PC Strážce. Ta klientům komplexně ochrání počítač, data i samotnou komunikaci. Další nabídku produktů ČESKÉHO TELEKOMU chránících před nekontrolovaným nárůstem telefonního účtu (např. InfoLimit) naleznete na webových stránkách (www.telecom.cz), v prodejnách Telepoint či na bezplatném čísle 800 123456.