Hlavní navigace

IBM SPSS predictive analytics pomáhá bankám zlepšit vztahy se zákazníky

[Tisková zpráva] Praha, 24. února 2010 - Společnost SPSS, an IBM (NYSE: IBM) Company http://www.spss.com , oznámila, že banky po celém světě používají IBM® SPSS® predictive analytics software ke snížení rizika a růstu jejich podnikání prostřednictvím cílenějších direct marketingových kampaní a kampaní zaměřených na udržení zákazníků.

Sdílet

Mezinárodní banky jako například First Tennessee Bank, Rabobank Nederland či pojišťovna Natexis Assurance začlenily IBM SPSS predictive analytics do kompletního marketingového procesu, aby efektivněji komunikovaly s těmi nejhodnotnějšími klienty a získaly tak na jejich chování hlubší pohled.

V návaznosti na implementaci softwaru IBM SPSS predictive analytics došlo k významnému zlepšení efektivnosti marketingových kampaní a celkové výkonnosti podniku. Banka First Tennessee například zvýšila návratnost investic v cross-sell kampaních o 600% během šesti měsíců a nizozemská Rabobank Nederland, která má své pobočky ve 43 zemích, byla schopna snížit dobu na uzavření smlouvy o 20% tím, že správně zacílila klienty v cross-sellingových i up-sellingových aktivitách.

„Jednou z největších výzev v bankovním sektoru je schopnost oslovit správného klienta ve správný okamžik. Všechny úspěšné kampaně závisí na přesném a načasovaném cílení, jež přináší nepřekonatelné nabídky potencionálním zákazníkům a udržuje nízké náklady. Většina bank již přišla na to, že zaujmout cílového klienta není vůbec jednoduché a direct marketing aplikovaný na celou databázi kontaktů je mnohem nákladnější než očekávané výnosy z marketingové kampaně,“ říká Jan Řehák, ředitel společnosti SPSS CR.

IBM SPSS predictive analytics pomáhá bankám soustředit jejich marketingové programy na potencionální klienty, kteří s největší pravděpodobností zareagují na nové produkty a služby. Minimalizuje náklady predikováním toho, které marketingové programy vygenerují nejvíce reakcí, aniž by se plýtval marketingový rozpočet na špatné segmenty.

Direct marketing je progresivní metoda, díky které mohou společnosti mířit najisto. Vhodná cílová skupina je oslovena způsobem, který odpovídá jejímu postavení, uvažování, věku či pohlaví. Klasickou reklamou máte sice jistotu, že se vaše sdělení dostane k cílové skupině, zároveň ale plýtváte silami a především penězi. Direct marketing míří rovnou na cílového klienta bez zbytečných ztrát.

Zvýšením direct marketingového úsilí s použitím predictive analytics společnosti SPSS, an IBM Company, k zacílení na správné zákazníky ve správný čas prostřednictvím správného komunikačního kanálu, jsou banky schopné zlepšit úroveň spokojenosti, zvýšit povědomí o značce a získat ty klienty, kteří s největší pravděpodobností odpoví a stanou se výnosnými klienty.

O společnosti SPSS CR
SPSS CR, spol. s r.o., je výhradním dodavatelem softwaru IBM SPSS a poskytovatelem analytických a statistických služeb v České i Slovenské republice. Společnost je součástí mezinárodní sítě SPSS, an IBM Company, která působí ve více než 60 pobočkách na celém světě. Společnost SPSS CR byla založena v roce 1998 a poskytuje široké portfolio programů zaměřených na statistické analýzy, business intelligence, data mining, na analýzy v marketingu, sběr údajů a prezentaci výsledků. Součástí je i Centrum výuky zaměřené na školení v oblasti statistiky. Více informací naleznete na www.spss.cz.

O softwaru IBM SPSS
Software IBM SPSS se používá v komerčních, státních a akademických organizacích na celém světě. Pomáhá řídit obchodní aktivity a umožňuje efektivnější rozhodnutí, která snižují marketingové náklady, posilují loajalitu klientů, zvyšují možnosti cross-/up sellingu nebo přispívají k odhalení podvodných aktivit v chování zákazníků.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).