Hlavní navigace

Internetové tržiště Barter.cz úspěšně odstartovalo

[Tisková zpráva]

Internetové tržiště Barter.cz úspěšně odstartovalo

Praha, 25. 6. 2001 – Raketový start zaznamenává internetové tržiště Barter.cz (www.barter.cz), zaměřené na barterové obchody, které bylo před několika dny spuštěno jako společný projekt firem Computer Press a EastBiz (provozuje Computer Press, a. s.). Během prvních čtyř dní provozu (včetně dvou dní víkendových) se zaregistrovalo a o udělení členství požádalo 64 společností, mezi nimi i význačné obchodní firmy s celorepublikovou působností.

Vzhledem ke značné agendě spojené s přijímáním nových členů (nutnost uzavírat závazné písemné smlouvy) nebyl start tržiště provázen významnou reklamní kampaní, potenciální klienti se o jeho existenci dozvěděli z poměrně omezené e-mailové kampaně.

„Aktivní zájem o barterové obchodování je vysoce nad očekáváním“; komentuje Leona Sedláková, manažerka serveru. „Společnosti nás doslova bombardují žádostmi o urychlené realizování procesu uzavírání smluv, aby mohly ihned začít obchodovat“.

„Barterové obchodování je velice zajímavou alternativou, kterou ještě více umocňuje koncentrace nabídky a automatizace procesů přes Internet. Existuje obrovská šíře produktů a služeb, které mají na jedné straně své zájemce, kteří váhají s placením penězi, a na druhé straně zase prodejce, kterým platba barterem plně vyhovuje, neboť v nabídce barterového tržiště vidí zboží či služby, které potřebují a které využijí. Barterové obchodování je typické např. pro nadnormativní zásoby nebo naopak pro kusový doprodej. Barter.cz najde své uplatnění také v oblasti nabídky volných kapacit nebo pro velice široké portfolio služeb, jako jsou služby v oblasti ubytování či cestování včetně např. letenek, reklamních prostor atd.“ dodává Jiří Hlavenka, předseda představenstva Computer Press, a. s. „Navíc v domácích podmínkách, kdy firmy obvykle netrpí přebytkem hotovosti a kdy jsou možnosti externího financování těžko dostupné a momentálně velice drahé, se barterové obchodování může stát výborným lékem na situaci, ve které se trvale nalézají tisíce domácích firem: pomoc v jejich špatné cash-flow situaci“.

O společnosti Computer Press, a. s.

Computer Press, a. s., je předním českým mediálním domem, působícím v oblasti Internetu, časopisecké a knižní produkce. Posláním společnosti je přinášet svým zákazníkům kvalitní a hodnověrné informace a služby s nimi spojené, potřebné pro jejich vzdělávání, profesi, profesní rozvoj nebo i soukromý život, a přispívat tak k lepší kvalitě práce i života u nás.

Tiskové zprávy společnosti Computer Press, a. s., najdete na: http://www.cpres­s.cz/zpravy.

Logo serveru Barter.cz najdete na http://www.cpres­s.cz/loga.asp.

Princip tržiště Barter.cz

Barterové obchodování znamená obchodování směnou, tedy „zboží za zboží, zboží za služby, služby za zboží, služby za služby“. Nejedná se však o přímou směnu typu „jeden s jedním“, ale směnu využívající virtuální, zprostředkovávající měnu, tzv. barterkoruny (BKč), která je hodnotou ekvivalentní skutečné měně (1 BKč = 1 Kč). Pokud umístíte svou nabídku do systému a někdo jiný ji od vás koupí, zaplatí právě barterkorunami, za které můžete zase nakupovat vy. Nyní či kdykoli v budoucnu: právě internetový systém umožňuje vztahy typu „many to many“ a tím dramaticky zvyšuje pravděpodobnost úspěšného obchodu.

Není navíc nutné poskytovat kompletní hodnotu své nabídky barterem – lze specifikovat procento, které zákazník hradí barterem, zbytek hradí v Kč.

Barterové obchody jsou standardní součástí ekonomik ve všech vyspělých zemích a existuje mnoho velice úspěšných barterových tržišť využívajících Internet. Např. v USA, západoevropských zemích nebo Austrálii dosahují tato tržiště obratů v miliardách dolarů ročně, přičemž v nabídce jsou zcela běžně i takové předměty, jako např. nové automobily. Tržiště Barter.cz přijímá, udržuje a zprostředkovává (páruje) nabídky a poptávky, realizuje platby v Barterkorunách; vlastní obchod je realizován mezi prodejcem a nakupujícím