Hlavní navigace

Internet má v oblasti cestování stále větší význam

[Tisková zpráva]

Internet má v oblasti cestování stále větší význam

Dle statistického úřadu Eurostat Češi při cestování téměř nevyužívají internet. Informuje o tom zpráva, kterou zveřejnila ČTK (17.10., 11:56 – Eurostat: Češi při cestování téměř nevyužívají internet). Reálná čísla z českého internetu však poukazují na to, že význam internetu v oblasti cestování je stále vyšší a to i v České republice.

Společnost Net Travel.cz, která se zabývá prodejem zájezdů především prostřednictvím internetu zaznamenává stále větší poptávku po nákupu dovolené prostřednictvím webových stránek. Čísla, která zveřejnil statistický úřad Eurostat, dle Petra Staňka, marketing managera společnosti Net Travel.cz, zcela neodpovídají reálným údajům. Podíl nákupu zájezdů na internetu podle něj stoupl o 100 procent, a to především na úkor klasických cestovních kanceláří. Petr Staněk k tomu dodává: „Stále větší část veřejnosti má přístup k internetu, počítačová gramotnost české veřejnosti je rovněž stále vyšší. Tento trend se projevuje ve všech oborech internetového podnikání, cestovní ruch nevyjímaje. Pro řadu lidí je výhodné zařídit si dovolenou v klidu doma či v kanceláři u počítače. K tomu přispívají i další služby, např. možnost uzavřít cestovní pojištění a uskutečnit veškeré platby prostřednictvím internetu, které rovněž využívá, čím dál tím více lidí.“

Služby internetové cestovní kanceláře Net Travel.cz lidé nevyužívají pouze k přímému nákupu zájezdů, je zde rovněž určitý podíl návštěvníků, kteří pouze hledají informace k dané destinaci. Řada lidí využívá služeb internetových cestovních kanceláří až na základě informace, kterou poskytl v rámci vyhledávání některý z vyhledávacích portálů (Atlas.cz, Google.com, Seznam.cz). Dle informací od provozovatelů internetových portálů využívá možnost hledání údajů, které se k cestování vztahují, stále více lidí. Portál ATLAS.CZ v letošním roce zaznamenal velký nárůst počtu návštěvníků specializované služby cestovani.atlas.cz. Kromě konkrétních destinací, lidé nejčastěji hledali mapy, informace o dopravě, ubytování a také počasí ve vybraných oblastech.