Hlavní navigace

IBM představuje analytické nástroje pro pracovníky nové generace

[Tisková zpráva] Funkce sociální spolupráce a analýz podporují rychlejší rozhodování

Las Vegas – Společnost IBM (NYSE: IBM) uvedla nový software, který pracovníkům nabízí nejvyspělejší analytické a optimalizační funkce. Mobilním pracovníkům, jejichž počet má do roku 2013 dosáhnout 1,19 miliardy, poprvé nabídne také integrované pokročilé funkce sociálních sítí a nástroje pro spolupráci. 

Nový  software nahrazuje tradiční formát analýz v podobě výkazů a grafů. Přináší interaktivnější vizuální provedení, rozsáhlejší analytické funkce a efektivně využívá obrázky a video. Uživatelé mohou nyní na mobilních zařízeních kdykoli a kdekoli pohotově získat analytické poznatky ve snadno použitelném formátu. Tyto nové funkce budou mít velký vliv na způsob, kterým firmy spolupracují s týmy IT, se svými partnery, manažery i zákazníky po celém světě.  

Růst mobilních transakcí, který má být do roku 2015 až čtyři­cetinásobný, je spolu s rostoucím tempem výměny dat obrovskou příležitostí pro využití analýz a optimalizaci. V kombinaci s obrovským nárůstem počtu mobilních pracovníků nabízí firmám obrovskou možnost osvojit si model kanceláře bez hranic a využívat analytické poznatky k lepší interakci se zákazníky.  Nedávná studie, kterou IBM uskutečnila mezi 1 900 finančními řediteli po celém světě, ukázala, že organizace využívající analytické nástroje dosahují o 33 % vyššího růstu tržeb s návratností investovaného kapitálu vyšší o 32 %.   

Vzhledem k této dynamice trhu přichází IBM se souborem nových produktů pro analýzu podnikových dat a správu informací:

  • Cognos 10: Nový software, který spojuje sílu sociální spolupráce a analýz a umožňuje podnikovým uživatelům v reálném čase získávat analytické poznatky v jednotném, komfortním rozhraní – online nebo na mobilních zařízeních jako iPad, iPhone nebo BlackBerry.
  • DB2 10:  Nový databázový software, který pomůže firmám kombinovat data – z minulosti, současnosti i budoucnosti – se 40% nárůstem výkonu. 
  • IBM InfoSphere Server: Nový software, který rychlejší a přesnější integrací rozmanitých forem dat nově definuje jejich zpracování na pozadí; nabízí také možnost vidět kvalitu dat před jejich použitím.
  • Předběžná verze analytického softwaru založeného na projektu Hadoop, který je určen pro analýzy rozsáhlých datových objemů a může běžet jak na vlastním zařízení zákazníka, tak v cloudu IBM Test Development.
 

Nový  analytický software přináší rychlé poz­natky díky sociální spolupráci a mobilní funkčnosti.

V produktu Cognos 10 uvádí IBM na trh nejvýznamnější analytický nástroj od akvizice společnosti Cognos, jedné z největších v historii IBM. Nový software vůbec poprvé spojuje sílu nástrojů Lotus Connections pro sociální spolupráci a analytických nástrojů v jednotném prostředí s intuitivním a jednoduchým ovládáním. Odstraňuje tak frustraci z přerušování plynulého toku myšlenek kvůli přepínání mezi různými zobrazeními pro přístup k potřebným informacím. Tento software podporuje přirozený tok zobrazení od procházení, přes rozbor, až po rozhodování.  

Cognos 10 poskytuje integrovaný pohled na historické in­formace s okamžitými aktualizacemi, a umožňuje tak ucelený pohled na byznys. Uživatelé mohou nyní využívat přístup k informacím z nejrůznějších pohledů od jednoduchých průběžně aktualizovaných informací až po vyspělé prediktivní analýzy hypotetických scénářů. Spojení funkcí sociální sítě s analytickými nástroji umožňuje zaměstnancům v reálném čase spolupracovat prostřednictvím komunit, článků wiki a blogů. To podpoří výměnu nápadů a znalostí, která přirozenou cestou probíhá v rozhodovacím procesu, ale obvykle se ztratí v poznámkách ze schůzek, ručních procesech a e-mailech.  Uživatelé nyní mohou iniciovat různé aktivity, využívat odborné znalosti kolegů, vystavovat zprávy, soubory, odkazy a diskutovat o názorech – to vše v reálném čase pro rychlejší, přesnější rozhodování.  

Pro ilustraci: Regionální manažer prodeje může v reálném čase s manažerem obchodu a marketingovým týmem vyhodnotit příčinu prudkého nárůstu prodeje oblíbených bot a najít nejlepší řešení problémů s dodávkou. Lékaři mohou identifikovat trendy v péči o pacienty s určitými onemocněními, sdílet poznatky s ostatními lékaři a dohodnout se na preventivních opatřeních, aniž by museli měnit zobrazení podrobných informací. Manažer značky může okamžitě reagovat na pokles prodeje určitého produktu ve spolupráci s manažerem obchodu, výrobním oddělením a marketingovým týmem. Může okamžitě sestavit rozhodovací síť, která propojí ty správné lidi s informacemi pro sdílení postřehů a zachycování poznámek. 

Informace o řešeních Information on Demand a IBM Information Management najdete zde: http://www.ib­m.com/software/da­ta/information-on-demand/

Sledujte vývoj analytických nástrojů IBM na službě Tumblr: http://smarter­planet.tumblr­.com/tagged/new_in­telligence

YouTube kanál IBM Analytics: http://www.you­tube.com/user/ib­mbusinessanaly­tics

Další informace o chytřejších systémech IBM: http://www-03.ibm.com/sys­tems/smarter/