Hlavní navigace

Internetová reklama v ČR se mění, tradiční nástroje nahrazuje PPC

[Tisková zpráva] Měřitelnost, rychlost a široké možnosti zacílení. Takové jsou přednosti online reklamy, do které tuzemské firmy investují každým rokem miliony korun. V souvislosti s rostoucí oblibou internetu se začínají prosazovat modernější reklamní nástroje. Klasickou plošnou inzerci nahrazují firmy především efektivním Pay per click (PPC).

Podle průzkumu Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) utratili v loňském roce tuzemští inzerenti na internetu 5 miliard korun. Z hlediska celkových investic do reklamy je tak internet po televizi a tisku na třetí příčce mezi médii, když jeho podíl dosahuje 9 %. Popularita internetu roste dlouhodobě, postupně se proto vyvíjejí nové nástroje online reklamy. Zatímco ještě před pár lety byly kromě klasických bannerů středem zájmu zápisy v sekcích katalogů či komerční sdělení, v současné době roste zájem především o PPC.

„Efektivita internetové reklamy klesá díky větší konkurenci zadavatelů. Cena online reklamy roste a rozšiřuje se také reklamní prostor na internetu. PPC nabízí řešení díky kontextovému cílení a nastavitelné ceně za proklik. V současné době je to pro nás jednoznačně nejefektivnější reklamní nástroj,” uvedl Martin Rozhoň, ředitel společnosti Vivantis, která provozuje internetové obchody Parfemy.cz, Hodinky.cz či Sperky.cz. „Nástroje PPC se obecně vyplácí mnohem více ve vyhledávání než v obsahu, protože reklama ve vyhledávání je mnohem cílenější a zasahuje návštěvníka v aktivním vyhledávacím často nákupním procesu,“ doplnil Rozhoň.

O rostoucí popularitě reklamy ve vyhledávání svědčí dominantní postavení PPC systémů Sklik (Seznam) a Adwords (Google), které jsou propojeny s nejužívanějšími vyhledávači v tuzemsku. Vzhledem ke skutečnosti, že tyto vyhledávače používá více než 90% tuzemských uživatelů, začíná většina firem obracet pozornost pouze na ně a podíl menších PPC systémů (adFOX či eTarget) výrazně klesá. Objemy prodejů realizované v malých systémech, cílených převážně na inzerci v obsahu, mnohdy nepokrývají náklady na jejich správu.

„Nejvyužívanějším typem reklamy je v tuzemsku stále display, typicky bannery placené za zobrazení. Trend silného růstu vyhledávání je však opravdu zřejmý a lze předpokládat, že vyhledávání, potažmo kontextová PPC reklama, display v České republice brzy předčí,“ vysvětlila Petra Větrovská, vedoucí oddělení PPC reklamy ve společnosti H1.cz, která firmám nabízí poradenství pro internetové podnikání.

Podrobně se seznámit s nejefektivnějšími reklamními nástroji na internetu mohli návštěvníci včerejší odborné konference Internet Advertising Conference 2009, která se účinností reklamy v době krize zabývala. „Kontextová PPC reklama je bezesporu efektivním komunikačním kanálem s dosud ještě plně nevyužitým potenciálem. Na druhou stranu její možnosti nejsou neomezené a je využitelná jen v určitých případech, což si někteří inzerenti ne zcela uvědomují. Všechny typy internetové reklamy proto doporučuji vnímat jako doplňující se možnosti, které se musí vhodně kombinovat, aby přinesly kýžený výsledek,“ sdělil Ján Simkanič, předseda výkonné rady Sdružení pro internetovou reklamu, které konferenci pořádalo.

Podnikatel.cz: Změny v daních z příjmů pro podnikatele

Změny v daních z příjmů pro podnikatele

DigiZone.cz: Zdeněk Gerlický: nový ředitel nangu.tv

Zdeněk Gerlický: nový ředitel nangu.tv

DigiZone.cz: Sat novinky: Je tu Sky Sport News HD

Sat novinky: Je tu Sky Sport News HD

Vitalia.cz: Potvrzeno: Pobyt v lese je skvělý na imunitu

Potvrzeno: Pobyt v lese je skvělý na imunitu

Root.cz: Firefox hodí za rok přes palubu stará rozšíření

Firefox hodí za rok přes palubu stará rozšíření

Podnikatel.cz: Udávání kvůli EET začalo

Udávání kvůli EET začalo

Root.cz: Telegram spustil anonymní blog Telegraph

Telegram spustil anonymní blog Telegraph

DigiZone.cz: Mňam TV splnila slib a odešla z DVB-T

Mňam TV splnila slib a odešla z DVB-T

DigiZone.cz: Vedení ČRo: personální změny od ledna

Vedení ČRo: personální změny od ledna

Podnikatel.cz: Chtějte údaje k dani z nemovitostí do mailu

Chtějte údaje k dani z nemovitostí do mailu

120na80.cz: Pánové, pečujte o svoje přirození a prostatu

Pánové, pečujte o svoje přirození a prostatu

Podnikatel.cz: Vládu obejde, kvůli EET rovnou do sněmovny

Vládu obejde, kvůli EET rovnou do sněmovny

120na80.cz: Stoná vaše dítě často? Upravte mu jídelníček

Stoná vaše dítě často? Upravte mu jídelníček

Root.cz: Nová třída SD karet A1 s vysokým výkonem

Nová třída SD karet A1 s vysokým výkonem

Root.cz: Mirai má nový cíl 5 milionů routerů

Mirai má nový cíl 5 milionů routerů

Podnikatel.cz: Daňové úlevy s EET nestačí. Budou zdražovat

Daňové úlevy s EET nestačí. Budou zdražovat

Podnikatel.cz: Chaos u EET pokračuje. Jsou tu další návrhy

Chaos u EET pokračuje. Jsou tu další návrhy

Měšec.cz: U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

120na80.cz: Rovnátka, která nejsou vidět

Rovnátka, která nejsou vidět

120na80.cz: Popraskané rty? Některé balzámy stav zhoršují

Popraskané rty? Některé balzámy stav zhoršují