Hlavní navigace

Internetové zpravodajství šlape na paty papírovým novinám, Aktuálně.cz při volbách na rekordu

6. 6. 2006

[Tisková zpráva] Stále více lidí místo listování v novinách zapíná na svém stole počítač a využívá tak výhod aktuálnosti a dostupnosti internetového zpravodajství. Například ekonomické zprávy na internetu mají stejnou oblibu jako hospodářské informace v denním tisku. Na internetu je hledá už každý druhý člověk s větším vlivem na ekonomiku.

Potvrzuje to nezávislý průzkum LAE ČR 2006, který v květnu dokončila analytická společnost GfK Praha. Zúčastnilo se ho více než dva tisíce takzvaných „decision makers“, tedy lidí s rozhodovací pravomocí, mezi něž patří manažeři, podnikatelé se třemi a více zaměstnanci či vysokoškolsky vzdělaní odborníci.

Situace se za dva roky radikálně změnila, tehdy ještě ekonomiku v denících upřednostňovalo 70% procent čtenářů. Nyní už noviny jako jeden z hlavních zdrojů informací potřebných pro výkon svého zaměstnání využívá jen 53%, bez internetového zpravodajství se neobejde 52% dotázaných. Internet je také podle průzkumu jediným médiem, kde zájem čtenářů o zpravodajství roste.

Mezi nejoblíbenější zpravodajské servery patří podle průzkumu nováček na trhu Aktuálně.cz. Raketový start tohoto zpravodajského portálu dokazuje růst zájmu o elektronické zpravodajství. Za pouhých 7 měsíců existence se dostal v hodnocení čtenářů na první příčky. Dosáhl stejné obliby jako Novinky.cz, které na trhu působí několik let.

Aktuálně.cz navštíví podle výzkumu LAE aspoň jednou během čtrnácti dnů každý pátý dotázaný. Denně na server chodí 5,8 procenta respondentů. Tedy výrazně více než servery tištěných zpravodajských deníků idnes.cz a ihned.cz. Ty čtou 3,7 procenta dotázaných.

Rostoucí obliba zpravodajského portálu Aktuálně.cz se odráží také v absolutních číslech denní návštěvnosti. Během povolebního pondělí navštívilo Aktuálně.cz rekordních více než 199 000 čtenářů. To je nejvíce od loňského listopadu, kdy byl server spuštěn a zhruba o 25 tisíc čtenářů více než byl dosavadní rekord. „Stále rostoucí zájem čtenářů o naše zpravodajství ukazuje, že lidé žádají kvalitní, široký a hlavně rychlý zpravodajský servis,“ říká Ondřej Tomek, ředitel portálu Centrum.cz, který na Aktuálně.cz zpravodajství provozuje.

Root.cz: Nová třída SD karet A1 s vysokým výkonem

Nová třída SD karet A1 s vysokým výkonem

DigiZone.cz: Mňam TV splnila slib a odešla z DVB-T

Mňam TV splnila slib a odešla z DVB-T

Měšec.cz: Platby do zahraničí: pozor na tučné poplatky

Platby do zahraničí: pozor na tučné poplatky

Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Vitalia.cz: Pravda o přibírání na zimu

Pravda o přibírání na zimu

Podnikatel.cz: Na poslední chvíli šokuje vyjímkami v EET

Na poslední chvíli šokuje vyjímkami v EET

120na80.cz: 5 poporodních problémů a jejich řešení

5 poporodních problémů a jejich řešení

120na80.cz: Pánové, pečujte o svoje přirození a prostatu

Pánové, pečujte o svoje přirození a prostatu

120na80.cz: Rakovina oka. Jak ji poznáte?

Rakovina oka. Jak ji poznáte?

120na80.cz: Rovnátka, která nejsou vidět

Rovnátka, která nejsou vidět

Lupa.cz: Google měl výpadek, nejel Gmail ani YouTube

Google měl výpadek, nejel Gmail ani YouTube

Lupa.cz: UX přestává pro firmy být magie

UX přestává pro firmy být magie

Měšec.cz: U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

Vitalia.cz: Manželka je bio, ale na sex moc není

Manželka je bio, ale na sex moc není

Lupa.cz: Babiš: E-shopů se EET možná nebude týkat

Babiš: E-shopů se EET možná nebude týkat

Root.cz: Telegram spustil anonymní blog Telegraph

Telegram spustil anonymní blog Telegraph

Podnikatel.cz: EET zvládneme, budou horší zákony

EET zvládneme, budou horší zákony

Vitalia.cz: Tesco: Chudá rodina si koupí levné polské kuře

Tesco: Chudá rodina si koupí levné polské kuře

Podnikatel.cz: Zavře krám u #EET Malá pokladna a Teeta?

Zavře krám u #EET Malá pokladna a Teeta?

Podnikatel.cz: Pozor, pojišťovny mění čísla účtů

Pozor, pojišťovny mění čísla účtů