Hlavní navigace

Iniciativa Jen pět vět vyzývá k úsporám pomocí kratších e-mailů

[Tisková zpráva] 9. 5. 2009, Brno. Iniciativa Jen pět vět vyzývá odesilatele e-mailů, aby šetřili čas (a tedy peníze) adresátů pomocí jednoduchého pravidla pěti vět. Čím více uživatelů e-mailů k iniciativě přistoupí, tím více času získá každý z nás navíc pro práci i pro svůj osobní život.

Jednou z největších výhod internetu je jeho kapacitní neomezenost. Články, stránky i e-maily mohou být nekonečně dlouhé a zdánlivě to nikoho nic nestojí. “To je ovšem iluze. I čtení a zpracovávání zdánlivě bezplatných informací každému z nás spotřebovává čas, který není zadarmo.” říká autor myšlenky rozšířit iniciativu i do českého prostředí Lukáš Bajer, šéfredaktor serveru Mít vše hotovo. “Cílem naší iniciativy je rozšířit povědomí o tom, že právě v pracovních e-mailech, které tvoří většinu e-mailové komunikace mezi dospělými uživateli, se vyplácí stručnost. Snaha po stručnosti zvýšuje koncentraci a produktivitu.” Iniciativa Jen pět vět je postavena na jednoduchém konceptu:

  1. odesilatel odpovídá tak, aby délka odpovědi nepřekročila 5 běžně dlouhých vět. (Pisatel se musí krátce zamyslet nad podstatou sdělení, než začne psát.)
  2. odesilatel má v patičce zprávy vloženo stručné vysvětlení, proč je tak strohý. Toto vysvětlení včetně odkazu na stránku http://jen.pet­vet.cz se vkládá samo na konec každé jeho zprávy pomocí automatického podpisu.

”Hříchem internetové generace je její upsanost, což je jen nová forma podobně nezdvořilé ukecanosti.” říká Tomáš Baránek, provozovatel serveru Mít vše hotovo. ”Nejdřív to vypadalo, že díky SMSkám, kde za každých 160 znaků platíme, se naučíme stručnosti… ale revoluce se nekonala. Lidé plýtvají slovy dál a podstata se často ztrácí v balastu. Věříme, že iniciativa, která je inspirována podobnými projekty v zahraničí, může otevřít uživatelům pracujícím na internetu globální časové rezervy.” dodává Baránek.

Návod na úsporu desítek minut vašeho času denně:
Vložte instruktážní text do automatického podpisu:

  1. Otevřete automatický podpis elektronické pošty podle toho, co používáte:
    • Outlook: Menu – Nástroje – Možnosti – Formát pošty – Podpisy
    • Gmail: Nastavení – Obecné – (okénko) Podpis
    • Seznam: Nastavení – Osobní údaje – (okénko) Text podpisu
  2. Na konec podpisu vložte vysvětlující větu tohoto znění: “Odesilatel této zprávy se snaží ušetřit váš čas. Více na http://jen.pet­vet.cz.”

Je to tak jednoduché a zábavné! Přidáte se?