Hlavní navigace

Internetový trh s kosmetikou v ČR i nadále roste

[Tisková zpráva] První pololetí letošního roku jednoznačně napovědělo, jakým směrem se ubírá tuzemský trh s kosmetikou. Vzhledem k nižší ceně a snazší dostupnosti postupně vítězí internet nad kamennými obchody. Aktuální trend dokládají i pololetní výsledky největšího tuzemského e-shopu zaměřeného na kosmetiku Krása.cz, kterému narostly prodeje oproti prvním šesti měsícům loňského roku takřka o čtvrtinu.

Internetový obchod Krása.cz si letos oproti pololetí loňského roku v prodejích polepšil o 22 %. Největší zájem o kosmetické produkty byl mezi spotřebiteli v měsíci dubnu, a to především díky přípravám na dovolenou a příznivějšímu jarnímu počasí, naopak březen byl měsícem nejslabším. Mezi nejprodávanější kosmetické produkty na internetu během první poloviny roku patří korektor celulitidy TriLaser Anew Clinical značky Avon, depilační přírodní tělový vosk My Star a vlasový aktivátor Biohar. Pořadí nejprodávanějších produktů tak doznalo výrazných změn oproti loňskému roku, v němž patřily první příčky zeštíhlujícímu drenážnímu gelu Liposyne, mýdlovým konfetám ve tvaru růže a osobnímu zastřihávači se světlem.

„Do našeho sortimentu pochopitelně zařazujeme novinky průběžně. Poptávka po nich souvisí jak s jejich prezentací v aktuálním katalogu, tak s objemem reklamy v tisku a v televizi,“ vysvětlil Martin Rozhoň, ředitel společnosti Vivantis a.s., která internetový obchod Krása.cz provozuje. „Naši nabídku nyní postupně rozšiřujeme o bio a eko kosmetiku, u které zaznamenáváme rostoucí zájem zákazníků,“ doplnil Martin Rozhoň s tím, že internetový obchod Krása.cz chystá doplnění své nabídky o nové značky a produkty, jež jsou zatím ve stádiu posuzování.

Nejzajímavější měsíce pro internetový trh s kosmetikou teprve přijdou. Stejně jako v minulém roce lze předpokládat, že vůbec nejsilnějším měsícem bude prosinec, který je charakteristický předvánoční nákupní horečkou. "Silné období očekáváme od října do prosince, kdy by se měl nárůst prodejů pohybovat v rozmezí 20 až 30 %. Zvýšený zájem bude především o dárkové sady, jež se jeví jako ideální vánoční dárek,“ dodal Martin Rozhoň.