Hlavní navigace

Intel pomohl studiu Disney-Pixar uvařit Ratatouille

11. 9. 2007

[Tisková zpráva] Klíčovou ingrediencí po celou dobu výroby filmu byly vícejádrové procesory Intel. Díky rychlejšímu vykreslování mohli výtvarníci věnovat více času přípravě realističtějších obrazů. Stejné technologie mohou využít spotřebitelé ke sledování filmů doma i na cestách.

SANTA CLARA, USA, 11. září 2007 – Společnost Intel spojila síly s Walt Disney Pictures a Pixar Animation Studios při přípravě animované komedie Ratatouille. Snímek se po uvedení do amerických kin 29. června stal filmem číslo jedna. V Česku se chystá do kin 13. září.

Počítače s technologiemi Intel jsou klíčovým tvůrčím prostředkem digitální mediální tvorby již více než 15 let. Nyní je to poprvé, co Intel spolupracuje se studiem Disney-Pixar* přímo, jako hlavní sponzor propagace.

Ratatouille popisuje dobrodružství krysího mladíka jménem Remy, jehož snem je stát se šéfkuchařem v hlavním městě gurmánů, v Paříži. Komedie se může pochlubit významnými pokroky v animaci. Technologie použité při tvorbě a renderování filmu, procesory Intel® Xeon™ s mikroarchitek­turou Intel® Core™, umožnily rozvinout emocionální a vizuální působivost filmu. Stalo se tak díky dalšímu posunu možností počítačové grafiky včetně neobyčejně realistických scén s vodou – říční proud, bubliny a listy knihy, které se po namočení doslova lepí.

Během přípravy filmu Ratatouille čekala studia řada technicky náročných situací. „Pokročilý výpočetní výkon produktů Intel našemu studiu pomohl uvést Ratatouille do života rychleji než kdy dříve, zejména díky 30procentnímu zvýšení výkonu počítačové animace a softwaru zajišťujícího renderování vizuálních efektů. Vzhledem k rychlejšímu vykreslování mohli výtvarníci věnovat více času přípravě realističtějších obrazů, například animované Eiffelovce nebo Remyho okouzlujícímu úsměvu,“ uvedl Greg Brandeau, senior viceprezident pro technologie studia Pixar Animation Studios.

Díky svým inovativním technologiím se Intel stal univerzálním partnerem společnosti Disney a podpořil jak výrobu, tak marketing filmu Ratatouille. „Máme ohromnou radost, že můžeme připravovat první propagační kampaň s Intelem,“ uvedla Cherise McVicar, senior viceprezidentka pro propagaci a mobilní marketing společnosti Disney. „Vítáme spolupráci s takovým význačným hráčem ve světě technologií při propagaci i získávání zákazníků.“

Stejná technologie Intel Core, která studiu Disney-Pixar zajistila výkon a flexibilitu potřebné ke tvorbě neuvěřitelně realistických scén v Ratatouille, poslouží spotřebitelům ke sledování, výrobě a sdílení vlastních filmů doma i na cestách. „Kouzlo filmu začíná vznikat ve výkonných strojích mimo záběr kamer,“ říká CJ Bruno, ředitel společnosti Intel pro marketing v oblasti Ameriky.

Intel a zábavní průmysl
Během posledních deseti let Intel úzce spolupracoval s hollywoodskými studii na radikálním rozvoji výpočetních kapacit a filmových systémů, které umožňují zvýšení realističnosti a kvality filmů. Technologie Intel, od serverů a pracovních stanic až po podpůrný software, hrály klíčovou roli při tvorbě neuvěřitelně realistických animovaných filmů, jako jsou Příšerky s.r.o., Hledá se Nemo, Úžasňákovi či Auta.

Kromě dodávky klíčových technologií využitých ve filmu a podpory při navyšování produktivity studia a snižování výrobních nákladů je společnost Intel rovněž hlavním sponzorem propagace snímku Ratatouille. Kampaň využívající postavičku Remyho, který zkouší multitasking a zábavu s procesory Intel® Core™ 2 Duo, zahrnuje i prodejní promoakce s firmami Toshiba* a Circuit City*. Dalšími akcemi zahrnutými do kampaně jsou sponzoring speciálních akcí, jako je Disney Big Cheese Tour, web www.thebestin­gredients.com, a reklama.

Měšec.cz: Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Vitalia.cz: Z tohoto konopí dělají léčivé masti

Z tohoto konopí dělají léčivé masti

120na80.cz: Co všechno ovlivňuje ženskou plodnost?

Co všechno ovlivňuje ženskou plodnost?

Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

DigiZone.cz: Recenze Westworld: zavraždit a...

Recenze Westworld: zavraždit a...

Podnikatel.cz: K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

Měšec.cz: U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

DigiZone.cz: HD programy ČT i v UPC Horizon

HD programy ČT i v UPC Horizon

120na80.cz: Pánové, pečujte o svoje přirození a prostatu

Pánové, pečujte o svoje přirození a prostatu

Měšec.cz: Vklad na cizí účet je draze zpoplatněn (přehled)

Vklad na cizí účet je draze zpoplatněn (přehled)

Vitalia.cz: Pravda o přibírání na zimu

Pravda o přibírání na zimu

Vitalia.cz: Pamlsková vyhláška bude platit jen na základkách

Pamlsková vyhláška bude platit jen na základkách

Měšec.cz: Platby do zahraničí: pozor na tučné poplatky

Platby do zahraničí: pozor na tučné poplatky

Lupa.cz: Babiš: E-shopů se EET možná nebude týkat

Babiš: E-shopů se EET možná nebude týkat

Vitalia.cz: Dáte si jahody s plísní?

Dáte si jahody s plísní?

Měšec.cz: Banky mlží o nákladech na předčasnou splátku hypotéky

Banky mlží o nákladech na předčasnou splátku hypotéky

Vitalia.cz: Spor o mortadelu: podle Lidlu falšovaná nebyla

Spor o mortadelu: podle Lidlu falšovaná nebyla

Vitalia.cz: Jmenuje se Janina a žije bez cukru

Jmenuje se Janina a žije bez cukru

DigiZone.cz: ČT má dalšího zástupce v EBU

ČT má dalšího zástupce v EBU

DigiZone.cz: Rádio Šlágr má licenci pro digi vysílání

Rádio Šlágr má licenci pro digi vysílání