Hlavní navigace

Internetové nakupování: cena nebo kvalita?

[Tisková zpráva] Praha, 20. dubna 2010 – Na přelomu března a dubna 2010 připravila Asociace pro elektronickou komerci (APEK) ve spolupráci s nezávislou agenturou Mediaresearch studii zaměřenou na nakupování zboží a služeb po internetu. Průzkum mezi internetovými uživateli přinesl zajímavé informace mimo jiné o tom, jakým způsobem se většina nakupujících na internetu chová a co upřednostňuje při výběru e-shopu.

Jak si uživatelé internetu vybírají e-obchod pro svůj nákup?
Z provedeného průzkumu vyplývá, že pro většinu nakupujících je i nadále při výběru e-shopu nejdůležitější cena zboží (66%), avšak již téměř třetina spotřebitelů dává přednost kvalitním obchodům, se kterými mají dobrou zkušenost.

APEK 1

Kromě ceny zboží internetoví nakupující uvedli jako velmi důležité při rozhodování o nákupu v e-shopu kvalitně popsané technické parametry a zobrazení zboží. Z dodatkových služeb pak uživatelé vnímají jako významný bonus dopravu objednaného zboží zdarma.

Jak zákazníci v e-shopech nejčastěji nákup platí?
Z průzkumu vyplynulo, že i nadále je nejoblíbenějším způsobem úhrady zboží podle očekávání dobírka, kterou si vybírá nejvýznamnější část spotřebitelů (44%). Zároveň se ale potvrdilo, že zákazníci již běžně využívají i ostatní druhy plateb nabízených na trhu a hradí své nákupy také bankovním převodem (35%), kartou (8%) či prostřednictvím platebních systémů (2%). Zbývající část (10%) pak využívá internetu především k objednání zboží, které si pak osobně vyzvedne a uhradí v prodejnách e-obchodů.

APEK 2

Jan Vetyška, výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci k výsledkům průzkumu uvádí: „Internetové nakupování se těší stále větší oblibě. Jak z výsledků studie připravené agenturou Mediaresearch vyplývá, drtivá většina zákazníků byla se svým nákupem v e-obchodě spokojená. Znamená to, že internetové nakupování má v České republice své pevné místo a pro zákazníky se nakupování na internetu stalo běžnou záležitostí. Zároveň nás překvapilo, že přibývá stále více zákazníků, kteří dávají přednost kvalitním službám před nejnižší cenou.“

O APEKu
Asociace pro elektronickou komerci (APEK) je sdružením více než 210ti firem, podnikatelů a odborníků v oboru elektronického obchodu. Cílem Asociace je soustavně podporovat rozvoj elektronického obchodování v České republice. Jedním z hlavních projektů APEKu je certifikace internetových obchodů – www.certifikovany-obchod.cz. Více informací na www.apek.cz.

Vitalia.cz: Nejlepší obranou při nachlazení je útok

Nejlepší obranou při nachlazení je útok

DigiZone.cz: Zdeněk Gerlický: nový ředitel nangu.tv

Zdeněk Gerlický: nový ředitel nangu.tv

Podnikatel.cz: Alza.cz má StreetShop. Mall.cz více výdejních míst

Alza.cz má StreetShop. Mall.cz více výdejních míst

Vitalia.cz: Mondelez stahuje rizikovou čokoládu Milka

Mondelez stahuje rizikovou čokoládu Milka

Vitalia.cz: Potvrzeno: Pobyt v lese je skvělý na imunitu

Potvrzeno: Pobyt v lese je skvělý na imunitu

Vitalia.cz: Když přijdete o oko, přijdete na rok o řidičák

Když přijdete o oko, přijdete na rok o řidičák

DigiZone.cz: Vedení ČRo: personální změny od ledna

Vedení ČRo: personální změny od ledna

Podnikatel.cz: Daňové úlevy s EET nestačí. Budou zdražovat

Daňové úlevy s EET nestačí. Budou zdražovat

Vitalia.cz: To nejhorší při horečce u dětí: Febrilní křeče

To nejhorší při horečce u dětí: Febrilní křeče

Podnikatel.cz: 3, 2, 1..EET startuje. Na co nezapomenout?

3, 2, 1..EET startuje. Na co nezapomenout?

Podnikatel.cz: Chaos u EET pokračuje. Jsou tu další návrhy

Chaos u EET pokračuje. Jsou tu další návrhy

120na80.cz: 5 nejčastějších mýtů o kondomech

5 nejčastějších mýtů o kondomech

Root.cz: Mirai má nový cíl 5 milionů routerů

Mirai má nový cíl 5 milionů routerů

Podnikatel.cz: Chtějte údaje k dani z nemovitostí do mailu

Chtějte údaje k dani z nemovitostí do mailu

Root.cz: Telegram spustil anonymní blog Telegraph

Telegram spustil anonymní blog Telegraph

Lupa.cz: Teletext je „internetem hipsterů“

Teletext je „internetem hipsterů“

Vitalia.cz: Spor o mortadelu: podle Lidlu falšovaná nebyla

Spor o mortadelu: podle Lidlu falšovaná nebyla

Root.cz: Kamery Sony se dají ovládnout na dálku

Kamery Sony se dají ovládnout na dálku

120na80.cz: Pánové, pečujte o svoje přirození a prostatu

Pánové, pečujte o svoje přirození a prostatu

Podnikatel.cz: K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá