Hlavní navigace

KASA.cz zvýšila v roce 2007 obrat o 77 %

[Tisková zpráva] Internetové obchody skupiny KASA.cz dosáhly v loňském roce obratu 1,28 miliardy.

Zákazníci skupiny obchodů KASA uskutečnili v uplynulém roce téměř 185 tisíc objednávek (přesně 184 753) v průměrné hodnotě 6970 korun. Nejvíce objednávek z celého roku přišlo 12. prosince, kdy jejich počet přesáhl 2500. S novým rokem začaly novoroční slevy a výprodeje, které potrvají minimálně do konce ledna.

Společnost KASA.cz, provozovatel jednoho z největších tuzemských internetových obchodních center, dosáhla v roce 2007 obratu 1,28 miliardy korun. Ve srovnání s rokem 2006 tak svůj obrat zvýšila o 77 %. Celkový počet objednávek dosáhl téměř 185 tisíc a oproti předchozímu roku vzrostl o 68 %. Průměrná cena objednávky vzrostla z 6600 korun na 6970 korun. Počet registovaných zákazníků obchodů KASA přesáhl 350 tisíc.

„Tržby našich internetových obchodů výrazně překročily naše loňské odhady. Předpokládali jsme, že se k hranici jedné miliardy korun přiblížíme, v ideálním případě ji lehce překročíme. Výsledný obrat větší o čtvrt miliardy je dílem celého týmu a příjemně nás překvapil,“ konstatuje Martin Kasa, ředitel KASA.cz

Přehrávače a pekárny
Na úspěšné bilanci loňského roku se již tradičně značnou měrou podílely předvánoční nákupy. Naříklad jen 12. prosince jsme přijali 2587 objednávek, což je čtyř násobek ročního průměru. Jen v tento den tržby přesáhly hodnotu 15 milionů korun. „Naše zkušenosti ukazují, že Češi si již na internetové obchody zvykli. Obrat v předvánočním období roste každoročně o stovky procent,“ říká Martin Kasa. Tradičně je v tomto období nejúspěšnější kategorie audio-video technika. Největší zájem byl o kapesní přehrávače hudby a videa. Následovaly LCD televizory, DVD rekordéry s pevným diskem a domácí pekárny. Ve srovnání s nákupy v roce 2006 tak dynamiku udržely zejména kapesní přehrávače. GPS navigace, digitální fotoaparáty, či mobilní telefony jsou v prodejnách KASA.cz již tradičně v popředí zájmu.

„Internetové obchody dobře ukazují trendy v prodeji technologických novinek. Po síti totiž nakupují především mladší a informovaní lidé,kteří si rozumí s počítači a dalšími technickými vymoženostmi,“ vysvětluje Martin Kasa. Podle jeho zkušeností proto lze podle odbytu v internetových obchodech odhadovat, o co bude v další sezóně zájem v kamenných obchodech.

Rychlá fakta:

  • Tržby KASA: 1,28 miliardy korun za rok 2007 (v roce 2006
  • tržby 721 mil. korun) – nárůst o 77 %
  • Objednávky: 184 753 v roce 2007 (110 000 v roce 2006) – nárůst o 68 %
  • Nejvíce objednávek před vánocemi: 12. prosince 2007, přes 2500 objednávek
  • Průměrná cena objednávky v běžném roce: 6.970 Kč (6.600 v roce 2006)