Hlavní navigace

Dynamické vyhledávání (Instant Search) nově v České republice

[Tisková zpráva] Rychlost, předvídavost, jednoduchost – 3 vlastnosti, které charakterizují nový způsob vyhledávání na Google

Google dnes oznamuje velkou změnu ve vyhledávání, která umožní uživatelům nalézt požadované informace mnohem rychleji. Dynamické vyhledávání (Instant Search) bude všem uživatelům dostupné během několika dnů. Díky nové technologii se výsledky vyhledávání zobrazují na domovské stránce již během psaní dotazu, pričemž Google ve vyhledávácím políčku navrhuje, jak by celý dotaz mohl znít. Dynamické vyhledávání běžnému uživateli ušetří v průměru 3,5 sekundy na jeden hledaný dotaz.

Novinka, jejíž vývoj trval společnosti Google několik let, má za cíl zefektivnit a zlepšit zkušenost uživatelů s vyhledáváním na internetu. Google zjistil, že lidé při vyhledávání stráví nejvíce času zadáváním dotazu (cca 7 vteřin) a procházením výsledků (cca 15 vteřin). Samotné zpracování dotazu a zobrazení výsledku trvá Googlu jenom několik stovek milisekund. Nová technologie umožňuje uživatelům zkrátit čas vyhledávání dotazu v průměru o 3,5 sekundy. Pokud by všichni uživatelé přešli na dynamické vyhledávání, denně by se ušetřilo asi 111 let lidského života.

„Jsme rádi, že dynamické vyhledávání mohou od dnešního dne využívat i uživatelé z České republiky. Nová technologie přináší hned několik výhod, ale hlavně zrychluje přístup k hledaným informacím. Věříme, že dynamické vyhledávání bude pro české uživatele velkým přínosem.“ komentuje Luděk Motyčka, marketingový ředitel Google Česká republika.

V dynamickém vyhledávání od Googlu jsou výsledky vyhledávání zobrazovány už v okamžiku zadávání dotazu. Vyhledávač Google navíc ve vyhledávacím políčku předpovídá, jak by celý dotaz mohl znít. Jakmile uživatel mezi navrhnutými dotazy uvidí frázi nebo slovo, které hledá, může přestat psát. Navíc odpadá povinnost klikat na políčko „Vyhledávání Google“. Odteď uživatel pouze přejde kurzorem myši, nebo šipkou klávesnice na navržený dotaz a výsledky vyhledávání se mu automaticky zobrazí na domovské stránce. Pokud si uživatelé přejí zůstat u dosavadního způsobu vyhledávání Google, mají možnost dynamické vyhledávání kdykoliv vypnout (tlačítko pro vypnutí je umístěno v pravém rohu vyhledávacího políčka).

O společnosti Google Inc.
Inovativní vyhledávací technologie společnosti Google umožňují každodenní přístup k informacím milionům lidí po celém světě. Google založili v roce 1998 Larry Page a Sergey Brin, dva studenti univerzity ve Stanfordu, a dnes má přední postavení na všech hlavních globálních trzích. Model cílené reklamy, který Google nabízí svým zákazníkům, poskytuje firmám všech velikostí měřitelné výsledky a zároveň rozšiřuje možnosti internetu pro samotné uživatele. Centrála společnosti Google se nachází v americkém Silicon Valley, jednotlivé pobočky pak na různých místech Ameriky, Evropy a Asie. Více informací najdete vždy na www.google.com.

Google Česká republika
Česká pobočka Googlu byla založena v říjnu 2006, nyní dosáhla s partnerem Centrum Holdings 44% podílu na trhu vyhledávání (Toplist, 35. týden 2010). Google od otevření pobočky uvedl na český trh více než 70 lokalizovaných služeb pro české uživatele, a to včetně produktů jako Mapy Google, online kancelář Dokumenty Google, Kalendář Google, Překladač Google, video portál YouTube, prohlížeč Google Chrome nebo operační systém Android. Malé, střední i velké firmy v České republice mají možnost využít online reklamu v rámci vyhledávání a obsahové sítě (Google AdWords) nebo monetizovat svůj vlastní obsah v rámci služby Google AdSense).

Využít též mohou analytické nástroje pro plánování a měření kampaní: Google Analytics, Google Trends, Statistiky vyhledávání Google, Ad Planner, případně nástroj pro tvorbu grafických kampaní (Display Ad Builder).

Společnost Google Česká republika uzavřela desítky lokálních partnerství s klíčovými hráči na trhu v různých oblastech (média, korporátní sektor, enterprise, neziskový sektor atd.) V obchodní oblasti (prodej reklamy ve vyhledávání i v obsahové síti) Google úzce spolupracuje s celou řadou mediálních i internetových agentur v České republice, primárně však s držiteli certifikace Google Certified Company. Více informací na www.googleblog.cz nebo media centru pro české novináře http://sites.pres­satgoogle.com/cz

Technická podpora pro české uživatele
Pro více informací o produktech Google mohou čeští uživatelé kontaktovat komunitu laiků, vývojářů a IT pracovníků na portálu GUG.cz. Jde o externí projekt, který kromě technické podpory ve spolupráci s inženýry z Googlu, nabízí i širokou škálu novinek, diskusních fór a odborných přednášek.